Με την αναφορά μου στις παρακάτω διαφημίσεις και τα αντίστοιχα σλόγκαν θα ήθελα να επισημάνω πώς μια διαφήμιση μπορεί να υποδηλώνει επιθετικότητα ή να επηρεάσει τα παιδιά-εφήβους.
Από την διαφήμιση της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault <<Οι έξυπνοι οδηγούν Renault>>, έως τα παιδικά παιχνίδια του BATMOBILE JUSTICE LEAGUE <<σούπερ ήρωες>> την Amita FUN!
και της κινητής τηλεφωνίας cosmote <<γιατί δεν μιλάς…………………..;;>>
https://www.youtube.com/watch?v=PTnfrmfn_hc, https://www.youtube.com/watch?v=xm4uvlUQ8r8, https://www.youtube.com/watch?v=BMjtt8pWS34
Στα παιδιά κυρίως, περισσότερο απ’ όσο στους ενήλικες, η διαφήμιση προκαλεί έντονο αίσθημα απογοήτευσης- ματαίωσης, επειδή τους παρουσιάζει μια χαρούμενη πραγματικότητα, γεμάτη ενθουσιασμό, αρμονία και καλοπέραση, που όμως αποδεικνύεται στην πράξη ανέφικτη. Τα παιδιά εκδηλώνουν τα συμπτώματα της απογοήτευσης, επειδή βλέπουν μια πραγματικότητα πιο πλούσια και πιο ελκυστική από τη δική τους, που όμως τους είναι απρόσιτη». (Barker, Dembo και Lewin, 1941) Η απογοήτευση μπορεί να προκαλέσει ή τουλάχιστον να εντείνει την επιθετικότητα, ωθώντας το απογοητευμένο υποκείμενο να επιτεθεί εναντίον της γενεσιουργού αιτίας της δυσαρέσκειας του. |
Τα παιδιά μπορεί να • Γίνουν λιγότερο ευαίσθητα στον πόνο και τη δυστυχία των άλλων. • Νιώσουν περισσότερο φοβισμένα για τον κόσμο γύρω τους. • Πιθανότερο να συμπεριφερθούν με επιθετικό τρόπο ή επιβλαβή τρόπο προς άλλους. Η έκθεση στη βία των μέσων ενημέρωσης μπορεί να αυξήσει όχι μόνο την επιθετική συμπεριφορά σε μια ποικιλία μορφών, αλλά και επιθετική σκέψη, επιθετικά συναισθήματα, φυσιολογική διέγερση, και να μειώσει τη θετική κοινωνική συμπεριφορά στις καθημερινές δραστηριότητες και αργότερα ως ενήλικας (επιθετική οδήγηση κλπ). ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΩΣΤΑ ΠΕ03 |