ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

 

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

         1ο Θέμα εργασίας: «Συνθέτουμε Ακροστιχίδες-Μεσοστιχίδες», εμπνεομενοι από την ποιητική σύνθεση «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», του Διον. Σολωμού

·        Περιγραφή εργασίας: Στο πλαίσιο του μαθήματος «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» και με αφορμή τη διδασκαλία δύο αποσπασμάτων από το Β΄ Σχεδίασμα της ποιητικής σύνθεσης «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» του Διονυσίου Σολωμού, αφού πρώτα τα παιδιά διδάχτηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του τύπου ποίησης με χαρακτηριστικά παραδείγματα, συνέθεσαν, στο πλαίσιο εργασίας Δημιουργικής Γραφής, τις δικές τους Ακροστιχίδες-Μεσοστιχίδες, με τις λέξεις: Έξοδος, Μεσολογγίτης, Μεσολογγίτισσα, Μεσολόγγι, Ελεύθεροι, Πολιορκημένοι, Σουλιώτης, αντλώντας έμπνευση από την ομώνυμη ποιητική σύνθεση του Διονυσίου Σολωμού.

2ο Θέμα εργασίας: «Συνθέτουμε Limericks, εμπνεόμενοι από τo χρονογράφημα του Εμμ. Ροΐδη “Τα υαλοπωλεία”»

·        Περιγραφή εργασίας: Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και με αφορμή το χρονογράφημα του Εμμ. Ροΐδη «Τα υαλοπωλεία», που επεξεργάστηκαν στην τάξη, δόθηκε ως εργασία δημιουργικής γραφής στους μαθητές/ τριες, το θέμα «Συνθέτουμε Limericks, εμπνεόμενοι από τo χρονογράφημα του Εμμ. Ροΐδη “Τα υαλοπωλεία”», αφού πρώτα τα παιδιά διδάχτηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του πεντάστιχου σατιρικού ποιήματος, με προέλευση από την Αγγλική Παιδική Λογοτεχνία, που αντλεί τις ρίζες του από παραδοσιακές-λαϊκές ποιητικές φόρμες, με χαρακτηριστικά παραδείγματα (είδος που καλλιέργησε και ο ποιητής Γ. Σεφέρης).

·        Διδάσκουσα: Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02

·        Οι Μαθητές/ τριες του Γ΄1 και Γ΄2

Λήψη αρχείου

Λήψη αρχείου

ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Περί ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 263 Άρθρα
Georgios F. Giotopoulos is the Headmaster of Junior High School of Saravali, Patras, Greece. He has 25 years' experience as an adult trainer in the field of vocational training. His interests concern transformative learning and especially transformative learning through aesthetic experience, vocational training, adult education, education management, and teachers’ evaluation. https://eap.academia.edu/GeorgeGiotopoulos https://www.researchgate.net/profile/Georgios_Giotopoulos2

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης