Δανειστική βιβλιοθήκη

βιβλιο

Δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο

Η επαφή των παιδιών με το βιβλίο από την βρεφική ηλικία αλλά πολύ περισσότερο στη νηπιακή, παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή τους. Τα βοηθά στον εγγραμματισμό, στην γλωσσική τους ανάπτυξη, στην τόνωση της φαντασίας και δημιουργικότητας , στην διεύρυνση της σκέψης.

Η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης βοηθάει τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα, να διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία, να μάθουν να σέβονται  και να αγαπούν τα βιβλία, να γίνουν υπεύθυνοι αναγνώ- στες, να έρθουν σε επαφή με το γονιό τους μέσα από τη δημιουργική ενασχόλησή τους με το βιβλίο.

Είναι πολύ σημαντικό από την πλευρά των γονέων να καλλιεργήσουν θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση , διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία. Να προσφέρουν στα παιδιά πολλές αναγνωστικές εμπειρίες εντός κι εκτός σπιτιού. Να φροντίζουν ώστε τα παιδιά να έχουν τα δικά τους βιβλία και έντυπο υλικό. Να τα βοηθήσουν να αγαπήσουν τα βιβλία, διαβάζοντας τους πολλά βιβλία και επιβραβεύοντάς τα συνεχώς.

Προτάσεις πριν την ανάγνωση

-Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
-Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.

-Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)

Κατά την διάρκεια της ανάγνωσης

-Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
-Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
-Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
- Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία τί θα συμβεί αργότερα.
Μετά την ανάγνωση
-Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
-Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
-Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
-Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.

Σχολιάστε