«Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»

Το σχολείο μας

Τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα ο κατάλογος των σχολείων, τα οποία έγιναν αρχικώς δεκτά στο Πρόγραμμα, «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το σχολείο μας έγινε για δεύτερη φορά δεκτό στο Πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2024-2025. Να θυμίσουμε ότι την σχολική χρονιά 2022-2023 το σχολείο μας αξιολογήθηκε με 99/100 και την επόμενη χρονιά 2023-2024 ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών επισκέφθηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Το πρόγραμμα

 Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία μέσω του Τμήματος Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και με την υποστήριξη της Βουλής των Ελλήνων, συνεχίζει κατά το σχολικό έτος 2024-2025 την υλοποίηση του Προγράμματος «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» (European Parliament Ambassador School – EPAS). Το Πρόγραμμα πραγματοποιείται σε εθελοντική βάση από Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως σε μαθητές/τριες των τριών τάξεων του Λυκείου.

Οι στόχοι

Κεντρικοί στόχοι του Προγράμματος είναι η προβολή των αξιών του κοινοβουλευτισμού και της πολιτικής δημοκρατίας στην Ευρώπη, η βασική πληροφόρηση για θέματα που αφορούν στη δομή, στη λειτουργία και στο ρόλο των Οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδιαίτερα δε του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και η βασική κατανόηση του πολιτικού και νομοθετικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι δράσεις

Μέσω των διαφόρων δράσεων οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ως Ευρωπαίοι πολίτες, με απώτερο στόχο την ενεργό συμμετοχή τους στο «δημοκρατικό γίγνεσθαι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προβλέπεται εύρος αυτονομίας στην επιλογή και μορφή των δράσεων αυτών, οι οποίες πραγματοποιούνται από τα σχολεία σύμφωνα με τις συμβουλευτικές οδηγίες του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Η υλοποίηση

Το Πρόγραμμα βασίζεται στη χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων που προσφέρονται στα συμμετέχοντα σχολεία και στην ενεργό στήριξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και Γονέων/Κηδεμόνων κάθε σχολείου. Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα συνεπάγεται επαρκή διάθεση χρόνου για ατομική και ομαδική μελέτη και συζητήσεις, καθώς και για την υλοποίηση των δράσεων που προβλέπονται. Μέσω του EPAS μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί παρακινούνται να έρθουν σε επαφή με Ευρωβουλευτές, Μ.Μ.Ε., τοπικούς και άλλους παράγοντες και τους παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής, είτε διά ζώσης είτε διαδικτυακά, σε προγράμματα και ημερίδες που διοργανώνονται στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο. Ακαδημαϊκή υποστήριξη στα συμμετέχοντα σχολεία παρέχεται κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας (ERDIC) του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Η αξιολόγηση

Στο τέλος του σχολικού έτους οι δράσεις των σχολείων αξιολογούνται και, εφόσον κριθούν ικανοποιητικές, απονέμεται ο τίτλος του «Σχολείου Πρέσβη» στα συμμετέχοντα σχολεία, καθώς και του «Καθηγητή – Πρέσβη» και «Μαθητή – Πρέσβη» στους/στις συμμετέχοντες/χουσες εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες. Η τιμητική αυτή διάκριση έχει διάρκεια έναν χρόνο.

Η διαδικασία συμμετοχής 

Το Πρόγραμμα έχει τη δυνατότητα να δεχθεί για τη σχολική χρονιά 2024-2025 εκατόν δεκαπέντε (115) σχολεία. Τα σχολεία τα οποία θα έχουν επιτυχώς συμπληρώσει τα κριτήρια αξιολόγησης κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους 2023-2024 θα έχουν κατοχυρωμένη θέση στο Πρόγραμμα, εφόσον το επιθυμούν και εφόσον έχουν συμμετάσχει στο Πρόγραμμα για λιγότερο από τρία συναπτά έτη. Οι υπόλοιπες θέσεις προορίζονται για νέα σχολεία. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι και τα επιτυχόντα σχολεία θα πρέπει να υποβάλουν εκ νέου ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα μέσα στα χρονικά περιθώρια που ορίζονται με την παρούσα πρόσκληση, ώστε να γίνει γνωστή η επιθυμία τους να συνεχίσουν τη συμμετοχή τους σε αυτό. Σχολεία τα οποία έχουν συμπληρώσει τρία συνεχόμενα χρόνια (κατά τα τρία περασμένα έτη) δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση για συμμετοχή στο Πρόγραμμα κατά τη χρονιά 2024-2025. Θα μπορούν όμως να υποβάλουν εκ νέου αίτηση για συμμετοχή από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή από τη σχολική χρονιά 2025-2026. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τα σχολεία ξεκίνησε τη Δευτέρα 09 Σεπτεμβρίου 2024 (09:00) και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024 (12:00). Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι για τη σχολική χρονιά 2024-2025 ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων/ουσών εκπαιδευτικών ανά σχολείο είναι δύο (2), ενώ ο μέγιστος αριθμός είναι έξι (6). Για τους/τις μαθητές/τριες, ο ελάχιστος αριθμός είναι έξι (6) ενώ ο μέγιστος είναι δώδεκα (12).

Επιμορφωτικές ημερίδες

Μέχρι την 18η Οκτωβρίου 2024 θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα και οι τοποθεσίες των επιμορφωτικών ημερίδων των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στο Πρόγραμμα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά ειδικά webinars τα οποία θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα του Προγράμματος, ενώ θα πραγματοποιηθούν δύο ζωντανές διαδικτυακές συναντήσεις στις οποίες θα μπορούν να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με το Πρόγραμμα και τις απαιτούμενες δράσεις.

Teacher's picture (1)

Περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό έγγραφο

Περιγραφή – Δομή – Κανόνες του Προγράμματος

Η ιστοσελίδα του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα: https://www.europarl.europa.eu/greece

Ράνια Τσούτση, Middle Mountain College News, 06-10-2024

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ
Περί ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ 361 Άρθρα
Ονομάζομαι Ουρανία Τσούτση, είμαι Φιλόλογος και Διευθύντρια στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης