Ο εθισμός στα video games

Υπάρχουν πολλές μελέτες σχετικά με τις πιθανές θετικές και αρνητικές επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο άτομο και μάλιστα αρκετές από αυτές έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του ατόμου και την καλλιέργεια της φαντασίας του, ενώ οι αρνητικές που συνεπάγονται με τον κίνδυνο αύξησης της επιθετικότητας και τον κίνδυνο εξάρτησης.

Υπάρχουν επίσης πολλά χαρακτηριστικά που κάνουν τα «videogames» ελκυστικά, υπάρχουν όμως και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε επικίνδυνες για το άτομο συμπεριφορές,  ακόμα και αυτοκτονικού τύπου.

Ασθένεια θεωρείται πλέον ο εθισμός στα video games, σύμφωνα με την 11η αναθεώρηση της διεθνούς ταξινόμησης των ασθενειών (ICD) από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας που πρόκειται να δημοσιευτεί στα μέσα του 2018. Αξίζει εδώ να αναφερθεί πως το ICD είχε ανανεωθεί από το 1990, ενώ η νέα έκδοση θα μετονομαστεί σε «ICD-11».

Το λεγόμενο «gaming disorder», όπως ακριβώς περιγράφεται στο προσχέδιο του ICD, χαρακτηρίζεται από ένα πρότυπο μόνιμης, ή επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς κάποιου που έχει εθιστεί στα τυχερά παιχνίδια, με την διαφορά ότι στα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουμε να κάνουμε με εικονική πραγματικότητα, είτε παίζονται από τον χρήστη online, είτε όχι.

1)Μειωμένος έλεγχος στο gaming (έναρξη, συχνότητα, ένταση, διάρκεια κλπ )

2)Όταν δίνεται αυξημένη προτεραιότητα στο gaming, ώστε να υπερτερεί  έναντι άλλων ενδιαφερόντων ζωής και καθημερινών συνηθειών.

3)Συνέχιση, ή κλιμάκωση του gaming παρά τις αρνητικές συνέπειες.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν την επικέντρωση στο παιχνίδι σε βάρος άλλων σημαντικών πτυχών της ζωής  ενός ατόμου, όπως  στους οικογενειακούς ή κοινωνικούς δεσμούς, στην εκπαίδευση, αλλά  και την εργασία,  καθώς και στη διατροφή. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να είναι συνεχής ή επεισοδιακή και επαναλαμβανόμενη. Ιδιαίτερα επιρρεπείς είναι οι νέοι άνδρες, οι οποίοι τείνουν να περνούν περισσότερο χρόνο παίζοντας βιντεοπαιχνίδια σε σύγκριση με τις γυναίκες.

Δαβίδ – Κώστας – Μανώλης

Σχολιάστε