Άνοιξη

Άνοιξη

«Ήρθες άνοιξη και να,

λιώνει πια το χιόνι!

Βάζει η γη τα γιορτινά της

και η φύση τα καλά της!»

Σε αυτή τη θεματική ενότητα μιλήσαμε για τα λουλούδια, τα ζώα και τα έντομα της Άνοιξης. Αρχικά, εισαχθήκαμε στην εποχή μέσα από ένα βίντεο και κάποια ανοιξιάτικα τραγούδια. Χρησιμοποιήσαμε τις 5 μας αισθήσεις για να ακούσουμε, μυρίσουμε, γευτούμε, δούμε και αγγίξουμε την εποχή. Κάναμε μια κατασκευή με λουλούδια της άνοιξης, τα οποία και δώσαμε στις μητέρες μας που γιόρταζαν, μαζί με ένα βραβείο!

(Γιατί φυσικά είναι οι ηρωίδες μας!)

Όσον αφορά τα ζώα, είδαμε ότι κάποια από αυτά ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη που έχουν πέσει και κάποια άλλα ταξιδεύουν σε ζεστές χώρες (αποδημητικά). Πιο συγκεκριμένα, αναφερθήκαμε στις αρκούδες που ξυπνούν αλλά και στα χελιδόνια που επιστρέφουν την Άνοιξη στη χώρα μας. Διαβάσαμε το παραμύθι «Διώνη, το πρώτο χελιδόνι» και φτιάξαμε τις χελιδονοφωλιές με τους νεοσσούς τους.

Ακόμη, συζητήσαμε για το τι χρειάζονται τα λουλούδια και γενικά τα διάφορα φυτά για να μεγαλώσουν, αλλά και τα μέρη από τα οποία αποτελούνται. Διαβάσαμε τα βιβλία «Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό» και το «Η Ρόζα στον κήπο», όπου είδαμε και ποια εργαλεία – μέσα χρειαζόμαστε για να φυτέψουμε αλλά και να βοηθήσουμε ένα φυτό να αναπτυχθεί. Μάλιστα, φυτέψαμε φακές σε ποτηράκια, είδαμε ένα σχετικό βίντεο με την ανάπτυξη τους (εντός και εκτός εδάφους, ανάπτυξη ριζών και βλαστών κτλ.) και πόσο γρήγορα αναπτύσσονται.

Γίναμε και κηπουροί του σχολείου μας, όπου φυτέψαμε τα δικά μας λουλούδια, τα οποία φροντίζουμε με στοργή! Και ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για τη συμβολή τους!

Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στα έντομα: τις μέλισσες, τις πεταλούδες και τις πασχαλίτσες. Μιλήσαμε για όλα τα έντομα και τα χαρακτηριστικά που έχουν. Είδαμε βίντεο για τη ζωή των μελισσών, διαβάσαμε διάφορα βιβλία, όπως «Η μέλισσα Σουσού εξηγεί…», «Ο Μηνάς, ο Κηφήνας», «Μέλισσες», φτιάξαμε μελισσούλες, ακούσαμε κάποια σχετικά τραγούδια και μάθαμε τη φωνούλα «Μ, μ» της μέλισσας.

Ένα από τα τραγούδια που ακούσαμε ήταν και το «Εννέα Μελισσάκια», αφορμόμενοι λοιπόν από αυτό, μάθαμε τον αριθμό 9 και κάναμε επανάληψη τους αριθμούς από το 1 μέχρι και το 9. Γράψαμε το αριθμό, κάναμε διάφορα μαθηματικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια.

Διαβάσαμε το βιβλίο «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια», είδαμε τον κύκλο ζωής μιας πεταλούδας και παίξαμε διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια.

Τέλος, αναφερθήκαμε στις πασχαλίτσες. Είδαμε πως επικοινωνούν, πως προστατεύονται από τον εχθρό τους, τι τρώνε και ότι δεν υπάρχουν μόνο κόκκινες με μαύρες βούλες. Παίξαμε ένα παιχνίδι με τα στάδια της ζωής τους και μάθαμε τον αριθμό 10 μέσα από βούλες. Διαβάσαμε το παραμύθι «Μια κατσούφα πασχαλίτσα» και συναντήσαμε μια από κοντά.

 

Σχολιάστε