Η τεχνητή νοημοσύνη στις τέχνες

Του Κωνσταντίνου Νάση

Η τεχνητή νοημοσύνη στις τέχνες

Συχνά βλέπουμε σε διάφορες ταινίες ή βιβλία, πολλά στοιχεία τα οποία υποδηλώνουν Τ.Ν. Μερικά παραδείγματα είναι τα ακόλουθα.

Στο βιβλίο του Γάλλου συγγραφέα Ντινιέ Λεβύ, “Άντζελμαν” (2003), ο Άλφι ένα μικρό ρομπότ το οποίο ζει μαζί με τον κύριο Άγγελο, τον κύριο ήρωα του βιβλίου, έχει δικιά του κριτική σκέψη και τρέφει συναισθήματα.

Στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel, γίνεται συνεχής αναφορά σε τεχνητή νοημοσύνη, όπως είναι ο Ultron (2015), ένα ρομπότ το οποίο αυτονομείται και τρέφει μίσος προς την ανθρωπότητα και ο Jarvis ένας προηγμένος ψηφιακός βοηθός κατασκευασμένος από τον Tony Stark/Ironman, με εξειδικευμένες και σφαιρικές γνώσεις επί παντός επιστητού.

Στην ταινία κινουμένων σχεδίων “Big Hero 6” (2014), ο Baymax ένα ρομπότ κατασκευασμένο για να επιτελεί διάφορες λειτουργίες ανάλογα με τις πληροφορίες που του έχουν εισάγει. Έτσι κάνει αυτόνομα ιατρικές διαγνώσεις και άλλες εργασίες.

Τέλος, στη σειρά ταινιών “Star Wars” (1977-σήμερα) σημαντικά παραδείγματα αποτελούν τα δύο ανδροειδή R2-D2 και C3P0 τα οποία βοηθούν τους επαναστάτες εναντίον της αυτοκρατορίας. Λειτουργούν αυτόνομα παίρνοντας δικές τους αποφάσεις ακριβείς και εξίσου σημαντικές με τους ανθρώπους.

Συντάκτης: Κωνσταντίνος Νάσης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης