Η Κυριαρχία των Έξυπνων Τηλεφώνων

smartphones

«Smartphones». Ίσως πολλοί έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνει ο όρος αυτός και σίγουρα δεν είστε ο μόνος. Σε τι άραγε διαφέρει ένα smartphone από τα υπόλοιπα κινητά τηλέφωνα; Ένα τέτοιο τηλέφωνο είναι συνοπτικά μια μηχανή που επιτρέπει βέβαια στο χρήστη να πραγματοποιεί κλήσεις αλλά παρέχει και πρόσθετες δυνατότητες.

Παλαιότερα, συνηθίζαμε να προσδιορίζουμε ένα Smartphone ως κινητό τηλέφωνο με λειτουργικό σύστημα, ικανό να στηρίξει αυξημένων απαιτήσεων εφαρμογές, προεγκατεστημένες ή μη, που συνέβαλλαν στη “φορητότητα” των εργασιών μας. Υπό αυτό το πρίσμα, θα έπρεπε να απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού οι περισσότεροι πολίτες έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο τηλέφωνο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την έρευνα της Cisco, σύμφωνα με την οποία η χρήση των smartphones τριπλασιάστηκε στη διάρκεια του 2011. Πλέον τα «έξυπνα τηλέφωνα» μας επιτρέπουν να κάνουμε από το κινητό μας σχεδόν ό,τι κάνουμε από τον υπολογιστή μας.

Μπορούμε δηλαδή να μένουμε σε επαφή με τους φίλους μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, MSN, My Space κ.λπ.), να ενημερωνόμαστε για τις ειδήσεις, τον καιρό και ό,τι άλλο απαραίτητο για τον καθένα μας, να έχουμε πρόσβαση σε χάρτες, λίστες μουσικής κ.ά., ακόμη και να ενημερώνουμε τους φίλους μας στα κοινωνικά δίκτυα για το πού βρισκόμαστε [μέσω κοινοποίησης παρουσίας στο Facebook (check-in), μέσω Foursquare κ.ά].

Τι είναι όμως αυτό που έχει προκαλέσει την άνοδο των ποσοστών αγοράς των smartphones και συνεπώς την «κυριαρχία» τους; Είναι άραγε οι πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει το κινητό αυτό στο χρήστη και το καθιστούν βοηθό του ή μήπως η έξαρση αυτή οφείλεται στον άκρατο καταναλωτισμό και μιμητισμό;

Ο σημερινός άνθρωπος θέτει ως μέτρο για την ευτυχία του την απόκτηση υλικών αγαθών. Έτσι, στρέφει την προσοχή του στην αγορά και την κατανάλωση. Συνεπώς τα smartphones σε πολλές περιπτώσεις  ενδέχεται να είναι άλλο ένα προϊόν προς κατανάλωση και επίδειξη του χρήματος που διαθέτει ο εκάστοτε καταναλωτής, ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες όπου οι δυνατότητες που προσφέρουν τα τηλέφωνα αυτά εκμεταλλεύονται στον ελάχιστο βαθμό.

Μεγάλη σημασία έχει να παρατηρήσουμε τι ενδιαφέρει τον αγοραστή ενός smartphone. Σύμφωνα με έρευνα της GfK Hellas, ενώ πριν λίγα χρόνια κύριο μέλημα του καταναλωτή για το τηλέφωνο που θα αγόραζε ήταν να πραγματοποιεί κλήσεις και να στέλνει μηνύματα – γιατί άλλωστε να αγοράσει κινητό και όχι tablet; – αλλά παράλληλα να πληροί προϋποθέσεις όπως η ελκυστική σχεδίαση αλλά και τελευταίες τεχνολογίες όπως κάμερα με υψηλή ανάλυση, 3G, ασύρματο ίντερνετ (Wi-Fi) κ.λπ., τα τελευταία 3 περίπου χρόνια ο καταναλωτής δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την εμπειρία που αποκομίζει κατά τη χρήση του smartphone. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας καταναλωτής ενδιαφέρεται έντονα για την σύνδεση του τηλεφώνου στο διαδίκτυο, γεγονός συνυφασμένο με το κατέβασμα εφαρμογών. Έτσι, επιλέγει το κινητό που υποστηρίζει το πιο εύκολο για τον ίδιο λειτουργικό σύστημα.

Τα smartphones έχουν γίνει πλέον μέρος της ζωής μας, αφού ακόμη και αν δεν έχουμε ένα στην κατοχή μας, καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν και το πόσο εύχρηστα είναι, μέσω των διαφημίσεων. Προτείνεται λοιπόν η συνετή χρήση των τηλεφώνων αυτών καθώς και η ορθή σκέψη πριν από την αγορά τους, διότι αν δεν προσέξουμε ελλοχεύει ο κίνδυνος κυριαρχίας τους στην καθημερινότητά μας εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης τους.

                                                                                                Σπύρος Μπάτσικας

Σχολιάστε