Παιχνίδια νοηματικής ανάγνωσης

Πώς θα διαβάσεις μεγαλόφωνα;

Μερικοί κανόνες του παιχνιδιού…

Διαβάζω ανάμεσα στις γραμμές .Ανακαλύπτω αυτό που κρύβεται πίσω από τις λέξεις

-Στίξη κειμένου (ιδιαίτερη προσοχή στην απόδοση συναισθημάτων του συγγραφέα/αφηγητή).

- Δύναμη λέξεων: Τονίζω λέξεις που έχουν νοηματικό – συναισθηματικό βάρος.

Τονίζω ονόματα-αριθμούς. -Ρυθμός-ένταση φωνής.

-Παύση: /δραματική ένταση/ξεκουράζουν τον ακροατή.

-Οπτική επαφή κατά διαστήματα, όπου θέλουμε να τονίσουμε κάτι περισσότερο.

-Μετρημένες κινήσεις σώματος-χεριών.

Προσπάθησε, τώρα, να τονίσεις πιο έντονα τις υπογραμμισμένες λέξεις στις παρακάτω προτάσεις. Επίσης, μην ξεχνάς να αποδίδεις τα σημεία στίξης που συναντάς (τελεία, κόμμα, θαυμαστικό, ερωτηματικό).

Είσαι έτοιμος/η;

H Aλίκη πήρε άριστα στην ορθογραφία.

Η Αλίκη πήρε άριστα στην ορθογραφία!

Μπορείς να βρεις διαφορετικούς τρόπους να διαβάσεις τις παρακάτω προτάσεις;

Τόνισε πιο έντονα με τη φωνή σου διαφορετικές λέξεις κάθε φορά, βάλε διαφορετικά σημεία στίξης ακόμα και στο μέσο της πρότασης. Κάνε παύσεις

. • Ο πρέσβης της Ελλάδας εκφώνησε τον λόγο του με μεγάλη επισημότητα.

• Kάποιοι φοβήθηκαν και άρχισαν να περπατούν αργά, διστακτικά

• Γιατί είσαι άνθρωπος και όλα τα μπορείς

• Η ιστορία θα αποφασίσει για το ποιος είχε δίκιο αυτή την ιστορική για το έθνος στιγμή!

• Μόνο τα παιδιά χαμογέλασαν στον φωτογράφο εκείνη τη δύσκολη στιγμή.

Πώς χρησιμοποιείς τη φωνή σου;

Μερικές οδηγίες ακόμα… Η φωνή είναι το πιο σημαντικό ‘εργαλείο’ που διαθέτεις, για να μιλάς και να διαβάζεις. Χροιά είναι η νοηματική ή συναισθηματική απόχρωση που παίρνει η φωνή ανάλογα με αυτό που λέει ή διαβάζει κάποιος.α. δίνεις περισσότερη ζωντάνια, αφού κάθε πρόσωπο που μιλά έχει διαφορετική φωνή και νιώθει διαφορετικά συναισθήματα

Πώς διαβάζεις μια ιστορία μπροστά σε ακροατήριο;

Καταρχάς, πριν ξεκινήσεις να διαβάζεις μπροστά στο ακροατήριο ένα κείμενο που έχεις επιλέξει, είναι σκόπιμο να κάνεις μια σύντομη εισαγωγή. Σε αυτήν είναι χρήσιμο να αναφέρεις από ποιο έργο προέρχεται το απόσπασμα, ποιος είναι ο συγγραφέας του και να συνδέσεις το απόσπασμα με τη γενικότερη δράση και πλοκή του έργου. Να θυμάσαι ότι η συνολική διάρκεια της ανάγνωσης δεν ξεπερνά τα τρία (3) λεπτά. Εννοείται πως το σώμα σου είναι όρθιο, στητό και καμαρωτό. Βήματα: Προχωράς με αργά βήματα μπροστά στο ακροατήριο. Κάνεις μια μικρή εισαγωγή για την ιστορία που θα διαβάσεις, δηλαδή αναφέρεις ποιος την έχει γράψει και σε ποιο έργο του. Κρατάς το βιβλίο ή το χαρτί με το κείμενο της ιστορίας στο ένα χέρι, αλλά χαμηλά, ώστε να μην κρύβεται το πρόσωπό σου. Κάνεις μία παύση πριν ξεκινήσεις. Ξεκινάς τη νοηματική ανάγνωση. Είναι σημαντικό να τραβάς πού και πού τα μάτια από το κείμενο, ώστε να κοιτάς τους ακροατές-συμμαθητές σου. Όταν τελειώσεις την ανάγνωση κάνεις μια τελευταία παύση.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης