ΠΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

 

Στο παρόν άρθρο δημοσιεύουμε αποσπάσματα από εκθέσεις των μαθητών της Β΄Γυμνασίου.

 

«Να επιτρέπεται η χρήση κινητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κενού. Εξίσου σημαντικό θα ήταν να διαλέγουμε τους καθηγητές μας .(…) Το σχολείο στο μέλλον σίγουρα θα είναι καλύτερο από αυτό που έχουμε τώρα.»     Δ.Π.

«Το σχολείο στο μέλλον θεωρώ πως πρέπει να έχει ένα προαύλιο στο οποίο να υπάρχουν δέντρα, λουλούδια και όμορφα φυτά. Έτσι οι μαθητές μέσα σ΄ ένα όμορφο και καταπράσινο περιβάλλον θα νιώθουν ηρεμία, γαλήνη και όχι άγχος ή καταπίεση. (…) Θεωρώ απαραίτητο και πολύ χρήσιμο οι σχολικές μονάδες να παραμένουν ανοιχτές τα απογεύματα, τα Σαββατοκύριακα και τους καλοκαιρινούς μήνες προκειμένου οι μαθητές να αθλούνται και να διασκεδάζουν μακριά από τις οθόνες »   Μ.Δ.

» Γιατί οι μαθητές δεν ενθουσιάζονται καθόλου όταν ακούν τη λέξη «σχολείο» και πώς θα μπορούσε να γίνει η οποιαδήποτε αλλαγή ώστε να μη θεωρείται ένα βασανιστήριο ; (…) Τα βιβλία πρέπει να ανανεωθούν και να εμπλουτιστούν με εικόνες, οι καθηγητές να διδάσκουν με αυτοπεποίθηση και χιούμορ ώστε να δημιουργείται ένα ευχάριστο κλίμα για όλους και το μάθημα να γίνεται πιο ενδιαφέρον. (…) Πιστεύω ότι το κάθε παιδί αξίζει να περνά ωραία την ώρα του στο σχολείο και να μη γυρίζει σπίτι λέγοντας ότι η μέρα του δεν πήγε καθόλου καλά ,επειδή είχε τον τάδε καθηγητή ή  μάθημα».    Ε.Π.

» Το προαύλιο θα πρέπει να έχει πολλά παγκάκια και υπόστεγα για τις βροχερές μέρες και πολλά γήπεδα, ώστε να μπορούν να παίζουν τα παιδιά. Θα ήταν ωραίο να τοποθετηθούν στις τάξεις ντουλαπάκια για να έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να αποθηκεύουν τα πράγματά τους με ασφάλεια.(…) Τα βιβλία είναι πολύ παλιά, οπότε χρειάζονταιμια μεγάλη αλλαγή. Ίσως να γίνουν λιγότερα και το υλικό τους να είναι πιο ουσιαστικό. Οι καθηγητές να αρχίζουν να βάζουν στη ζωή τους και στη διδασκαλία τα tablets και τους Η/Υ.  »               Μ.Α.

Οι τάξεις θα πρέπει να είναι βαμμένες με γαλήνια χρώματα και διακοσμημένες από τα παιδιά. Έτσι οι μαθητές θα φτιάχνουν το χώρο τους όπως θέλουναυτοί και θα τον κρατάνε καθαρό , επειδή τον έφτιαξαν με κόπο. Τα βιβλία πρέπει να μειωθούν και μαζί το υλικό τους. Να ενσωματωθούν στο σ΄μερα και το υλικό τους να είναι κατανοητό για τους μαθητές. Μερικά βιβλία μπορούν να τα αποθηκεύουν σε ντουλαπάκια εγκατεστημένα στις τάξεις ή να αντικατασταθούν απο tablets αλλά όχι ολοκληρωτικά, ωστε να έχουν τα παιδιά επαφή με το γραπτό λόγο. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί καλό θα ήταν να είναι φιλικοί προς τους μαθητές και να τους σέβονται. Φυσικά σε ένα τέτοιο ονειρικό σχολείο οι μαθητές πρέπει να σέβονται το χώρο, τους καθηγητές και τους ίδιους τους συμμαθητές τους.      Π.Δ.

Έχω φανταστεί το σχολείο του μέλλλοντος να έχει πολλές αίθουσες ρομποτικής και πληροφορικής. Στις αίθουσες ρομποτικής θα υπάρχουν πολλά tablet που θα προγραμματίζεις διάφορα μεσαίου μεγέθους ρομπότ. Επίσης , θα υπάρχουν αίθουσες σαν καθιστικά που θα έχεις μιά περίπου ώρα χρόνο για να να καθίσεις και να ασχοληθείς με το κινητό σου ή το tablet σου. Διδακτικό υλικό δεν θα υπάρχει γιατί θα χρησιμοποιούνται υπολογιστές και προτζέκτορες στη διδασκαλία.   Α.Ε.

Θα μου έρεσε οι αίθουσες να είναι μεγάλες , με αρκετό χώρο ανάμεσα στα θρανία, φωτεινές, γεμάτες με ζωγραφιές , πίνακες και οι τοίχοι να είαι βαμμένοιμε ζωντανά χρώματα για να προκαλούν στο μαθητή ενθουσιασμό, όταν μπαίνει στην τάξη του.(…) Οι μαθητές αντί για βιβλία να έχουν ένα tablet και να βλέπουν από εκεί τα διαδραστικά βιβλία και εκεί να κάνουν τις εργασίες τους. Επίσης, καλό θα ήταν οι εργασίες για το σπίτι να γίνονται στο σχολείο και πιθανόν σε ομάδες για καλύτερη συνεργασία με τους συμμαθητές τους.            Ε.Π.

Η φύση προσφέρει ρεμία, ευχαρίστηση και γαλήνη στους ανθρώπους, ωστόσο οι σχολικές αυλές έχουν ελάχιστα δέντρα. Επιπλέον, τις βροχερές μέρες δεν υπάρχει χώρος κατάλληλος γι΄αυτό καλό θα ήταν να υπήρχε ένα υπόστεγο ώστε να προφυλάσσει τους μαθητές. Στον εσωτερικό χώρο, οι αίθουσες μπορούν να ομορφύνουν προσθέτοντας χρώμα στους τοίχους,οι πίνακες να αντικατασταθούν από διαδραστικούς και να τοποθετηθούν βιντεοπροβολείς σε όλες τις αίθουσες. Έτσι τα μαθήματα θα γίνουν πιο ζωντανά και θα αποκτήσουν παραστατικότητα.     Α.Φ.

 

 

 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης