«ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Στα πλαίσια του ηλεκτρονικού μαθητικού μας εντύπου «Τα περιστερόπαιδα δημοσιογραφούν», τα παιδιά του ΣΤ1 θέλησαν να πάρουν συνέντευξη από τον Διευθυντή του σχολείου μας τον κ. Χρήστο Κακαβά.
Ακολουθεί η συνέντευξη!
Ερώτηση: Πώς αντιδράσατε όταν μάθατε ότι θα γίνετε διευθυντής του σχολείου μας; Απάντηση: Ήταν έκπληξη για εμένα. Δεν το περίμενα. Φυσικά, ήταν το 25ο Δημοτικό ένα από τα σχολεία που είχα υπόψη μου, αλλά το είχα θεωρήσει απίθανο το να τοποθετηθώ εδώ. |
Ερώτηση: Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε ως καινούργιος διευθυντής στο σχολείο μας;
Απάντηση: Η μετακίνηση από τη θέση του δασκάλου προς τη θέση του διευθυντή έχει αρκετές δυσκολίες. Είναι μία νέα αρχή, όπως το να μετακομίζεις από ένα σπίτι σ’ ένα άλλο. Πολλά καινούρια πράγματα, διαφορετικοί χώροι, νέα πρόσωπα, άλλες συνήθειες… Ομολογώ όμως, ότι η πραγματικότητα που αντιμετώπισα όταν πρωτοήρθα εδώ ήταν πολύ καλύτερη από ό,τι φανταζόμουν. Γι” αυτό αισθάνομαι ευγνωμοσύνη γιατί με υποδέχτηκαν με τον καλύτερο τρόπο και με βοήθησαν να προσαρμοστώ στο νέο περιβάλλον. |
Ερώτηση: Tι σκέφτεστε να κάνετε στο σχολείο μας τώρα που γίνατε διευθυντής;
Απάντηση: Το σχολείο μας έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία. Στα χρόνια που πέρασαν στόχος του σχολείου ήταν η ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των μαθητών, με σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού. Έτσι, η δράση όλων στόχευε στη μόρφωση των μαθητών, στην ισορροπημένη καλλιέργεια των ικανοτήτων τους, στην εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων στη διδασκαλία, στην προσπάθεια να γίνει το σχολείο μία κοινότητα ανθρώπων που θέλουν να μαθαίνουν. Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία. Κέντρο της σχολικής ζωής ήταν αξίες όπως ο σεβασμός, η ειλικρίνεια, η αξιοπρέπεια, η ευγένεια, η αλληλεγγύη, η αυτοκυριαρχία και η συλλογικότητα. Όλα αυτά λοιπόν, είναι στην πρόθεση μου να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, όλη η σχολική κοινότητα. |
Ερώτηση: Είστε ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά των μαθητών; Απάντηση: Ναι, γενικά είμαι ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο. Παρατηρώ όμως ότι υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις συμπεριφορών που με προβληματίζουν. Να είστε βέβαιοι ότι εργαζόμαστε όλοι ώστε να μειωθούν παρόμοιες συμπεριφορές ώστε το διάλειμμα να είναι χρόνος ξενοιασιάς και ξεκούρασης χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις.
|
Ερώτηση: Αν γινόταν ένας σοβαρός τσακωμός σε δύο παιδιά πώς θα το αντιμετωπίζατε;
Απάντηση: Τα παιδιά που συστηματικά ξεπερνούν τα όρια και τσακώνονται με τους άλλους χρειάζονται βοήθεια ώστε να καταλάβουν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό. Κάθε παιδί βέβαια, είναι μία ξεχωριστή περίπτωση και χρειάζεται τον δικό του τρόπο μεταχείρισης. Το σίγουρο είναι ότι θα καλούσα τα παιδιά στο γραφείο, θα τους ζητούσα να εξηγήσουν πώς έφτασαν να ξεπεράσουν τα όρια της αποδεκτής συμπεριφοράς και θα φρόντιζα να καταλάβουν ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν ταιριάζουν στον χώρο του σχολείου κι έχουν συνέπειες. Θα τους εξηγούσα ποιες είναι αυτές οι συνέπειες και θα τους έδινα ένα μικρό χρονικό περιθώριο για να διορθώσουν τη συμπεριφορά τους. Τέλος, θα ενημέρωνα τους γονείς τους, γιατί οι γονείς πρέπει να ενημερώνονται για ό,τι συμβαίνει στο σχολείο. |
Ερώτηση: Σας λείπει το παλιό σας σχολείο;Απάντηση: Ναι, μου λείπει το παλιό μου σχολείο, γιατί έχω αναμνήσεις 11 χρόνων. Οπότε δεν μπορώ να το ξεχάσω! |
Ερώτηση: Ποια είναι η πιο όμορφη στιγμή που θυμάστε ως εκπαιδευτικός μέχρι τώρα;
Απάντηση: Ήταν τότε που ως νέος δάσκαλος ετοίμαζα μαζί με τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης τη γιορτή της 25ης Μαρτίου του 1821. Θυμάμαι τον ενθουσιασμό τους να ετοιμάσουν τα σκηνικά όλοι μαζί, να μάθουν τα κείμενα, να αποδώσουν σωστά το ρόλο τους, να φέρουν διάφορα αντικείμενα που θα ταίριαζαν στο θεατρικό. Και βέβαια, θυμάμαι τη μέρα της γιορτής, όταν ξεπέρασαν το άγχος που είχαν και μπροστά σε τόσους θεατές παρουσίασαν το έργο σαν επαγγελματίες. Η χαρά που εισπράξαμε όλοι στο τέλος της γιορτής ήταν απερίγραπτη. |
Ερώτηση: Εάν δεν ήσασταν διευθυντής τι επάγγελμα θα θέλατε να κάνετε;
Απάντηση: Θα ήθελα να ήμουν ερευνητής σε κάποιο εργαστήριο και να ασχολούμαι με τα αναπάντητα ερωτήματα της επιστήμης. |
Ερώτηση: Ποιο μήνυμα θα στέλνατε στους μαθητές σας; Απάντηση: Θα ήθελα να ξέρουν ότι τα εμπόδια που θα συναντήσουν στη ζωή τους θα είναι πολλά, κάποια μπορεί να τους φαίνεται ότι είναι αδύνατο να τα ξεπεράσουν. Όμως αν αφιερώσουν χρόνο, δύναμη και δείξουν πίστη, θάρρος και διάθεση για συνεργασία γρήγορα θα καταλάβουν ότι και τα πιο ψηλά βουνά ήταν λόφοι που άδικα τους φόβιζαν με το ύψος τους.
|
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΥΝΟΣ