Η θέση της Γυναίκας στην Εκπαίδευση

Έρευνα

Δώσαμε ένα ερωτηματολόγιο στις καθηγήτριες του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, με απώτερο σκοπό να κατανοήσουμε την αντιμετώπιση των γυναικών στον εκπαιδευτικό τομέα. Επίσης, δώσαμε το ίδιο ερωτηματολόγιο και σε έναν καθηγητή, για να επισημάνουμε τις διαφορές ανάμεσα στα φύλα.

 •             Αρχικά, διαπιστώσαμε πως η αναλογία ανάμεσα φοιτητών/-τριών στις φιλολογικές σχολές και στις σχολές θετικών επιστημών φέρει μεγάλη διαφορά. Πιο συγκεκριμένα, στις θεωρητικές σχολές η συντριπτική πλειονότητα ήταν φοιτήτριες. Αντίθετα,  στις θετικές σχολές κυριαρχούσαν οι φοιτητές.

 •             Από την οπτική γωνία των γυναικών, η πλειονότητα δήλωσε δεν έχει βιώσει κάποια αρνητική αντιμετώπιση από άλλους συναδέλφους στον επαγγελματικό τους χώρο λόγω του φύλου. Όμως σύμφωνα με τον καθηγητή που επιλέξαμε ως αντιπρόσωπο του ανδρικού φύλου οι γυναίκες αντιμετωπίζονται πολλές φορές υποτιμητικά από το αντίθετο φύλο και σίγουρα γίνονται διακρίσεις.

 •             Σύμφωνα με την πλειονότητα των γυναικών δεν έχει χρειαστεί μέχρι τώρα να αντιμετωπίσουν κάποιο εμπόδιο λόγω του φύλου τους, αλλά υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό γυναικών, οι οποίες έχει χρειαστεί να καταβάλουν ιδιαίτερη προσπάθεια, για να κερδίσουν τον σεβασμό των άλλων και να αποδείξουν την αξία τους.

 •             Και τα δύο φύλα έχουν ενοχληθεί από προσβλητική συμπεριφορά του αντίθετου φύλου στον επαγγελματικό τομέα αλλά και του ίδιου φύλου, καθώς είναι απολύτως φυσιολογικό να συμβαίνει κάτι τέτοιο, όπως μας είπαν, αφού η καθημερινή συναναστροφή προκαλεί τριβές.

      Εκ των άνω διαπιστώσαμε πως και τα δύο φύλα αντιμετωπίζουν διακρίσεις και εμπόδια στον εργασιακό τους χώρο με τη διαφορά ότι στο γυναικείο φύλο είναι πιο έντονες. Έτσι συνάγεται πως πρέπει να εξαλειφθούν οι διαφοροποιήσεις λόγω φύλου και οι εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως φύλου να εργάζονται και να χαίρουν εκτιμήσεως.

Παπαδέα Δήμητρα, Πουλουπάτη Ελένη,

Ρουμελιώτη Μαρινίκη

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης