Συνομιλώντας με τον Διευθυντή του σχολείου μας.

Συνομιλώντας με τον Διευθυντή του σχολείου μας, κύριο Γ. Θυμιατή

-Πόσα χρόνια βρίσκεστε στη θέση του διευθυντή του 2ου Γυμνασίου;

-Βρίσκομαι στη θέση αυτή δώδεκα χρόνια.

-Ποιο είναι το κίνητρο σας για να παραμένετε τόσα χρόνια σε μία θέση ευθύνης;

-Μία θέση ευθύνης συμπεριλαμβάνεται στον ρόλο του εκπαιδευτικού, είναι και αυτός ένας ρόλος στον οποίο οι εκπαιδευτικοί  πρέπει να ανταποκρίνονται. Είναι ένας ρόλος με πολλές και ενδιαφέρουσες διαστάσεις και γι’ αυτό πολλοί εκπαιδευτικοί τον προτιμούν, ειδικά σε  ένα σχολείο σαν το δικό μας, το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα.

-Ποιες είναι οι δυσκολίες του ρόλου ενός διευθυντή;

-Ο ρόλος του διευθυντή, όπως προείπα, είναι πολύπλευρος και πολυπαραγοντικός. Σ’ αυτό έγκειται και η δυσκολία του. Καθημερινά είμαστε αντιμέτωποι με πολλά και διαφορετικά ζητήματα, τα οποία χρήζουν επίλυσης. Τα θέματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ένας διευθυντής καθημερινά σχετίζονται με τους μαθητές, τους διδάσκοντες, τους γονείς, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, τον Δήμο αλλά και τη γραφειοκρατία. Το μαθητικό δυναμικό είναι το βασικότερο. Η καθημερινότητα των μαθητών, με τα θετικά και τα αρνητικά, οι εγγραφές και μετεγγραφές, αλλά κυρίως τα ζητήματα που προκύπτουν από τις μεταξύ τους σχέσεις αλλά και την ρουτίνα τους μέσα στον χώρο του σχολείου. Από την άλλη προκύπτουν θέματα και με τους διδάσκοντες, τα οποία πρέπει να επιλυθούν κάθε φορά, να διευθετηθούν και να οδηγηθούν σε έναν δρόμο ο οποίος θα είναι αποδοτικός για το σχολείο. Από κει και πέρα είναι οι γονείς, που αποτελούν επίσης ένα μεγάλο κομμάτι και με τους οποίους πρέπει να υπάρχει μία επικοινωνία, η οποία τις περισσότερες φορές έχει θετικά αποτελέσματα και πρόσημο, αλλά μερικές φορές μπορεί να μην είναι θετική, δυστυχώς. Άλλο ζήτημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζει ένας διευθυντής είναι ο Δήμος. Και αυτό είναι αρκετά σημαντικό, γιατί το κάθε σχολείο σαν κτήριο ανήκει στους Δήμους, επομένως σε ό,τι γίνεται από πλευράς κτηριακής πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τον Δήμο. Κατά καιρούς, όχι πάντα, δεν είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι ως σχολείο, ειδικά το σχολείο μας που έχει μία βαρύνουσα θέση σε όλο τον Δήμο. Άλλος παράγοντας που κάνει τον ρόλο ενός διευθυντή απαιτητικό είναι η συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το ΚΕΔΑΣΥ και το ΚΕΣΥ, που είναι οι υπηρεσίες για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Άλλα σχολεία δεν έχουν αυτό το πλεονέκτημα, να έχουν τμήματα ένταξης, στα οποία φοιτούν παιδιά με δυσκολίες στη μαθησιακή διαδικασία και κάνουν μάθημα στα τμήματα αυτά, τα οποία παιδιά αποτελούν μία σημαντική διάσταση για το σχολείο μας, καθώς είναι αρκετά. Είναι ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των μαθητών μας. Έχουμε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό σε σχέση με άλλα σχολεία. Τέλος, σημαντικός παράγοντας είναι οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, με τους οποίους συνομιλούμε για τα μαθήματά σας και για διάφορα παιδαγωγικά θέματα. Το σχολείο μας φέτος έχει έναν πάρα πολύ καλό Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με πολλές περγαμηνές, ο οποίος ήθελε πολύ να συνεργαστεί μαζί μας, καθώς γνώριζε το σχολείο μας και κάποιους  διδάσκοντες, αλλά και επειδή είναι ένα σχολείο που ξεχωρίζει. Ο ρόλος του Διευθυντή έχει και πολλές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις, παρ’ όλο που πολλά γίνονται πια ηλεκτρονικά, ο όγκος της γραφειοκρατίας είναι μεγάλος. Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, αποδεικνύουν πόσο πολύπλευρος, με πολλές υποχρεώσεις  και δύσκολος είναι ο ρόλος ενός Διευθυντή.

 

- Ποιες αλλαγές παρατηρείτε στο πέρασμα των χρόνων στους μαθητές;

-Δυστυχώς τα πράγματα τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολύ και όχι πάντα προς το καλύτερο. Υπάρχουν πολλές θετικές συμπεριφορές των παιδιών, όμως η συμπεριφορά των μαθητών έχει διαφοροποιηθεί πολύ και τις περισσότερες φορές προς το κακό. Πάντοτε, βέβαια, οι καθηγητές και η διεύθυνση προσπαθούμε να περιορίζονται αυτές οι άσχημες συμπεριφορές και να έχουμε προγράμματα και δράσεις στις οποίες να συμμετέχουν οι μαθητές και να έχουν θετικό πρόσημο, όπως τα περιβαλλοντικά, τα πολιτιστικά, τα υγείας και οποιαδήποτε άλλα προγράμματα γίνονται, οι γιορτές μας, οι διάφοροι διαγωνισμοί που γίνονται και στους οποίους το σχολείο μας έχει κερδίσει πολλά βραβεία. Όλα αυτά γίνονται από τους διδάσκοντες και το σχολείο μας προκειμένου οι μαθητές να βρίσκουν ενδιαφέρουσες ασχολίες, να εκφράζονται και να δημιουργούν και έτσι να αφήνουν πίσω τους αρνητικές συμπεριφορές και να επικεντρώνονται στα όμορφα και δημιουργικά.

- Ποιο θα ήταν το ιδανικό σχολείο για σας;

- Το ιδανικό σχολείο θα πρέπει να είναι ένα ζωντανό και ανοιχτό σχολείο, να έχει δράσεις, όπως συμβαίνει στα περισσότερα σχολεία. Το δικό μας σχολείο κάνει πολλές δράσεις και είμαστε ευχαριστημένοι από αυτό το θέμα. Σημαντικό ρόλο για το ιδανικό σχολείο παίζει και η συμπεριφορά των μαθητών αλλά και η συνεργασία με τους γονείς. Το ιδανικό σχολείο, όμως, είναι αρκετά μακριά από την πραγματικότητα, γιατί πέρα από τα θεωρητικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα, υπάρχουν πολλά οικονομικά προβλήματα. Να είναι το σχολείο ανεξάρτητο οικονομικά; Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα, στο οποίο δεν μπορώ να απαντήσω. Κάποτε ήταν, τώρα δεν είναι. Δεν ξέρουμε αν και αυτό θα ήταν θετικό, πάντως το οικονομικό είναι ένα σημαντικό κομμάτι για το «ιδανικό» σχολείο. Όπως είναι τα πράγματα τώρα κάποιες φορές είμαστε καλά, ενώ άλλες δημιουργούνται καταστάσεις που δύσκολα επιλύονται. Δύσκολο να υπάρξει ένα ιδανικό σχολείο με τις παρούσες συνθήκες, δυστυχώς. Εμείς πάντως προσπαθούμε να βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις για οποιοδήποτε θέμα και να γίνονται θετικά πράγματα.

- Σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας

- Κι εγώ σας ευχαριστώ και σας εύχομαι καλή πρόοδο και στα μαθήματα αλλά και στον ρόλο των δημοσιογράφων.

Καρακούτα Μαρία

Πηλείδου Δομινίκη

Ποτηριάδη Δήμητρα