Λίγα λόγια για το έργο
Το έργο eTwinning “Let’s C.R.A.F.T.“ (“Let’s Create Resourceful Amazing and Fabulous Things) πραγματοποιήθηκε από 10 διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης.
- Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν κατακευές από ανακυκλώσιμα υλικά, αλλά και ό,τι άλλο επέλεγαν μέσα από συζήτηση, προτάσεις και ψηφοφορίες.
Στα σχολεία συχνά παραβλέπεται η ενασχόληση των παιδιών με κατασκευές και περιθωριοποιείται η δημιουργικότητά τους. Δε χρησιμοποιούν πολύ τα χέρια για να κατασκευάσουν κάτι νέο, και κυρίως, να αξιοποιούν ανακυκλώσιμα υλικά. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη και άποψή τους για το τι θέλουν να φτιάξουν και με το τι να καταπιαστούν.
Για τους λόγους αυτούς, οι εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν σε αυτό το έργο eTwinning έδωσαν λόγο στους μαθητές και με δημοκρατικές διαδικασίες τούς προσέφεραν την κατάλληλη πλατφόρμα για να εργαστούν.
- Αρχικά, οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους. Είτε παρουσίαζαν τη χώρα τους , είτε τη χώρα των συνεργατών τους. Έσπασαν τον πάγο μέσω παιχνιδιών που έπαιξαν καθώς συναντούνταν διαδικτυακά μέσω τηλεδιασκέψεων.
- Κάθε μήνα πρότειναν ιδέες για την κατασκευή του μήνα.
- Τον Οκτώβρη αποφάσισαν να φτιάξουν φθινοπωρινές κατασκευές. Το Νοέμβρη το θέμα που ψήφισαν είχε σχέση με την οικογένεια. Ο Δεκέμβρης ήταν αφιερωμένος στα Χριστούγεννα. Τον Ιανουάριο συναποφάσισαν να δημιουργήσουν αναδιπλούμενα βιβλία. Τους έλειπε η ιστορία. Έτσι λοιπόν δημιουργήσαν την ηρωίδα της ιστορίας τους, την Ελπίδα, και ξεκίνησαν τη συγγραφή του έργου τους συνεργατικά σε μία κοινή πλατφόρμα.
Η ιστορία της Ελπίδας ενθουσίασε τα παιδιά, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν εκτός από τα βιβλία για τις περιπέτειές της, την ίδια την Ελπίδα σε κούκλα, τη Μηχανή του Χρόνου με την οποία ταξίδευσε σε όλο το έργο, τη Βαλίτσα των Αξιών, στην οποία έβαζε τις αξίες που «μάζευε» από κάθε σχολείο που επισκέπτονταν.
Έπειτα, οι περιπέτειες της Ελπίδας έγιναν και ψηφιακό βιβλίο.
Οι μαθητές αξιολόγησαν το έργο eTwinning με διάφορες διαδικασίες.
Επιπλέον, κοινοποίησαν και παρουσίασαν τα αποτελέσματα του έργου τους στους γονείς, στους άλλους δασκάλους και διευθυντές των σχολείων τους, σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, σε τοπικές εφημερίδες, σε συνέδρια και εκθέσεις.
Τέλος, έλαβαν πιστοποιητικά συμμετοχής στις σχολικές εκδηλώσεις όπου παρουσίασαν το έργο τους.