Πολλές φορές μοιράζοντας στους μαθητές μας τις εργασίες τους διορθωμένες, παρατηρούμε ότι εστιάζουν την προσοχή τους μόνο στο τι βαθμό πήραν, μετρώντας απλώς τα λάθη τους. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει γιατί μοναδική έγνοια τους είναι όχι πόσες γνώσεις κατέκτησαν ή ποια είναι η σωστή απάντηση, αλλά μη τυχόν έχει το τετράδιό τους σημαδάκια από το στυλό της κυρίας που όχι μόνο χαλούν την ωραία εικόνα του, αλλά γιατί στη συνέχεια θα πρέπει να απολογηθούν στο σπίτι για την όποια «αποτυχία» τους.
Όμως τα λάθη έχουν κι αυτά λόγο ύπαρξης και αξία. Δε σημειώνονται τυπικά, ούτε σπαταλάμε άδικα το μελάνι. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι όσα υπογραμμίζει και διορθώνει δίπλα στο γραπτό η κυρία, δεν είναι τιμωρητικά για τον μαθητή, αλλά αποτελούν μια δεύτερη ευκαιρία για μάθηση. Όπως έλεγαν οι πρόγονοί μας » ο παθών μαθών», δηλαδή αν δεν πάθεις, δε θα μάθεις, επομένως όσο παράξενο κι αν ακούγεται μέσα από τα λάθη μας γινόμαστε καλύτεροι. Ερχόμαστε στο σχολείο για να μάθουμε και λάθη θα κάνουμε αφού δεν είμαστε παντογνώστες, αρκεί στη συνέχεια να τα εκμεταλλευόμαστε σωστά και να γινόμαστε μέσα από αυτά πιο σοφοί, όχι να τα κρύβουμε επειδή ντρεπόμαστε από τους άλλους.
Συμβουλή: Την επόμενη φορά που θα δεις λαθάκια-μαργαριταράκια στο γραπτό σου μην τρομάξεις και τα προσπεράσεις, σταμάτησε για λίγο και ψάξε τη λύση τους, διαβάζοντας αυτά που δεν ήξερες. Τότε μόνο κάθε λάθος θα έχει ολοκληρώσει την αποστολή του!
Ζωή Σκουλή
Τα σχολικά λάθη και πώς ν’αντιδρούμε σ’αυτά
Για οτιδήποτε αφορά στους συνδέσμους, στους οποίους σας παραπέμπουμε, ή σε διαφήμισή τους, δε φέρουμε καμία ευθύνη ούτε έχουμε ίδιον όφελος.
Υπεύθυνη στήλης : Ζωή Σκουλή
