Τα audiobooks μπορούν να «σώσουν» τη λογοτεχνία;

  Πόσες φορές έχετε σκεφτεί να διαβάσετε ένα βιβλίο αλλά οι υποχρεώσεις του σχολείου, οι εξωσχολικές δραστηριότητες, οι συζητήσεις σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο  απορρόφησαν  όλη σας την ενέργεια και σας απομάκρυναν από την ανάγνωση;  Τα audiobooks ή διαφορετικά τα ακουστικά βιβλία μήπως μπορούν να καλύψουν αυτό το κενό;

    Ακούγοντας ένα βιβλίο έχουμε τη δυνατότητα να το απολαύσουμε ενώ περπατάμε, ασκούμαστε ή χαλαρώνουμε. Ερχόμαστε σε επαφή με το έργο κάποιου συγγραφέα, εξοικονομούμε χρόνο, ενώ η επαφή μας με τη λογοτεχνία γίνεται πιο ευχάριστη. Οι επαγγελματίες αφηγητές ζωντανεύουν τις ιστορίες με μοναδικό τρόπο, απογειώνοντας την εμπειρία αυτή.  Φυσικά,  η  ακρόαση είναι βοηθητική για τα άτομα με προβλήματα όρασης, που δε διαθέτουν άλλο εξοπλισμό ανάγνωσης ή για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, που αποθαρρύνονται και δε δοκιμάζουν να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο της λογοτεχνίας. Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι η ακρόαση μπορεί να αποτελέσει ένα είδος ακουστικής συντροφιάς, καθώς δίνει την αίσθηση της ανθρώπινης παρουσίας στο χώρο.

    Από την άλλη πλευρά, πολλοί υποστηρίζουν ότι οι εκφράσεις του εκάστοτε αφηγητή στην ακρόαση των ακουστικών βιβλίων ενδεχομένως να περιορίζουν  την προσωπική ερμηνεία και τη φαντασία μας. Ο ακροατής πιθανόν να μετατραπεί σε παθητικό αποδέκτη όταν είναι συγκεντρωμένος παράλληλα και σε άλλες εργασίες με αποτέλεσμα ολόκληρες  παράγραφοι να περνούν χωρίς να τους δίνουμε καμία σημασία. Ας μην ξεχνάμε τέλος ότι οι ακροατές των ακουστικών βιβλίων εξαρτώνται από την τεχνολογία, καθώς απαιτείται κάποια συσκευή αναπαραγωγής και η χρήση κατάλληλου  τεχνολογικού εξοπλισμού  που δεν πάντα εφικτή.

 Tων Κ.Μ. & Γ.Μ. ( μαθητές Β΄ Λυκείου).

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης