Μαθητές – μικροί εδαφολόγοι!

DSC00608a

ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΙΧΤΕΛ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 39ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

 

Μαθητές – μικροί εδαφολόγοι!

 

Μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη εμπειρία έζησαν μαθητές των Δ΄ και Ε΄ Τάξεων του 39ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας. Υλοποιώντας πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και υιοθετώντας δράσεις «ανοίγματος» της Σχολικής Κοινότητας στην τοπική κοινωνία προσκάλεσαν επιστημονικά στελέχη του Ινστιτούτου Χαρτογράφησης και Ταξινόμησης Εδαφών Λάρισας (Ι.Χ.Τ.Ε.Λ.) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τα οποία επισκέφθηκαν τις τρεις τάξεις με την Κινητή Μονάδα του Ινστιτούτου. 

Οι μαθητές των τριών τμημάτων, πριν καλλιεργήσουν αρωματικά φυτά και βότανα σε μικρό κήπο που διαμόρφωσαν στην ταράτσα του κτιρίου επιδίωξαν να αποκτήσουν τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις για τη «βασικές ιδιότητες του εδάφους και τη σημασία του στην ανάπτυξη των φυτών».

Κατά την διάρκεια της βιωματικής προσέγγισης των μαθητών με το αντικείμενο του προγράμματος οι επιστήμονες του Ινστιτούτου, Δρ. Νούλας Χρήστος (Γεωπόνος), Παρασκευή Γρυπάρη (Τ. Γεωπόνος) και Παν. Ράπτης (Γεωλόγος), εξήγησαν στους μαθητές με απλό και παραστατικό τρόπο τις βασικές λειτουργίες του εδάφους.

Οι μαθητές των τριών τάξεων (Δ1, Δ2, και Ε1) του σχολείου απέκτησαν γνώσεις για τις φυσικές, χημικές και βιολογικές ιδιότητες του εδάφους, τη σημασία τους στην ανάπτυξη των φυτών αλλά και τους βασικούς παράγοντες υποβάθμισης των γεωργικών εδαφών. Επίσης, με την καθολική συμμετοχή των μαθητών έγινε επίδειξη εμπειρικών τρόπων εκτίμησης της σύστασης του εδάφους και έγιναν μετρήσεις με τη βοήθεια απλών συσκευών υπολογισμό βασικών χημικών ιδιοτήτων που διαθέτει για τον σκοπό αυτό η Κινητή μονάδα παροχής υπηρεσιών στον Αγροτικό Τομέα του Ι.Χ.Τ.Ε.Λ. Τέλος, έγινε έμπρακτη εφαρμογή της δειγματοληψίας του εδάφους με σκοπό το εργαστήριο αναλύσεων εδαφών του Ι.Χ.Τ.Ε.Λ. να παρέχει την ανάλυση και την εκτίμηση της καταλληλότητας του εδάφους του διαμορφωμένου ταρατσόκηπου.

 

«Μέσω της σχολικής αυτής δραστηριότητας οι μαθητές απέκτησαν με βιωματικό τρόπο βασικές δεξιότητες για την οργάνωση και το στήσιμο ενός μικρού κήπου», ανέφεραν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που υλοποιούν το σχετικό πρόγραμμα κ. Γρ. Καΐπη, Ελ. Κουρμπή και Ειρ. Μαθιουδάκη, προσθέτοντας ότι οι δράσεις θα συνεχιστούν σε συναφή αντικείμενα. «Με την αξιοποίηση της καινοτομίας και της γνώσης που αναπτύσσεται στα σχολεία, παρόμοια προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμβάλλουν στον εμπλουτισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου», ανέφερε ο κ. Χρήστος Κίτσιος, Διευθυντής του 39ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, ο οποίος συγχάρηκε τις εκπαιδευτικούς για την πρωτοβουλία τους αυτή και ευχαρίστησε τον Διευθυντή (κ. Χρ Τσαντήλα) και τους Υπαλλήλους του Ι.Χ.Τ.Ε.Λ. για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμα για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης.

Ένα σχόλιο στο Μαθητές – μικροί εδαφολόγοι!

  1. Ο/Η Μελίνα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! λέει:

    τελεια!!

Σχολιάστε

Top