Ferrari

ferrari2

 

Ιδρύθηκε από τον Έντσο Φερράριτο 1929 ως Scuderia[1] Ferrariμε αντικείμενο την υποστήριξη οδηγών αγώνων και την υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων για λογαριασμό τηςΆλφα Ρομέο. Αυτό διήρκεσε μέχρι το 1938, οπότε η Άλφα τον προσέλαβε επίσημα ως επικεφαλής της ομάδας αγώνων που είχε δημιουργήσει.
Το 1940 η Άλφα κρατικοποιήθηκε από την φασιστική κυβέρνηση του Μουσολίνιγια να συμβάλει στην πολεμική προσπάθεια των δυνάμεων του Άξονος. Αυτό άφησε ανεπηρέαστη την μικρή εταιρεία του Έντσο Φερράρι, αλλά επειδή η Άλφα δεν συμμετείχε πλέον σε αγώνες και το συμβόλαιό της την δέσμευε σε αποχή από αυτούς, η εταιρεία βρέθηκε πρακτικά χωρίς αντικείμενο εργασιών. Μετονομάσθηκε, έτσι, σε AACF (Auto Avio Costruzioni Ferrari) και κατασκεύαζε ειδικά εργαλεία μηχανολογικών κατασκευών και ανταλλακτικά αεροσκαφών. Ο «Κομμεντατόρε» (όπως ήταν το παρατσούκλι του Έντσο) δεν έμεινε, ωστόσο, αδρανής: Κατασκεύασε το πρώτο αμιγώς δικό του αυτοκίνητο (Tipo 815), το οποίο έμεινε χωρίς χρήση σε αγώνες (αν και συμμετείχε στον αγώνα «Mille Miglia» του 1940). Το 1943 ο Φερράρι αποφάσισε να μεταφέρει την εταιρεία στο Μαρανέλλο, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. Το μικρό εργοστάσιο δεν γλίτωσε από τους βομβαρδισμούς του πολέμου: Καταστράφηκε το 1944 και ανοικοδομήθηκε το 1946.

Ferrari 250 GTO (1962 – 1964) κατασκευής 1962.
Το 1947 η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων δρόμου με την επωνυμία Ferrari S.p.A. (Φερράρι Α.Ε.). Το πρώτο της μοντέλο ήταν η125S (1947). Ακολούθησαν πολλά επιτυχημένα μοντέλα σπορ αυτοκινήτων, όπως η 250 GTO (1962 – 1964), η 308 GTB/GTS (1975 -1985), μία κορυφαία εκδοχή της 308 γνωστή ως 288 GTO (1984 -1985), η F40 (1987 – 1992, η F50 (1995 – 1997), η Enzo Ferrari (2002 -2004), η FXX (2005 – 2007), η LaFerrari από το 2013 κ.α.
Μετά από μια σχετικά μακρά περίοδο οικονομικών δυσκολιών, ο Έντσο Φερράρι πώλησε το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου της εταιρείας στην Φίαττο 1969, ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει συνεχή οικονομική υποστήριξη για το άμεσο μέλλον και τους αγώνες. Παράλληλα, η Φίατεξασφάλισε οικονομική χορηγία στην αγωνιστική ομάδα, από την οποία αντλεί σημαντική τεχνογνωσία.
Αγωνιστική παράδοση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ferrari 308 GTB (1975 – 1985) κατασκευής 1984.
Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η εταιρεία έγινε γνωστή για τη συνεχόμενη συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά στηνΦόρμουλα 1, όπου γνώρισε μεγάλες επιτυχίες, ειδικά στις δεκαετίες του 1950, του 1960 και του 1970, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και το διάστημα 1999 – 2004. Η ομάδα κατέκτησε αρκετές φορές το Πρωτάθλημα κατασκευαστών και αρκετοί οδηγοί της το Πρωτάθλημα Οδηγών. Τα τελευταία της επιτεύγματα ήταν το 2007, οπότε ο Κίμι Ράικονεν κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών και η εταιρεία το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ferrari 288 GTO (1984 – 1985)
Ο ίδιος ο Έντσο Φερράρι διατήρησε τον έλεγχο του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του, το 1988, σε ηλικία 90 ετών.
ηρακλης ζεππος
https://el.wikipedia.org/wiki/Ferrari

Σχολιάστε

Top