Σχολικές δραστηριότητες

ΑΠΟ: ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Μάι• 24•19

Σχολικές δραστηριότητες

Μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη πραγματοποίησε η Α’ τάξη του σχολείου μας τον Φεβρουάριο στο                   « Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη». Βρεθήκαμε σε ένα υπέροχο, παλιό, νεοκλασικό κτήριο, που η αυλή του «έβλεπε» στο λιμάνι της Ζέας. Στο εσωτερικό του οι τοίχοι ήταν καλυμμένοι με βιβλιοθήκες που φιλοξενούσαν πλήθος από βιβλία, παλιά και καινούρια. Πολλά από αυτά ήταν σπάνια. Αφού θαυμάσαμε τη θέα, χωριστήκαμε σε ομάδες, ανάλογα με τις επιλεγμένες δραστηριότητες.

Μια συγγραφέας παιδικών παραμυθιών υποδέχτηκε την πρώτη ομάδα. Μας έδωσε κάποιες πληροφορίες σχετικά με το λαϊκό παραμύθι και την εξέλιξή του στο χρόνο και μας παρακίνησε να γράψουμε εμείς το δικό μας παραμύθι. Η ζεστή, μαγευτική ατμόσφαιρα του χώρου σε συνδυασμό με την παραστατική αφήγηση της  εισηγήτριας έδωσε «φτερά» στη φαντασία μας. Γράψαμε εκπληκτικές ιστορίες και το διασκεδάσαμε.

Η δεύτερη ομάδα δημιούργησε έναν κύκλο… χωρίς κιμωλία, με την καθοδήγηση του ηθοποιού εισηγητή μας.  Καθίσαμε «γύρω γύρω όλοι» για να βλεπόμαστε στα μάτια, συστηθήκαμε με το όνομά μας αλλά και με μια αγαπημένη μας λέξη, παίξαμε με τα συναισθήματα μας προσπαθώντας να τα εξωτερικεύσουμε και να τα μεταδώσουμε στους συμπαίκτες μας, φτιάξαμε με αυτά αστείες ή σοβαρές ιστορίες.

Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με μια μεγάλη πληγή των ΜΜΕ, τις ψευδείς ειδήσεις. Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα συνειδητοποιήσαμε τι ακριβώς είναι μια ψευδής είδηση, πώς λειτουργεί, ποιους σκοπούς εξυπηρετεί, πώς μπορούμε να την ξεχωρίσουμε και να προστατευτούμε από αυτήν. Αντιληφθήκαμε ότι στη σημερινή εποχή με την πληθώρα και την πολυμορφία των ΜΜΕ, καλούμαστε να είμαστε διπλά προσεκτικοί.

Σίγουρα η συγκεκριμένη επίσκεψη ήταν ιδιαίτερα επιμορφωτική, αφού αφύπνισε το ενδιαφέρον μας για το θέατρο, την αφήγηση και τα ΜΜΕ και μάλιστα με τρόπο διασκεδαστικό.

Η  Β ΄τάξη του Γυμνασίου μας  είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει δύο ενδιαφέροντα προγράμματα σχετικά με τις νέες τεχνολογίες στο ίδρυμα Λασκαρίδη.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορούσε στην τρισδιάστατη εκτύπωση αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αγγίξουν και να επεξεργαστούν τρισδιάστατα  εκτυπωμένα αρχαιολογικά  ευρήματα  ή  τμήματα κάποιου μνημείου.  Στη συνέχεια  είδαν  έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή σε λειτουργία  και σχεδίασαν  οι ίδιοι  ένα αντικείμενο ( αγγείο, κίονα ή  βυζαντινό  νόμισμα)  στο πρόγραμμα φωτορεαλισμού  blender, υπό την καθοδήγηση του αρχιτέκτονα εισηγητή τους.

Στο  δεύτερο πρόγραμμα με τίτλο : “ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (VR)”οι μαθητές με την βοήθεια μιας συσκευής προβολής και ειδικών χειριστηρίων τρισδιάστατης περιήγησης στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας (VR) ζωγράφισαν κάτι μοναδικό που  κάνει το κάθε έργο να αποτελεί μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές  χρησιμοποιήσαν ένα εντελώς καινούργιο και καινοτόμο μέσο, την εικονική πραγματικότητα (VR) για να ζωγραφίσουμε σε τρεις διαστάσεις. Μέσα από αυτό το διαδραστικό εργαστήριο οι μαθητές ζωγράφισαν σε τρεις διαστάσεις με την βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

H επίσκεψή μας στο « Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» υπήρξε η αφορμή για να προβληματιστούμε πάνω σε ένα σημαντικό πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, τις ψευδείς ειδήσεις (fake news).

Καταρχάς συμφωνήσαμε με τον εισηγητή μας ότι η είδηση είναι ένα πραγματικό αδιαμφισβήτητο γεγονός, πάνω στο οποίο μπορεί ο καθένας να έχει τη γνώμη του και να την εκφράζει ελεύθερα.

Ψευδείς είναι οι κατασκευασμένες ειδήσεις που παρουσιάζονται ως αληθινές και μάλιστα με εντυπωσιακό και ελκυστικό τρόπο, στοχεύοντας στην παραπληροφόρηση του κοινού. Γίνονται όπλο στα χέρια κάποιων ανθρώπων, ώστε να προωθήσουν τα εμπορικά τους συμφέροντα, για παράδειγμα να αυξήσουν τις προβολές στις ιστοσελίδες τους ή τις πωλήσεις των εντύπων τους. Γίνονται εργαλείο στα χέρια κάποιων ανθρώπων για την προώθηση πολιτικών σκοπιμοτήτων, εξοντώνοντας τον αντίπαλο, παραπλανώντας και χειραγωγώντας την κοινή γνώμη.

Οι ψευδείς ειδήσεις εκμεταλλεύονται μια απλή βασική αρχή: Εάν επαναλάβεις πολλές φορές ένα ψέμα, οι άνθρωποι στο τέλος θα το πιστέψουν. Η ευρεία αναπαραγωγή τους λοιπόν αφήνει το στίγμα της, ενώ από την άλλη πλευρά η διάψευσή τους δεν πρόκειται να διαδοθεί στον ίδιο βαθμό. Επίσης η παραπληροφόρηση «κολλά» στο μυαλό μας, ιδιαίτερα αν θέλουμε να πιστέψουμε την είδηση. Σ΄ αυτή την περίπτωση μάλιστα, ακόμα κι αν μας δοθούν αδιάσειστες αποδείξεις πως η είδηση δεν ισχύει, το μυαλό μας αντιστέκεται στη διόρθωση.  Γι΄ αυτούς  τους λόγους, η διάψευση μιας ψευδούς είδησης είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Όπως λένε οι επικοινωνιολόγοι «όσο προσπαθείς να διώξεις τη λάσπη από πάνω σου, τόσο πιο πολύ αυτή απλώνεται».

Στην εποχή μας παρουσιάζεται εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων ψευδών ειδήσεων, μέσα από τα σύγχρονα επικοινωνιακά μέσα και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο αλγόριθμος του face book  δεν κάνει διάκριση ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία ή το ψέμα. Απλώς μας δείχνει στη ροή των αναρτήσεων, αυτά που μας αρέσουν περισσότερο, μετρώντας τα like. Επίσης λόγω των κοινοποιήσεων αυξάνεται κατακόρυφα η ταχύτητα διάδοσης των ψευδών ειδήσεων.

Η  ευρύτατη διάδοση των ψευδών ειδήσεων εγκυμονεί σοβαρούς κοινωνικούς κινδύνους. Καλλιεργεί επικίνδυνα κοινωνικά «ζιζάνια», όπως ο λαϊκισμός, ο φανατισμός, ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει κοινωνικές αναταραχές. Γι΄ αυτό πρέπει να μάθουμε πώς να τις εντοπίζουμε.

Αν λοιπόν δείτε μια είδηση, μην την πιστέψετε προτού ελέγξετε ορισμένα στοιχεία:

  • Ελέγξτε το μέσο ενημέρωσης, αναζητήστε πληροφορίες για την ιστοσελίδα.
  • Ερευνήστε την πηγή της είδησης, μπορείτε να την εμπιστευτείτε;
  • Ελέγξτε αν το άρθρο έχει υπογραφή ( ποιος είναι ο συντάκτης) καθώς και την ημερομηνία της δημοσίευσης.
  • Προσέξτε αν έχει ορθογραφικά λάθη, ή κάποια ασυνήθιστη μορφοποίηση.
  • Ψάξτε σε άλλες ιστοσελίδες για να διασταυρώσετε την είδηση.
  • Σκεφτείτε πριν μοιραστείτε την είδηση με άλλους.

 

 

 

Σχολιάστε

Top