Μιλάμε για την Ειρήνη…
Η 1η Ιανουαρίου είναι αφιερωμένη στην Ειρήνη, αυτό το πολύτιμο αγαθό που διασφαλίζει την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων.
Ειρήνη
- Αν είναι να υπάρξει πρόβλημα, ας είναι στην εποχή μου, για να’χει το παιδί μου ειρήνη Πέιν Τόμας
- Δεν υπήρξε ποτέ καλός πόλεμος ή κακή ειρήνη Φραγκλίνος
- Αντί πολέμου ειρήνην ελώμεθα (Αντί πολέμου ας προτιμήσουμε ειρήνη) Θουκυδίδης
- Για να εκμεταλλευτείς την ειρήνη, πρέπει να είσαι ο μόνος που θα την υπογράψεις Κικέρων
- Ο άνθρωπος είναι ένα αχάριστο ον. Τα αγαθά της ειρήνης τα καταλαβαίνει μόνο κατά τη διάρκεια του πολέμου
- Γνωρίζουμε πολλές εκφράσεις και γνωμικά για το έγκλημα του πολέμου και ευχαριστούμε τον Θεό πως ζούμε εν ειρήνη και έχουμε τη δυνατότητα να αφιερώσουμε τη σκέψη μας και όλη την ενέργειά μας αλληλοαπατούμε και αλληλοϋπονομεύουμε ο ένας τον άλλον Τζερόμ Τζ.
- Δεν αναζητάμε την ειρήνη για να βρισκόμαστε σε πόλεμο, αλλά πολεμάμε για να έχουμε ειρήνη. Γι” αυτό, να είστε φιλειρηνικοί ακόμα κι όταν πολεμάτε, ώστε να νικήσετε τους αντιπάλους και να τους προσφέρετε την ευημερία της ειρήνης Άγιος Αυγουστίνος
- Δεν συνέστησα ποτέ τον πόλεμο, παρά μόνο σε καιρό ειρήνης Γκραντ
- Δεν υπάρχει δρόμος προς την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος Μαστ Α.
- Σε όποιο σπίτι και να πας, η πρώτη ευχή σου να είναι: Ειρήνη Κατά Λουκάν 10.5
- Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς ελπίδα Σίγκμονς
- Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία” [Λουκ. β’14] Λουκ.β’14
- Δώστε μια ευκαιρία στην ειρήνη (Give peace a chance) Τζον Λένον
- Εάν επιθυμείς ειρήνη, μη κτυπάς το τύμπανο, ούτε για γιορτή Δημητρακόπουλος Π.
- Εάν θέλεις ειρήνη, παρασκευάσου για πόλεμο (Si vis pacem, para bellum) Λατινικό ρητό
- Εάν ο εχθρός δεν απειλεί, ο στρατός κινδυνεύει Νταβιντόβιτς Α.
- Ειρήνη – όταν οι πυροβολισμοί είναι σε κάποιο άλλο μέρος Λάουμπ Γ.
- Ειρήνη αν είναι δυνατόν, αλλά δικαιοσύνη με κάθε τρόπο Αριστείδης
- Ειρήνη αφήνω σε σας, την δική μου ειρήνη δίδω σε σας [[Ευαγγέλιο] (Κατά Ιωάννην)]]
- Ειρήνη δεν είναι η απουσία πολέμου: είναι μια αρετή, μια νοητική κατάσταση, μια διάθεση για καλοσύνη […] και δικαιοσύνη Σπινόζα
- Ειρήνη δεν είναι η έλλειψη πολέμου, αλλά η αρετή που αναβλύζει μέσα από την δύναμη της ψυχής Ρολλάν
- Ειρήνη είναι ελευθερία εν ησυχία Κικέρων
- Ειρήνη είναι η στοργική μάνα της γης Ησίοδος
- Ειρήνη: όταν ρίχνουν και βομβαρδίζουν κάπου αλλού Λάουμπ Γκ.
- Ειρήνη: το διάστημα μεταξύ δυο πολέμων Ζιροντού Ζ.
- Ειρήνην αγάπα (Να αγαπάς την ειρήνη) Θαλής
Αριστοφάνους Ειρήνη
Η Eιρήνη παρουσιάστηκε το 421 π.Χ. στους δραματικούς αγώνες της εορτής των Μεγάλων Διονυσίων και κέρδισε το δεύτερο βραβείο. Ο Αριστοφάνης έγραψε την κωμωδία αυτή κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων μεταξύ Αθηναίων και Σπαρτιατών, που κατέληξαν στην ειρήνη του Νικία, με την οποία οι λαοί των δύο αντιπάλων ήλπιζαν ότι θα λήξει ο Πελοποννησιακός πόλεμος.
H Iστορία
Η υπόθεση της κωμωδίας είναι η ακόλουθη: ο αμπελουργός Τρυγαίος, ένας απλός και τίμιος αγρότης, δεν αντέχει άλλο τις συμφορές από τον πόλεμο και αποφασίζει ν” ανέβει στον ουρανό καβάλα σ” ένα σκαθάρι, που ο ίδιος είχε αναθρέψει γι” αυτόν το σκοπό. Στόχος του είναι να κάνει τα παράπονά του στο Δία και να ζητήσει ειρήνη για το καλό των Ελλήνων. Φτάνοντας στον ουρανό, μαθαίνει από τον Ερμή ότι οι θεοί έχουν αποτραβηχτεί στο πιο ψηλό σημείο του, αγανακτισμένοι από τις διαρκείς εχθροπραξίες των αντιπάλων. Στη θέση τους έχει μείνει ο θεός Πόλεμος, ο οποίος έκλεισε την Ειρήνη σε μια σπηλιά και ετοιμάζεται να βάλει όλες τις πόλεις σ” ένα γουδί για να τις καταστρέψει. Ο Τρυγαίος καλεί όλους τους Έλληνες και κυρίως τους απλούς πολίτες να βοηθήσουν, ώστε όλοι μαζί να μετακινήσουν το βράχο που φράζει την είσοδο της σπηλιάς, για να ελευθερώσουν την Ειρήνη. Η προσπάθεια στέφεται με επιτυχία την τρίτη φορά. Η Ειρήνη ξεπροβάλλει από τη σπηλιά συνοδευόμενη από δύο ωραίες κόρες, τη θεά των καρπών, την Οπώρα και τη θεά των επίσημων τελετών και εορτών, τη Γιορτή. Το υπόλοιπο της κωμωδίας είναι ένας ύμνος για την ειρήνη, ένα γλέντι για την απελευθέρωση της θεάς. Κυριαρχεί η χαρά της ζωής και η δημιουργία. Μετά το θρίαμβο και μέσα στη γενική ευθυμία, βρίσκει ο Αριστοφάνης την ευκαιρία να γελοιοποιήσει τους πολεμοκάπηλους και τους εμπόρους των όπλων.
Η κωμωδία του Αριστοφάνη Ειρήνη συμβολίζει τον πόθο του ανθρώπου για την εξάλειψη του πολέμου και την επικράτηση της ειρήνης. Αναφέρεται στο όραμα αυτό, για το οποίο τόσοι αγώνες έχουν γίνει και τόσο ανθρώπινο αίμα έχει χυθεί.
ΓΙΩΡΓΟΣ –ΜΑΡΙΕΤΤΑ-ΙΩΑΝΝΑ-ΓΙΩΡΓΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ-ΣΟΦΙΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΑΘΗΝΑ-ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Το σύμβολο της ειρήνης
Το διχαλωτό αυτό σχήμα είναι το νεώτερο σύμβολο της ειρήνης που αναδύθηκε από το αντιπολεμικό κίνημα της δεκαετίας του ’60. Τα άλλα δύο πιο γνωστά είναι ο κλάδος ελαίας των Αρχαίων Ελλήνων και το ιουδαϊκο-χριστιανικό περιστέρι.
Σχεδιάστηκε από τον βρετανό εικαστικό καλλιτέχνη Τζέραλντ Χόρτομ για την οργάνωση «Επιτροπή Δράσης κατά του Πυρηνικού Πολέμου». Παρουσιάστηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1958, ενόψει μιας εκδήλωσης διαμαρτυρίας κατά των πυρηνικών όπλων στο Λονδίνο. Ο Χόλτομ ήταν ένας αντιρρησίας συνείδησης, που αρνήθηκε τη στράτευση στον Β” Παγκόσμιο Πόλεμο και δούλεψε σε μια φάρμα στο Νόρφολκ.
Το σύμβολο είναι ο συνδυασμός των λατινικών γραμμάτων Ν και D στην οπτική μετάδοση σημάτων που χρησιμοποιείται από το Ναυτικό και παραπέμπει στις αγγλικές λέξεις Nuclear Disarmarment (Πυρηνικός Αφοπλισμός). Όσο απλό ήταν στη σχεδίασή του, τόσο δύσκολο αποδείχθηκε στη σύλληψή του. «Ήμουν σε βαθιά απόγνωση. Σκιτσάριζα τον εαυτό μου, όπως ένας άνθρωπος που βρίσκεται σε αμηχανία, με τα χέρια τεντωμένα πότε πάνω και πότε κάτω, με τον τρόπο που ο χωρικός αντιμετωπίζει το εκτελεστικό απόσπασμα στον γνωστό πίνακα του Γκόγια. Τελικά, το σκιτσάρισα με μια γραμμή και έβαλα ένα κύκλο γύρω του» είπε ο Χόρτομ σε μια συνέντευξή του.
Το σύμβολο αυτό έγινε το επίσημο σήμα της οργάνωσης «Καμπάνια για τον πυρηνικό αφοπλισμό» (CND), της οποίας επικεφαλής ήταν ο νομπελίστας Μπέρτραντ Ράσελ. Έγινε διεθνές σύμβολο, όταν υιοθετήθηκε από το παγκόσμιο αντιπολεμικό κίνημα της δεκαετίας του ’60 και από τα νεανικά κινήματα αμφισβήτησης την ίδια περίοδο. Υπάρχουν ατεκμηρίωτοι ισχυρισμοί ότι το σύμβολο συνδέεται με αντιχριστιανικές πρακτικές. Ακροδεξιές οργανώσεις, κυρίως στις ΗΠΑ, το έχουν χαρακτηρίσει σατανιστικό ή ακόμα και κομμουνιστικό.
Στην Ελλάδα υιοθετήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 από τον «Σύνδεσμος Νέων για τον Πυρηνικό Αφοπλισμό “Μπέρτραντ Ράσελ’» και στη συνέχεια από τη Νεολαία Λαμπράκη. Αντιμετωπίστηκε εξαρχής ως κομμουνιστικό σύμβολο και προκάλεσε ουκ ολίγες φορές το ενδιαφέρον και την επέμβαση των αστυνομικών αρχών. Πασίγνωστη είναι η φωτογραφία με τον βουλευτή Γρηγόρη Λαμπράκη να κρατά ένα μικρό πανό με το σύμβολο της ειρήνης και τη λέξη ΕΛΛΑΣ κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας ειρήνης (21 Απριλίου 1963), που απαγορεύθηκε από την Αστυνομία και οδήγησε στη σύλληψή του.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/article
Αφήστε το σχόλιο σας στο "ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ"