Η θέση της τέχνης στο σύγχρονο σχολείο
Το σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή των ανθρώπων, όμως, η παραδοσιακή εκπαιδευτική προσέγγιση μπορεί να αποδειχθεί περιοριστική για την καλλιτεχνική έκφραση. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε πώς η δομή και οι πρακτικές του σχολείου μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τους νέους καλλιτέχνες και να περιορίσουν την ανάπτυξη τους.
Το σχολείο συνήθως επικεντρώνεται σε τομείς μάθησης όπως οι μαθηματικές και επιστημονικές γνώσεις αφήνοντας ελάχιστο χώρο για την τέχνη.Ένα ποσοστό των νέων καλλιτεχνών αντιμετωπίζουν έλλειψη υποστήριξης και καθοδήγησης από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς κάτι που τους δημιουργεί το αίσθημα της απογοήτευσης . Η έλλειψη αυτή των κατάλληλων πόρων και προγραμμάτων υποστήριξης μπορεί να καθυστερήσει την εξέλιξη τους ως καλλιτέχνες. Ακόμη η υποτίμηση της σημασίας της καλλιτεχνικής έκφρασης αποθαρρύνει τους μαθητές ώστε να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους δεξιότητες.
Για να τα αποτρέψουμε αυτά λοιπόν μπορεί το σχολείο να προωθεί ειδικά προγράμματα και δραστηριότητες που θα ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα και τις τέχνες. Επίσης μπορεί να ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες και ομάδες όπως για παράδειγμα μουσικά σύνολα, θεατρικές ομάδες ή ακόμη και εικαστικά εργαστήρια.
Επιπλέον, μπορεί να περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα σπουδών που θα ενθαρρύνει την αυτοέκφραση των μαθητών. Ακόμη μπορεί να αναγνωρίζει και να επαινεί τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα των μαθητών, ώστε να συνεχίζουν τη δημιουργική τους διαδρομή,
Συμπεραίνουμε πώς το σχολείο, παρά τον σημαντικό του ρόλο στην εκπαίδευση , μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για τους νέους καλλιτέχνες. Η αναγνώριση και η υποστήριξη της καλλιτεχνικής έκφρασης στο πλαίσιο του σχολείου είναι πολύ σημαντική τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε πολιτιστικό.
Ζένια Αντωνοπούλου Α4
Ζέτα Παπαζωγονοπούλου Α3