ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, στην 3η ΕΝΟΤΗΤΑ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ συζητήσαμε για τον ρατσισμό στη σημερινή κοινωνία, για τα είδη και τις μορφές που συναντάμε, για τις διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, τις διακρίσεις γενικά και είδαμε αναλυτικά ποιο ρόλο παίζουν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στις σχέσεις μας με τους άλλους. Επεξεργάστηκαν, επίσης, σχετικά κείμενα, διατύπωσαν απορίες και προβληματισμούς και έκαναν Παραγωγή Λόγου με το θέμα της Ενότητας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Τάξης συμπλήρωσαν ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ αφού κατανόησαν τις έννοιες της διαφορετικότητας, του στερεότυπου, της προκατάληψης, της μεροληψίας, του σεξισμού, του φυλετισμού, της ξενοφοβίας, του κοινωνικού ρατσισμού, της μειονότητας.
Συμμετείχε το 90% των μαθητών / μαθητριών και εκφράστηκε θετικά με συμπάθεια και αναγνώριση ίσων δικαιωμάτων για τους συμμαθητές / συμμαθήτριες από άλλη χώρα του εξωτερικού στο σχολείο τους. Δεν ενοχλείται το 100% των μαθητών / μαθητριών από την παρουσία τους, δεν δημιουργούνται προβλήματα από τη συνύπαρξή τους παρά σε μεμωνομένες περιπτώσεις λόγω της συμπεριφοράς τους. Δημιουργούν σχέσεις και παρέα μεταξύ τους και βρίσκουν φυσιολογικό το να προοδεύουν στο σχολείο με άριστη επίδοση. Το συναίσθημα που κυριαρχεί γι αυτούς είναι η συμπάθεια.
Το ίδιο για τα΄παιδιά με κινητικά προβλήματα, τους προσφέρουν τη φιλία τους, νιώθουν συμπάθεια γι αυτά και δεν θεωρούν ότι πρέπει να πηγαίνουν σε ειδικά σχολεία κατά το 66,9%.
Το σχολείο μπορεί να είναι συμπεριληπτικό και να προσφέρει ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες στους συμμαθητές τους που είναι διαφορετικοί.
Συμμετείχαν οι διδάσκουσες καθηγήτριες και τα τμήματά τους: κ. Ζαχαράκη Ε., κ. Κυριάκου Μ., κ. Τασιοπούλου Π.