Φτιάχνουμε το δικό μας έντυπο με κουίζ, puzzle, σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, κρυπτόλεξα…
1) Με μια εφαρμογή του https://learningapps γνωρίζω τους εκπαιδευτικούς προορισμούς των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων
[Αγωγής Υγείας και Φιλαναγνωσίας]
2) « Φτιάξε το PUZZLE » για τα αξιοθέατα στην πόλη της Καστοριάς & της Κοζάνης
5) Συμπλήρωσε τα κενά για την πόλη της Καστοριάς
6/ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
7/ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ

Ταιριάξτε τα ζεύγη σωστά
(το κείμενο με την εικόνα) αφού διαβάσετε επάνω δεξιά τη σημείωση.
8/ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ
Ταιριάξτε τους συγγραφείς/ποιητές με τα λογοτεχνικά έργα.
9/«Διαβάζω, διαβάζουμε: μετάδοση ιδεών και αξιών με την αξιοποίηση της λογοτεχνίας στο σχολείο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ,
* «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ »- Η. ΒΕΝΕΖΗΣ (πραγματικό όνομα: Ηλίας Μέλλος, Αϊβαλί, 4 Μαρτίου 1904 -
Αθήνα, 3 Αυγούστου 1973)-ΕΡΓΑΣΙΑ
* «ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΓΚΡΕΚΟ», Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ (1883-1957) - ΕΡΓΑΣΙΑ
AI και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Προτάσεις αξιοποίησης-δημιουργικής γραφής-ενίσχυσης του λόγου
1] ChatGPT – character.ai
Διαδραστική συνομιλία
Με λογοτέχνες ή χαρακτήρες ιστορίας
Α. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Β. ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΙΔΕΩΝ
Γ. ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
π.χ. Ο e-βοηθός χαρακτήρα αναλαμβάνει τον ρόλο του ποιητή, στο Όσο μπορείς, Κ.Π. Καβάφη.
ChatGPT –ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
2] Chatbot και δημιουργική γραφή
Δημιουργεί:
Α. ΙΣΤΟΡΙΑ-σενάρια
Β. ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ σε άλλο ύφος
Γ. ΠΕΖΑ-ΠΟΙΗΜΑΤΑ δίνοντας λέξεις που σχετίζονται με το κείμενο και γράφουμε μια ιστορία ή ένα ποίημα ή εναλλάξ συνδημιουργία ιστορίας ή ποιήματος
3] Blackout Poetry
-ανακάλυψη νέων ποιητικών δομών
-απόκρυψη μέρους του κειμένου
-ψηφιακή δημιουργία
(προσπαθώ μέχρι το αποτέλεσμα που θέλω…)
π.χ. Ζητείται ελπίς, Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ –Το κείμενο σε ποίημα…
-αναδιάταξη κειμένων (δημιουργία νέων ποιημάτων, αναδιοργάνωση λέξεων)
-δημιουργία νοήματος (αξιοποίηση λέξεων και φράσεων, ανάδειξη νέων προσεγγίσεων)-ανακατεύονται οι λέξεις και βλέπω σε νέο κείμενο τη δύναμη των λέξεων.
5] Ποίημα Κολαζ-Poem Collage
ΣΥΝΘΕΣΗ-λέξεις και φράσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ποιήματα – κολάζ
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ-ποιητικό κείμενο
π.χ. Όσο μπορείς, Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ
6] Καλλιγράμματα-languageisavirus.com/visual-poetry
Εικαστική Ποίηση-Δημιουργία οπτικής ποίησης –
Ποίηση ζωγραφίζονταςκαι με πολλά χρώματα…ανάλογα με την αισθητική μου
π.χ. Όσο μπορείς, Κ.Π. Καβάφης
7] ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ για ενίσχυση περιγραφικών δεξιοτήτων, ενίσχυση του λόγου μου
Bing image creator-βίντεο με αβαταρ, vidnoz…
π.χ. Θεατρικός διάλογος…η Άννα Φρανκ με μια μαθήτρια…, Ο παππούς με το εγγονάκι, η κόρη με τον πατέρα στις Πρώτες ενθυμήσεις…
8] SUNO-ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΧΩΝ
Μετατροπή ποιημάτων σε τραγούδι με SUNO-αυτόματη μελοποίηση ή RIFFUSION-ρυθμικότητα
π.χ Όσο μπορείς ή ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ
">ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ, ANΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
π.χ. Έκτορας & Ανδρομάχη, ΙΛΙΑΔΑ (Ραψ. Ζ) ΟΜΗΡΟΥ
π.χ. Αλληλεγγύη και αγάπη και
στη Γλωσσική Διδασκαλία, 6η Ενότητα-Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών.
9] ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Μικρές -μαθητικές ΄΄γκαλερί τάξης΄΄: σε τοίχο σχολικής τάξης, e/πίνακας padlet, e/ πίνακας linoit τις εργασίες ή κολαζ ψηφιακό ή έγχαρτο – έντυπο portfolio
(για καλλιτεχνική έκφραση, συνεργασία, κριτική σκέψη ή δημιουργικότητα, συγκεκριμένο project –το κολαζ-).
π.χ. Linoit /e πίνακας , Όσο μπορείς-Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ(1863-1933)
Padlet, Ένας Ρώσος συνταγματάρχης στη Λάρισα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ (1908-1960)
Padlet, ENΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ-ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ-Νεοελληνική Γλώσσα, Γ Γυμνασίου
10] Curipod-ενσωματώνουμε διαδραστικά στοιχεία στην παρουσίασή μας
π.χ. Το ηλιοβασίλεμα, Κ. ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ (1868-1894)
Ανάλυση-Ερμηνεία ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
π.χ. Ζητείται ελπίς, Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ (1919-2003)
@ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ &
Chalkie.ai ( με την εφαρμογή Chalkie. ai Learning Apps ):
Γ / ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ στις ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ χωρίς συσκευή μαθητών/-τριών στην εφαρμογή Plikers-
α. ψηφιακή πλατφόρμα που συλλέγει άμεσα απαντήσεις
β. εργαλείο ψηφοφορίας/δημοσκοπήσεις & κουίζ
ΑΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ χρήση N.T.:
-Στην 3η ΕΝΟΤΗΤΑ, «ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ.», να δημιουργήσουμε ένα δικό μας σταυρόλεξο με το διαδικτυακό εργαλείο Crossword Labs ( https://crosswordlabs.com/ ).
-Με ζωγραφιές και ΑΙ εργαλεία μαθητές και μαθήτριες του Β1 Τμήματος αποτύπωσαν τα χαρακτηριστικά των Σεληνιτών όπως τα αποδίδει ο Λουκιανός στην «Αληθή Ιστορία»






