Φιλαναγνωσία-Δραστηριότητες / Σχ. Έτος 2024-2025 & ΑΙ

Φτιάχνουμε το δικό μας έντυπο με κουίζ, puzzle, σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, κρυπτόλεξα…

 

1) Με μια εφαρμογή του https://learningapps  γνωρίζω τους εκπαιδευτικούς προορισμούς των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων

[Αγωγής Υγείας και Φιλαναγνωσίας]

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

 

2) « Φτιάξε το PUZZLE » για τα αξιοθέατα στην πόλη της Καστοριάς & της Κοζάνης

 

3) Σταυρόλεξο ΚΑΣΤΟΡΙΑ

 

4) Σταυρόλεξο ΚΟΖΑΝΗ

 

5) Συμπλήρωσε τα κενά για την πόλη της Καστοριάς

 

1

2

 

6/  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

barcode (1)

 

 

Ταιριάξτε τα ζεύγη σωστά.

 

 

 

7/ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ

 

barcode

 

 

Ταιριάξτε τα ζεύγη σωστά
(το κείμενο με την εικόνα) αφού διαβάσετε επάνω δεξιά τη σημείωση.

 

 

8/ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ

Ταιριάξτε τους συγγραφείς/ποιητές με τα λογοτεχνικά έργα.

 

 

9/«Διαβάζω, διαβάζουμε:  μετάδοση ιδεών και αξιών με την αξιοποίηση της λογοτεχνίας στο σχολείο»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ,

 

«ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ »- Η. ΒΕΝΕΖΗΣ (πραγματικό όνομα: Ηλίας Μέλλος, Αϊβαλί, 4 Μαρτίου 1904 -

Αθήνα, 3 Αυγούστου 1973)-ΕΡΓΑΣΙΑ

 

*  «ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΓΚΡΕΚΟ», Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ  (1883-1957) - ΕΡΓΑΣΙΑ

 

 

ΑΙ

 AI  και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Προτάσεις αξιοποίησης-δημιουργικής γραφής-ενίσχυσης του λόγου

1]   ChatGPT –  character.ai

 

Διαδραστική συνομιλία

Με λογοτέχνες ή χαρακτήρες ιστορίας

 

Α. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Β. ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΙΔΕΩΝ

Γ. ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

π.χ.  Ο e-βοηθός χαρακτήρα αναλαμβάνει τον ρόλο του ποιητή, στο Όσο μπορείς, Κ.Π. Καβάφη.

ChatGPT –ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

 

2]  Chatbot και δημιουργική γραφή

Δημιουργεί:

Α. ΙΣΤΟΡΙΑ-σενάρια

Β. ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ σε άλλο ύφος

Γ. ΠΕΖΑ-ΠΟΙΗΜΑΤΑ δίνοντας λέξεις που σχετίζονται με το κείμενο και γράφουμε μια ιστορία ή ένα ποίημα ή εναλλάξ συνδημιουργία ιστορίας ή ποιήματος

 

 

3] Blackout Poetry

 

-ανακάλυψη νέων ποιητικών δομών

-απόκρυψη μέρους του κειμένου

-ψηφιακή δημιουργία

-δημιουργία blackout poetry

(προσπαθώ μέχρι το αποτέλεσμα που θέλω…)

π.χ. Ζητείται ελπίς, Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ –Το κείμενο σε ποίημα…

φωτο-στιγμιότυπο

φωτο-στιγμιότυπο

 

 

4]  Cut –Up Κείμενο

-αναδιάταξη κειμένων (δημιουργία νέων ποιημάτων, αναδιοργάνωση λέξεων)

-δημιουργία νοήματος (αξιοποίηση λέξεων και φράσεων, ανάδειξη νέων προσεγγίσεων)-ανακατεύονται οι λέξεις και βλέπω σε νέο κείμενο τη δύναμη των λέξεων.

 

 

5]  Ποίημα Κολαζ-Poem Collage

 

ΣΥΝΘΕΣΗ-λέξεις και φράσεις

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ποιήματα – κολάζ

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ-ποιητικό κείμενο

π.χ. Όσο μπορείς, Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

 

 

6] Καλλιγράμματα-languageisavirus.com/visual-poetry

Εικαστική Ποίηση-Δημιουργία οπτικής ποίησης –

Ποίηση ζωγραφίζονταςκαι με πολλά χρώματα…ανάλογα με την αισθητική μου

π.χ. Όσο μπορείς, Κ.Π. Καβάφης

 

 

7] ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ για ενίσχυση περιγραφικών δεξιοτήτων, ενίσχυση του λόγου μου

 Bing image creator-βίντεο με αβαταρ, vidnoz…

π.χ. Θεατρικός διάλογος…η Άννα Φρανκ με μια μαθήτρια…, Ο παππούς με το εγγονάκι, η κόρη με τον πατέρα στις Πρώτες ενθυμήσεις…

 

 

8] SUNO-ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΧΩΝ

Μετατροπή ποιημάτων σε τραγούδι με SUNO-αυτόματη μελοποίηση  ή RIFFUSION-ρυθμικότητα

 

π.χ  Όσο μπορείς   ή   ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ

">Όσο μπορείς, Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

Suno

 

">ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ, ANΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ

Suno

π.χ.   Έκτορας & Ανδρομάχη, ΙΛΙΑΔΑ (Ραψ. Ζ) ΟΜΗΡΟΥ

π.χ.  Αλληλεγγύη και αγάπη  και

Αλληλεγγύη και αγάπη (1) 

στη Γλωσσική Διδασκαλία, 6η Ενότητα-Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών.

 

9] ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 

Μικρές -μαθητικές ΄΄γκαλερί τάξης΄΄: σε τοίχο σχολικής τάξης, e/πίνακας padlet, e/ πίνακας linoit τις εργασίες ή κολαζ ψηφιακό ή έγχαρτο – έντυπο portfolio

 (για καλλιτεχνική έκφραση, συνεργασία, κριτική σκέψη ή δημιουργικότητα, συγκεκριμένο project –το κολαζ-). 

π.χ. Linoit /e πίνακας , Όσο μπορείς-Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ(1863-1933)

Padlet, Ένας Ρώσος συνταγματάρχης στη Λάρισα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ (1908-1960)

Padlet, ENΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ-ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ-Νεοελληνική Γλώσσα, Γ Γυμνασίου

10]  Curipod-ενσωματώνουμε διαδραστικά στοιχεία στην παρουσίασή μας

π.χ. Το ηλιοβασίλεμα, Κ. ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ  (1868-1894)

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ανάλυση-Ερμηνεία ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

π.χ. Ζητείται ελπίς, Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ (1919-2003)

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ  &

Chalkie.ai    ( με την εφαρμογή Chalkie. ai  Learning Apps ):

Α/ Η ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ

Β/ Η ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ

A

 

Γ / ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ στις ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ χωρίς συσκευή μαθητών/-τριών στην εφαρμογή Plikers-

α. ψηφιακή πλατφόρμα που συλλέγει άμεσα απαντήσεις

β. εργαλείο ψηφοφορίας/δημοσκοπήσεις & κουίζ

 

ΑΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ χρήση N.T.:

-Στην 3η ΕΝΟΤΗΤΑ, «ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ  ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ.», να δημιουργήσουμε ένα δικό μας σταυρόλεξο με το διαδικτυακό εργαλείο Crossword Labs ( https://crosswordlabs.com/ ).

-Με ζωγραφιές  και ΑΙ εργαλεία μαθητές και μαθήτριες του Β1 Τμήματος αποτύπωσαν τα χαρακτηριστικά των Σεληνιτών όπως τα αποδίδει ο Λουκιανός στην «Αληθή Ιστορία»

ΕΔΩ

- Φτιάξε το puzzle

-Mικροέρευνα με google forms

 

6ο Γυμνάσιο Λάρισας

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης