Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως προς την τεχνολογική της πλευρά. Δημιουργούνται δηλαδή συστήματα αυτόνομα που μαθαίνουν, παίρνουν αποφάσεις και ενεργούν χωρίς τον έλεγχο ή την επίβλεψη του ανθρώπου. Οι εφαρμογές αυτές φαίνεται να αγγίζουν όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής ενώ ταυτόχρονα διεξάγονται έρευνες για την περαιτέρω εξέλιξη της.
Ταυτόχρονα, ίσως και λίγο καθυστερημένα, πολιτικοί και κοινωνικοί θεσμοί προβληματίζονται και συζητούν για τις συνέπειες και τις αλλαγές που θα επιφέρει η νέα αυτή τεχνολογία και έρχονται να θέσουν το κανονιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργεί.
Με αφορμή τα παραπάνω, στο Γενικό Λύκειο Τραγαίας, πραγματοποιείται συνδιδασκαλία (για 7 συνεχόμενη χρονιά) στη Β΄ τάξη μεταξύ των μαθημάτων της Φιλοσοφίας και της Πληροφορικής. Το αντικείμενο προς διερεύνηση είναι οι ηθικές, κοινωνικές και νομικές προεκτάσεις της χρήσης της ΤΝ. Στόχοι είναι αφενός η προαγωγή της διεπιστημονικότητας και η πληρέστερη μελέτη του αντικειμένου και αφετέρου η επαφή μας με σύγχρονους προβληματισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το Σχολικό Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης. Πρόκειται για ένα σχολικό περιοδικό που θα συγκεντρώνει θέματα επικαιρότητας για την ΤΝ, άρθρα για προσωπικότητες που βοήθησαν στην εξέλιξή της, αλλά και σκέψεις μας για το ηθικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί.