Δράση Οδικής Ασφάλειας στο 2ο Γυμνάσιο Ν. Ορεστιάδας
Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025
Στόχοι
- Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε θέματα οδικής ασφάλειας.
- Να καλλιεργήσουν υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά ως μελλοντικοί οδηγοί και πεζοί.
- Να γνωρίσουν πρακτικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και βιώσιμης κινητικότητας.
- Να αποκτήσουν βιωματικές εμπειρίες που ενισχύουν την προσοχή, τον σεβασμό και την αλληλεγγύη στον δρόμο.
- Ενημέρωση στο αμφιθέατρο του σχολείου για ζητήματα οδικής ασφάλειας, συμπεριφορών και κυκλοφοριακής παιδείας.
- Βιωματικοί σταθμοί:
- Καρέκλα πρόσκρουσης, για κατανόηση της σημασίας της ζώνης ασφαλείας.
- Εκκένωση λεωφορείου σε περίπτωση φωτιάς, με καθοδήγηση ειδικών.
- Εκπαίδευση στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε πρακτικά μαθήματα κυκλοφοριακής συμπεριφοράς.
- Δοκιμή «γυαλιών μέθης», που προσομοιώνουν τις συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ στην οδήγηση.
- Διαδραστικά παιχνίδια σε tablets, με ερωτήσεις και σενάρια σχετικά με την οδική ασφάλεια.
- Αξιολόγηση των δράσεων από τους ίδιους τους μαθητές στο τέλος της ημέρας.
Αποτελέσματα
- Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.
- Απέκτησαν πρακτικές εμπειρίες που τους βοήθησαν να κατανοήσουν πόσο σημαντική είναι η υπεύθυνη στάση στον δρόμο.
- Μέσα από τη βιωματική μάθηση, κατανόησαν τις συνέπειες της απροσεξίας και της επικίνδυνης συμπεριφοράς.
- Η δράση κρίθηκε εξαιρετικά επιτυχημένη, καθώς οι μαθητές έδειξαν ότι κατανόησαν το μήνυμα και δεσμεύτηκαν να το μεταφέρουν και στο οικογενειακό τους περιβάλλον.
Ευχαριστίες
Το 2ο Γυμνάσιο εκφράζει θερμές ευχαριστίες:
- Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης / Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών ΠΑΜΘ / Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Ορεστιάδας Π.Ε. Έβρου για την πρόσκληση και την οργάνωση της δράσης.
- Στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΚΤΕΛ και τις Σχολές Οδηγών για τη συνεργασία και τη συμβολή τους.
- Στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου που συμμετείχαν με υπευθυνότητα, διάθεση και δημιουργικότητα.


