EKΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2ο Δ.Σ. ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ. Θέμα: Υπεύθυνος Ιδιοκτήτης Ζώου

ΑΠΟ: ΛΟΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ - Μάι• 16•15

Στο 2ο Δ.Σ. Γλυκών Νερών υλοποιείται φέτος το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης «Companion Animal Welfare» στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές των τάξεων Ε1, Ε2, ΣΤ1, ΣΤ2. Καθ” όλη τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές μελέτησαν εκτενώς πλούσιο έντυπο και οπτιοκοακουστικό υλικό σχετικά με τα ζώα συντροφιάς (δεσποζόμενα, αδέσποτα, σκύλους κλπ). Επιπλέον συμμετείχαν σε μια σειρά δράσεων- επισκέψεων με έντονο βιωματικό χαρακτήρα προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τα ζώα συντροφιάς αλλά και άλλα ζώα όπως π.χ το γαϊδούρι και το άλογο.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει πληθώρα στόχων όπως π.χ: η καλλιέργεια του σεβασμού των παιδιών απένP1100387αντι στα ζώα, η εξοικείωσή τους με αυτά, η ανάπτυξη κοινωνικής και εθελοντικής συνείδησης καθώς και η ανάληψη πρωτοβουλιών, η ομαδική εργασία

Βασική δράση η οποία οδήγησε τα παιδιά στην ανάληψη πρωτοβουλιών και στην εξωστρέφεια ήταν η πργματοποίηση μιας σημαντικής ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ. Περπάτησαν, με τη συντονίστρια εκπ/κο του Προγράμματος,  στην περιοχή γύρω από το σχολείο τους και μοίρασαν ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με τα αδέσποτα ζώα και με το τί σημαίνει ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΖΩΟΥ. “Εβαλαν στα γραμματοκιβώτια όλων των  σπιτιών τα φυλλάδια αλλά δεν δίστασαν να προσεγγίσουν τους κατοίκους της περιοχής, να τους παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να τους πείσουν για την ανάγκη της σωστής διαχείρισης των ζώων τους. P1100428

Το φυλλάδιο (το οποίο επισυνάπτεται) το δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά αφού μελέτησαν εκτενώς οπτικοακουστικό και έντυπο υλικό σχετικά με τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα.

Ιδιαίτερα ευχάριστη και απρόσμενη ήταν η απίστευτη ωριμότητα την οποία επέδειξαν τα παιδιά στην προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών καθώς και στα επιχειρήματα που τα ίδια τα παιδιά παρουσίασαν σε όσους δεν ήθελαν να ακούσουν τι είχαν να τους πούν και ιδίως σε όσους παραδέχτηκαν την βίαιη και ωμή συμπεριφορά που επιδεικνύουν απέναντι στα ζώα.

Επίσης λειτούργησαν και ως ερευνητές συγκεντρώνοντας πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των πολιτών – ιδιοκτητών ζώων προκειμένου να κατανοήσουν  αν τελικά οι κάτοικοι της περιοχής είναι φιλόζωοι αλλά κυρίως αν είναι υπεύθυνοι ιδιοκτήτες ζώων. Το ερωτηματολόγιο επισυνάπτεται ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από ομάδα μαθητών που έχει αναλάβει την ανάλυση των πληροφοριών.

Το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΤΕ ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.LEAFLET 2 (2)

LEAFLET 2 (3)

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Έρευνα μαθητών 2ου Δ.Σ. ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ

1. Έχετε δικό σας κατοικίδιο; Ναι Όχι

2. Αν ναι, τι κατοικίδιο έχετε; Σκύλο Γάτα ’άλλο

3. Αν έχετε κατοικίδιο, που κοιμάται;Στο σπίτι Στο κήπο  Στη ταράτσα

4.Γιατί υιοθετήσατε το κατοικίδιο; Γιατί το ζήτησαν τα παιδιά Για συντροφιά Για φύλακα (σκύλο)

5. Πόσες ώρες την ημέρα μένει το κατοικίδιό σας μόνο του;3-4 4-8 8-12

6.  Όταν το κατοικίδιό σας είναι μόνο του στο σπίτι, σε ποιο χώρο κινείται;

Ελεύθερο μέσα στο σπίτι                              Περιορισμένο σε ένα δωμάτιο

Στη βεράντα, σε σκυλόσπιτο                        Στο κήπο, σε σκυλόσπιτο

7.Ποιός φροντίζει το κατοικίδιο; Τα παιδιά της οικογένειας Οι ενήλικες της οικογένειας

8. Όταν πάτε διακοπές, το  παίρνετε μαζί      Το αφήνετε μόνο του στο κήπο & το φροντίζει κάποιος άλλος

Το αφήνετε μόνο του το σπίτι και το φροντίζει κάποιος άλλο    Το αφήνετε στο δρόμο Σε κυνοκομείο

9. Έχετε αφήσει ποτέ ένα κατοικίδιο στο δρόμο; Ναι Όχι

10. Αν ναι γιατί; __________________________________________________

11. Ξέρετε κάποιον που άφησε το κατοικίδιό του στο δρόμο; Ναι Όχι

12. Όταν πάτε το σκύλο σας βόλτα, μαζεύετε τις ακαθαρσίες του; Ναι Όχι

13. Πόσο συχνά πηγαίνετε το σκύλο σας στο κτηνίατρο; 2-3 φορές το χρόνο  1 φορά το χρόνο  1 φορά κάθε

2 χρόνια  1 φορά κάθε τρία χρόνια

14. Έχετε στειρώσει το κατοικίδιό σας; Ναι Όχι

15. ‘Εχει ζευγαρώσει το κατοικίδιό σας: Ναι Όχι

16. Αν ναι, πόσες φορές; (γράψτε έναν αριθμό)

Συντάκτρια: Xριστίνα Λόη, Συντονίστρια Εκπ/κος Προγράμματος (καθ. Αγγλικής Γλώσσας)

Σχολιάστε

Top