Θέμα: «Κατασκευές και μαθηματικά με άχρηστα και επαναχρησιμοποιημένα υλικά»
Η συγκεκριμένη δράση που υλοποιήθηκε από εμάς τους μαθητές της Β΄τάξης είχε ως στόχο την επαναχρησιμοποίηση άχρηστων υλικών και συσκευασιών για να μάθουμε μαθηματικές έννοιες όπως πολλαπλασιασμό, διαίρεση. Επίσης, μέσω αυτής της δράσης της έννοιας της αειφορίας και της καλλιέργειας θετικής στάσης στους μαθητές για τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης καθημερινών υλικών που έχουν εκπληρώσει τον κεντρικό τους ρόλο.
Οι κυριότερες θεματικές δραστηριότητες της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής δράσης είναι:
1.Το δικό μας μαγαζάκι με άχρηστες συσκευασίες (Εκμάθηση ανταλλακτικής αξίας του €)
2. Το δικό μας οικολογικό πορτοφόλι με παλιά υφάσματα (Κατασκευή μικρών πορτοφολιών συγκεκριμένου γεωμετρικού σχήματος)
3.Μαθαίνουμε τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση με τη βοήθεια χρησιμοποιημένων συσκευασιών (χάρτινες αβγοθήκες –πλαστικά κουτάκια μπισκότων κλπ)
4.Μαθαίνουμε και κατασκευάζουμε γεωμετρικά σχήματα και γεωμετρικά στερεά με καθημερινά υλικά και συσκευασίες
5. Κατασκευή παιχνιδιών από χρησιμοποιημένα υλικά (τρένο, κουκλίτσα, ρομποτάκι)
6. Οι «επαναχρησιμοποιημένοι» τακτικοί αριθμοί (Τα άχρηστα χάρτινα ρολά αποκτούν μαθηματική χρησιμότητα και γίνονται μαθησιακό εργαλείο για την απεικόνιση, αναπαράσταση και βιωματική εκμάθηση των τακτικών αριθμών)
Οι δραστηριότητές μας συμπεριελήφθησαν στον συλλογικό τόμο «Σχολικές Ανακυκλω- δημιουργίες»
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο
https://drive.google.com/file/d/0B1D49fZR4WndWWItd2hFbV9nZTB6TXhnb0JHYUxYMGllc2w4/view
Συντάκτρια του άρθρου: ΘΑΛΕΙΑ Γ.