Η τεχνολογία στην Παιδεία

ΤΠΕ

Ο τεχνολογικός τομέας είναι ένα θέμα που απσχολεί εδώ και καιρό τα μυαλά των επιστημώνων, πράγμα που τους οδήγησε στην εξέληξή του. Σήμερα λοιπόν, έχουμε την δυνατότητα να εφαρμόσουμε αυτά τα προηγμένα μέσα στην Ελληνική παιδεία.

Τα μέσα αυτά εφαρμόζονται στα Ελληνικά σχολεία με πραγματικά αργούς ρυθμούς και υπερμεγέθεις καθυστερήσεις.

Από τη μία πλευρά αυτό είναι καλό. Είναι καλό επειδή μια απότομη εισαγωγή στον κόσμο της τεχνολογίας μπορεί να επιφέρει σύγχυση στους αρχάριους ή στα άτομα με μηδενικές σχέσεις με την τεχνολογική επιστήμη. Φυσικά με τον όρο «σύγχυση» εννοείται η αποπλάνηση του ανθρώπου από την πραγματικότητα, ο ενθουσιαμός με την εύκολη και δυνατή από όλου του κόσμου χρήση ενός επαναστατικού μέσου. Επίσης υπάρχει ο κίνδυνος να χάσει την πραγματική της ουσία η εφαρμογή της τεχνολογίας στην Παιδεία, εάν γίνει λάθος η χρήση της από τα παιδιά.

Όπως πάντα όμως υπάρχει κι η θετική πλευρά  των πραγμάτων, όπου με την εφαρμογή της τεχνολογικής επιστήμης στον τομέα της Παιδείας θα προκύψουν πιο πολλά καλά αποτελέσματα από τα ήδη υπάρχοντα. Σίγουρα τα μααθήματα γίνονταν πιο ενδιαφέροντα για τους μαθητευόμενους. Ποιός άλλωστε δεν θα προτιμούσε μια δεύτερη (εικονική) πραγματικότητα από ένα ανιαρό λευκό χαρτί με μαύρα γράμματα; Η απάντηση είναι προφανέστατη.

Το μείζον ζήτημα όμως είναι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από αυτή την καινοτόμο ιδέα.

Πρώτο επιθυμητό αποτέλεσμα είναι η ταψύτερη ομαδική ή και ατομική πρόοδος μέσα στην τάξη. Με άλλα λόγια με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών το τμήμα λειτουργεί με ταχύτερο ρυθμό, κυρίως ως προς την σύνταξη κειμένου οποιουδήποτε τύπου.

Δεύτερο πλεονέκτιμα με την εγκαθίδρυση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στο χώρο της Παιδείας, είναι πως δεν υπάρχει περιθώριο δικαιολογιών από τους νέους. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος να χαθούν αρχεία (όπως εργασίες ή σημειώσεις)  και μεταφέρονται πολύ εύκολα από σημείο σε σημείο.

Τρίτον, ο κάθε μαθητευόμενος εξοικειώνεται περισσότερο με τους υπολογιστές (ως γενικότερη έννοια), και αυτό είναι καλό επειδή απο τη σημερινή εποχή ο μισός κόσμος ασχολείται με αυτούς. Επίσης είναι κι η θέση του καθηγητή ευκολότερη, αφού του είναι πολύ ευκολότερο να ελέγχει τους μαθητές  του ανά πάσα στιγμή, και να ξέρει με τι ακριβώς ασχολούνται.

Φυσικά απαιτούνται και κάποιες προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας είναι ότι ο πρώτος από όλους πρέπει να εξοικειωθεί ο καθηγητής με την επαναστατική αυτή μέθοδο.  Πρέπει βασικά όλοι οι καθηγητές να περνούν από σεμηνάρια, ώσστε να μάθουν να χειρίζονται τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Παράλληλα πρέπει να δημιουργηθούν προγράμματα χρηματοδότησης των σχολείων προκειμένου να γίνουν υποφερτά τα έξοδα. Έτσι θα εγκατασταθούν πολύ ευκολότερα οι υπολογιστές στα σχολεία και με την προϋπόθεση επίσης ότι υπάρχει σωστή κι έγκυρη καθοδήγηση απ” τους δασκάλους, τα πράγματα θα γίνουν πολύ πιο απλά για όλους.

Συνοψίζοντας κανείς παρατηρεί ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας δεν συντέλεσε μόνο στη βελτίωση της καθημερινής  μας ζωής, αλλά θα υπάρξει δυνατότητα σε λίγο καιρό να γίνουν ραγδαίες βελτιώσεις  χάρη σ” αυτή  και στην Παιδεία. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή και σωστή προετοιμασία.

 

Σχολιάστε

Top