Συχνές Ερωτήσεις
- Είμαι εκπαιδευτικός. Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα νέο περιοδικό;
- Είμαι εκπαιδευτικός. Πως μπορώ να προσθέσω τους μαθητές μου ή άλλους εκπαιδευτικούς ως μέλη στο περιοδικό για να γράψουν άρθρα;
- Είμαι μαθητής. Πως μπορώ να βρω το περιοδικό που έγινα μέλος και να γράψω ένα άρθρο σε αυτό;
- Όταν μπαίνω στο διαχειριστικό μέρος (Πίνακας Ελέγχου) των περιοδικών μου εμφανίζονται μη αναγνώσιμοι χαρακτήρες. Τι μπορώ να κάνω;
- Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της υπηρεσίας των Σχολικών Ηλεκτρoνικών Περιοδικών & Εφημερίδων και Ιστολογίων (https://blogs.sch.gr);
Για την δημιουργία ενός νέου περιοδικού αρκεί να συνδεθείτε στην υπηρεσία με τα διαπιστευτήρια (όνομα χρήστη / κωδικός) που διαθέτετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Σε περίπτωση που δεν είστε ήδη εγγεγραμένος χρήστης πατήστε εδώ για να εγγραφείτε. Στη συνέχεια αρκεί να πατήσετε τον σύνδεσμο Δημιουργία Περιοδικού που εμφανίζεται στην μπάρα πλοήγησης στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας (Εικόνα 1).
Έπειτα θα μεταφερθείτε στην σελίδα δημιουργία νέου περιοδικού, όπου θα πρέπει να συμπληρώσετε την φόρμα δημιουργίας περιοδικού, η οποία φαίνεται στην παρακάτω Εικόνα 2.
Εκεί θα εισάγετε το url και το όνομα του περιοδικού που επιθυμείτε. Επίσης θα επιλέξετε εάν το περιοδικό σας αφορά δραστηριότητες του σχολείου σας ή προσωπικές σας δραστηριότητες.
Στην πρώτη περίπτωση το περιοδικό θεωρείται περιοδικό του σχολείου. Τέλος θα πατήσετε "Δημιουργία Περιοδικού".
Σημείωση: | Για την εισαγωγή του url του περιοδικού επιτρέπονται ΜΟΝΟ Πεζοί Λατινικοί Χαρακτήρες και Αριθμοί! |
Στη συνέχεια θα εμφανιστεί μήνυμα επιτυχούς δημιουργίας περιοδικού, όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα:
Για να προσθέσετε έναν χρήστη ως μέλος στο περιοδικό σας (εκπαιδευτικό, μαθητή κτλ.), θα πρέπει ο χρήστης να έχει λογαριασμό στο
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Σε περίπτωση που δεν έχει λογαριασμό, μπορεί να εγγραφεί πατώντας
εδώ.
Στη συνέχεια, αφού έχετε δημιουργήσει ένα περιοδικό, μπορείτε μέσα από το διαχειριστικό μέρος (Πίνακας Ελέγχου) να προσθέσετε νέα μέλη,
πατώντας "ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΜΕΛΟΥΣ" στο αριστερό κάθετο μενού (Εικόνα 1).
Εδώ θα εμφανιστεί η λίστα με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σας που είναι μέλη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο,(μόνο σε περίπτωση που ο χρήστης έχει επιλέξει "Το περιοδικό αφορά δραστηριότητες του σχολείου" κατά τη δημιουργία του περιοδικού). Σε περίπτωση που η λίστα αυτή είναι πολύ μεγάλη και δεν εμφανιστεί το όνομα του μέλους που επιθυμείτε να προσθέσετε (π.χ. κενή λίστα), μπορείτε να κάνετε αναζήτηση για κάποιον μαθητή ή εκπαιδευτικό μέσα από τις αντίστοιχες φόρμες αναζήτησης που υπάρχουν στην σελίδα αυτή. Για την αναζήτηση μπορείτε να χρησιμοποιήστε το όνομ/μο, το username ή το email του χρήστη που θέλετε να προσθέσετε. Σε περίπτωση που αναζητήσετε ένα μαθητή ή εκπαιδευτικό στη αντίστοιχη φόρμα αναζήτησης και το όνομά του δεν εμφανιστεί, επαναλάβετε την αναζήτηση στην Γενική φόρμα αναζήτησης. Τέλος επιλέξτε το όνομα του μέλους (ή τα ονόματα των μελών) προς προσθήκη, τον ρόλο που θέλετε να έχει στο περιοδικό σας από την dropdown λίστα και πατήστε "Νέο μέλος". Στη συνέχεια θα σταλεί mail επιβεβαίωσης στο χρήστη (ή στους χρήστες) που επιλέξατε. Αυτός θα πρέπει να πατήσει ένα url επιβεβαίωσης έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία προσθήκης και να ανακατευθυνθεί στο περιοδικό.Εναλλακτικά το νέο μέλος μπορεί να εισέλθει στην υπηρεσία Ηλεκτρονικών Σχολικών Περιοδικών και Εφημερίδων (https://schoolpress.sch.gr) και από εκεί να πλοηγηθεί στο περιοδικό στο οποίο έγινε μέλος.
Για να μεταβείτε στο περιοδικό, στο οποίο έχετε γίνει μέλος, αρκεί να επισκεφτείτε στην κεντρική σελίδα της υπηρεσίας (https://schoolpress.sch.gr) και να πατήσετε Σύνδεση για να συνδεθείτε με τα στοιχεία (όνομα χρήστη / κωδικός) που διαθέτετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Στη συνέχεια πατώντας στην μπάρα πλοήγησης (Εικόνα 1) στο πάνω μέρος της σελίδας "Τα περιοδικά μου" -> [Όνομα_Περιοδικού] -> "Πίνακας Ελέγχου" εισέρχεστε στο διαχειριστικό μέρος του περιοδικού σας.
Αφού μεταβείτε στον Πίνακα Ελέγχου, πατώντας τον σύνδεσμο "ΝΕΟ ΑΡΘΡΟ" μπορείτε να συντάξετε ένα νέο άρθρο (Εικόνα 2). Για την δημιουργία του άρθρου θα πρέπει να εισάγετε τα εξής πεδία:
- Όνομα Άρθρου (Υποχρεωτικό) - Περιεχόμενο Άρθρου (Προαιρετικό) - Επιλογή Ετικετών* (Προαιρετικό) - Επιλογή Τεύχους (Υποχρεωτικό) - Επιλογή Κατηγορίας / Στήλης (Προαιρετικό) - Επιλογή Εικόνας Άρθρου** (Προαιρετικό) Έπειτα θα πρέπει να πατήσετε "Υποβολή" και το άρθρο του θα υποβληθεί στο τεύχος που έχετε επιλέξει. |
Εικόνα 2: Δημιουργία Νέου Άρθρου
|
|
*Ετικέτες: Παρέχουν ένα χρήσιμο τρόπο για την ομαδοποίηση σχετικών άρθρων μεταξύ τους και
για μια γρήγορη ενημέρωση των αναγνωστών σχετικά με το περιεχόμενο του άρθρου. Με άλλα λόγια οι Ετικέτες
αποτελούν έναν τρόπο κατηγοριοποίησης των άρθρων, όπως και οι στήλες. Η χρήση των ετικετών είναι εντελώς προαιρετική.
**Επιλογή Εικόνας Άρθρου: Ένα άρθρο μπορεί να περιέχει πολλές Εικόνες. Η επιλεγμένη εικόνα αποτελεί την κύρια εικόνα του άρθρου.
Άλλος τρόπος εισαγωγής εικόνων στο άρθρο είναι πατώντας τον σύνδεσμο "Προσθήκη Πολυμέσων" που βρίσκεται πάνω
από τον κειμενογράφο. Από εκεί ο χρήστης μπορεί να εισάγει και άλλα είδη πολυμέσων στο άρθρο (πχ video), τα οποία
όμως δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 1ΜΒ.
Σε περίπτωση που μπείτε στο διαχειριστικό μέρος των περιοδικών και σας εμφανιστούν άγνωστοι χαρακτήρες της μορφής "Σχόλιο" αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα με την κωδικοποίηση.
Για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα ακολουθείστε τα παρακάτω βήματα, ανάλογα με τον φυλλομετρητή που χρησιμοποιείτε:
Mozilla Firefox
Πηγαίνετε στο μενού Firefox
-> Web Developer -> Character Encoding και επιλέξτε Unicode (UTF-8)
Google Chrome
Πηγαίνετε στο μενού Chrome
-> Tools -> Encoding και επιλέξτε Unicode (UTF-8)
Internet Explorer
Κάντε δεξί κλικ στην σελίδα που βρίσκεστε κα επιλέξτε Encoding -> Unicode (UTF-8)
Οι υπηρεσίες των Σχολικών Ηλεκτρονικών Περιοδικών & Εφημερίδων και των Ιστολογίων διαφέρουν μεταξύ τους στα ακόλουθα σημεία:
Σχολικά Περιοδικά & Εφημερίδες | Ιστολόγια |
Μόνο εκπαιδευτικοί, διοικητικό προσωπικό και Σχολικές Μονάδες μπορούν να δημιουργήσουν περιοδικό. Δημοσίευση μετά από έγκριση διαχειριστή ή αρχισυντάκτη. | Κάθε χρήστης , ανεξαρτήτου ιδιότητας (μαθητής, εκπαιδευτικός) μπορεί να διατηρεί το δικό του ιστολόγιο.Κάθε χρήστης μπορεί να δημοσιεύει κατά βούληση. | Μαζική δημοσιεύση άρθρων σε τεύχη | Μεμονωμένες δημοσιεύσεις |
Οργάνωση σε τεύχη/άρθρα/στήλες | Οργάνωση κατηγορίες/αρχεία (archives) |
Εμφάνιση μόνο των άρθρων και στηλών του τελευταίου τεύχους στην κεντρική σελίδα του περιοδικού. Εμφάνιση παλιότερων μόνο μετά από επιλογή εμφάνισης παλιότερου τεύχους. | Εμφάνιση όλων των δημοσιεύσεων και όλων των κατηγοριών μαζικά στην κεντρική σελίδα του ιστολογίου. |
Δημιουργία τεύχους και προσθήκη εξωφύλλου | Δεν υφίσταται η έννοια «τεύχος» |
Εμφάνιση κύριου άρθρου στην κεντρική σελίδα του περιοδικού | Όλες οι δημοσιεύσεις ισάξιες |
Δυνατότητα αξιολόγησης άρθρων (θετική αρνητική ψήφος), δημοφιλή άρθρα | Καμία δυνατότητα αξιολόγησης |
Υπάρχει επίσης ουσιαστική διαφορά στο περιβάλλον διαχείρισης των δύο υπηρεσιών.
Τα ιστολόγια παρέχουν το default περιβάλλον διαχείρισης του wordpress, σε αντίθεση με
τα περιοδικά, όπου το περιβάλλον διαχείρισης έχει παραμετροποιηθεί έτσι ώστε να είναι κατάλληλο για
δημιουργία online περιοδικών και για δημιουργία τευχών.
Η υπηρεσία των ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων προσφέρει στην ουσία δυνατότητα δημοσιογραφικής
εμπειρίας και έρχεται να αναβαθμίσει την παραδοσιακή έννοια των έντυπων «Σχολικών Περιοδικών».
Μέσω της υπηρεσίας οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κινητοποιήσουν τα παιδιά για εύρεση, συλλογή,
οργάνωση και ταξινόμηση πληροφορίας υλικού επάνω σε ένα επιλεγμένο θέμα. Οι μαθητές μπορούν με τον
τρόπο αυτό να εξοικειωθούν με έννοιες όπως δικαιώματα και αρμοδιότητες δημοσιογράφων, σεβασμός
πνευματικών δικαιωμάτων, συνεντεύξεις, νέα, ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, παράθεση πηγών
πληροφόρησης, στήλες περιοδικού (κοινωνικά, αθλητικά, οικονομία, πολιτική, πολιτισμός, τέχνη, ειδήσεις) κτλ.
Στην υπηρεσία των Σχολικών Περιοδικών και Εφημερίδων προσφέρονται οι επιπλέον δυνατότητες
οργάνωσης του περιεχομένου του περιοδικού με μορφή δέντρου (τεύχη, άρθρα, στήλες) καθώς επίσης και
δυνατότητες των διαχειριστών να ορίζουν μαθητές ως συντονιστές (αρχισυντάκτες) του περιοδικού, οι
οποίοι θα μπορούν να αποφασίζουν για την δημοσίευση των άρθρων και των τευχών.
Για περισσότερες ιδέες και προτάσεις σχετικά με την νέα υπηρεσία των σχολικών περιοδικών δείτε
Προτάσεις Χρήσης.