«STOP στη Βία»

1744383567496

Με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο Σχολείων «ΣΤΟΠ ΣΤΗ ΒΙΑ» δόθηκε φέτος η ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να προβληματιστούν και να δηλώσουν τη στάση τους απέναντι στο πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, συμμετέχοντας στη μεγάλη έρευνα 14 σχολείων και συμπληρώνοντας ανώνυμα ερωτηματολόγια που διερευνούσαν την εμπειρία τους ως θύτες, θύματα, θεατές/παρατηρητές ή δέκτες πληροφοριών για εκφοβισμό σωματικό, κοινωνικό, λεκτικό ή με καταστροφή/κλοπή στο σχολείο, στη γειτονιά και στο σπίτι.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

 Τα ερευνητικά αποτελέσματα της δράσης (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ «ΣΤΟΠ ΣΤΗ ΒΙΑ» ΑΝΑΛΥΣΗ) προκύπτουν μετά από επεξεργασία του ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 265 μαθητές/τριές μας όλων των τάξεων. Αξιοσημείωτο είναι το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων (ΑΕΙ και ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΌ, 84,2%). Από τις απαντήσεις προκύπτουν υψηλά ποσοστά (60,78 %) λεκτικού εκφοβισμού που έχουν δεχτεί οι μαθητές/τριες στο σχολείο ή στην γειτονιά, ενώ ως παρατηρητές/θεατές καταγράφουν υψηλά ποσοστά παρατήρησης σωματικής βίας στο σχολείο (83,40%) και λεκτικής βίας στη γειτονιά (30,14%). Στον ρόλο του θύτη καταγράφονται τα πιο υψηλά ποσοστά στην άσκηση λεκτικής βίας τόσο στο σχολείο όσο και στη γειτονιά. Στο σπίτι τους οι ερωτώμενοι/ες δηλώνουν πιο συχνά τόσο θύματα όσο και θεατές κυρίως περιστατικών λεκτικής βίας και λιγότερο σωματικής. Συνολικά η έρευνα έδειξε ότι περισσότερο στο σχολείο απ΄ ό,τι στη γειτονιά ή στο σπίτι ο/η μαθητής/τρια γίνεται θύμα ή θεατής ή θύτης ή δέκτης πληροφοριών κάποιας μορφής βίαιης συμπεριφοράς.

Στη συνέχεια, με δημιουργικό τρόπο μαθητές και μαθήτριες της Α και της Γ τάξης καταδίκασαν τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία σε κάθε μορφή: έμφυλη, λεκτική, σωματική, ψυχολογική και κοινωνική και πρότειναν λύσεις.

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ «ΣΤΟΠ ΣΤΗ ΒΙΑ»

Messenger_creation_B7C4C674-99EE-4ECD-A82C-424B58675DC4 

ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Messenger_creation_517BBFF6-C056-4F71-8D44-C560228608DF 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παπαγεωργίου Μ., Δαμποπούλου Ε., Χατζηανδρέου Ο.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης