Αναζητώντας την Αρχαία Αχαΐα…

- Δεκ• 18•12

των μαθητών Όλγας Κουρουκλη του Α2 και Λέανδρου Τσιώτου του Α4

Σε καιρούς χαλεπούς οι καινοτόμες ιδέες εξακολουθούν να υπάρχουν. Αναφερόμαστε στην Έκθεση-Διαγωνισμό ζωγραφικής και εικαστικών με θέμα «Ταξίδι στην Αρχαία Αχαΐα» που φιλοξενήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών από τις 14-28 Ιανουαρίου του 2012. Στην έκθεση συμμετείχαν μαθητές από όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης μας εκφράζοντας με το δικό τους δημιουργικό τρόπο την Αρχαία Αχαΐα.

img3989v2

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στην έκθεση εκτέθηκαν πάνω από 105 έργα, εκ των οποίων τα δύο φιλοτεχνήθηκαν από τις μαθήτριες του σχολείου μας, Χρύσα Ζεληλίδη και Μαρία Πανουτσακοπούλου.

Μέλη της δημοσιογραφικής ομάδας του ηλεκτρονικού μας περιοδικού παρευρέθησαν στα εγκαίνια της έκθεσης όπου παρακολούθησαν τα δρώμενα του 1ου ΓΕΛ Πατρών και ανέλαβαν το «ρεπορτάζ» της βραδιάς.

Πιο συγκεκριμένα, πήραν συνεντεύξεις από τους διοργανωτές της έκθεσης αλλά και από τη φιλόλογο του 1ου ΓΕΛ Πατρών κ. Θεοδωρακοπούλου Αγγελική, η οποία οργάνωσε μαζί με τους μαθητές την παράσταση. Τέλος, γνώρισαν τους πρωταγωνιστές-αγάλματα της παράστασης και μίλησαν μαζί τους για την εμπειρία τους από την προετοιμασία του έργου με τίτλο «Ο νέος των Αθηναίων».

Παρακάτω, ακολουθεί ολόκληρο το ρεπορτάζ, και εικόνες  από τα εγκαίνια της έκθεσης.

Οι συμμαθήτριές μας που συμμετείχαν στην έκθεση απάντησαν στις ερωτήσεις μας:

Από πού εμπνευστήκατε για τα έργα σας;

Από εκθέματα μέσα από το μουσείο.

Πόσες ώρες αφιερώσατε για την ολοκλήρωσή τους;

Γύρω στις 4 με 5 ώρες.

Τι πιστεύετε ότι εκφράζουν τα έργα σας;

Η Μαρία Παντσακοπούλου πιστεύει ότι το έργο της εκφράζει ένα ταξίδι στην αρχαία Αχαΐα. Περνάει ένα προσωπικό μήνυμα που δεν συνδέεται με το έργο.

xrysa

έργο της Χρύσας Ζεληλίδη

p1110022v2

έργο της Μαρίας Πανουτσακοπούλου.


Συνέντευξη από την προϊσταμένη της ΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, κ. Κόλλια Ερωφίλλη-Ίριδα

Ποιος είναι ο σκοπός της έκθεσης;(Γιατί την κάνατε;)

Ο σκοπός της έκθεσης είναι τριπλός:

Α)Να συνδεθεί το μουσείο και το περιεχόμενό του με το σχολείο.

Β)Να εξερευνηθεί έμπρακτα η τοπική και ευρύτερη ιστορία από τα παιδιά-μαθητές.

Γ)Να ενισχυθεί η καλλιτεχνική δημιουργία.

Ποιο είναι το έπαθλο του διαγωνισμού και με ποια κριτήρια θα βγάλετε το νικητή;                                                  Το έπαθλο του διαγωνισμού είναι 6 i-pads, χορηγία ενός ταξιδιωτικού γραφείου. Ο νικητής θα επιλεγεί με δύο τρόπους:

Με την ψηφοφορία των επισκεπτών.

Με την αξιολόγηση των έργων από μια καλλιτεχνική επιτροπή από καλλιτέχνες που εργάζονται σε σχολεία,αφού θέλουμε να συνδέσουμε το μουσείο με την εκπαίδευση.

img4018v2

Σε ποιους απευθύνεται η έκθεση;

Απευθύνεται σε όλο το πατρινό κοινό για να ευαισθητοποιηθεί στο τι σημαίνει σχολείο.

Η κ. Κόλλια, στην ομιλία της, υποστήριξε ότι η έκθεση αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας μέσα από την παιδεία. Αυτή η έκθεση θέλει να συνδέσει τον τοπικό ιστορικό κόσμο με το σχολικό περιβάλλον ενώ πιστεύει ότι τα παιδιά αποτελούν τους πρωταγωνιστές και τα έργα τους είναι αξιέπαινα.

Συνέντευξη από τη φιλόλογο κ. Θεοδωρακοπούλου Αγγελική, καθηγήτρια του 1ου Λυκείου.

Το σενάριο της παράστασης είναι δικιά σας ιδέα ή εμπνευσμένη από κάποιο βιβλίο ή ιδέα των μαθητών;

Η ιδέα ήταν δικιά μας (την σκεφτήκαμε πριν 5 μήνες) αλλά διαμορφώθηκε καλύτερα μέσα από τα βιβλία και τα κείμενα που έγραψαν τα παιδιά. Πιο συγκεκριμένα, τα βιβλία που διάβασαν ήταν το Καπλάνι της Βιτρίνας της Άλκης Ζέη, η Ελένη του Σεφέρη, ο Νέος των Αθηνών του Φώντα Λάδη, το Ελγίνου Μάρμαρα της Κικής Δημουλά και πολλά άλλα έργα. Επίσης, τα κείμενα και τα ποιήματα της παράστασης γράφτηκαν από τους ίδιους του μαθητές ενώ οι ίδιοι έραψαν τα κοστούμια και δημιούργησαν τα βίντεο.

Πόσες ώρες αφιερώσατε για τις πρόβες; (ώρες από μαθήματα ή μεσα σε Σαββατοκύριακα;) 

Κάθε Δευτέρα μετά το τέλος της 7ης ώρας από τις 2 εώς τις 3.30  κάναμε συστηματικά πρόβες από τις 3 Ιανουαρίου.

Ποια ήταν η πρώτη εντύπωση των μαθητών όταν άκουσαν για το «ανέβασμα» της παράστασης;

Τα παιδιά αρχικά ήθελαν να ανεβάσουν μια παράσταση αλλά δεν τους άρεσε ο χώρος(το μουσείο). Ήθελαν άλλα θέματα παρουσίασης όπως έρωτας, μετανάστευση, μοναξιά κ.α. Μετά από επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους στην Πάτρα (π.χ. νεκροταφείο Βούντενης) και στο Μουσείο τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και επιζητούσαν την παράσταση με θέμα «Ο νέος των Αθηναίων».

Πόσοι μαθητές συμμετέχουν και ποιες οι ηλικίες τους;

Στην παράσταση συμμετέχουν δέκα μαθητές από την Β΄και Γ΄Λυκείου.

Πείτε μια φράση περιγράφοντας την παράσταση και όλο το χρόνο που περάσετε κοντά στους μαθητές σας.

Η καλύτερη ομάδα, η καλύτερη συνεργασία με παιδιά και μόλις έφτασε το τέλος της παράστασης συγκινήθηκα.

Τέλος, αναφέρει στο λόγο της:

«Τους μαθητές μας δεν τους ευχαριστούμε, τους ευγνωμονούμε».

ΜΑΘΗΤΕΣ 1ΟΥ ΓΕΛ ΠΑΤΡΩΝ

Πείτε μια φράση περιγράφοντας την εμπειρία σας από αυτήν την παράσταση.

Η εμπειρία μας μέσα από αυτό που κάναμε ήταν πάρα πολύ διασκεδαστική και δημιουργική και μας έκανε να δεθούμε πάρα πού με τα παιδιά που γνωρίσαμε πέρυσι.         Χαριτίνη

Το θεατρικό πιστεύω ότι ήταν λυτρωτικό μέσα από τα πράγματα που εμείς γράψαμε εκφράσαμε απόψεις σε περισσότερο κόσμο.                                                                                   Νίκος

Περάσαμε έναν καταπληκτικό χρόνο και μάθαμε πολλά μέσα από αυτό.

Δανάη

Ήταν σαν μια βόλτα με αερόστατο!              

Μαργαρίτα & Ελένη

img4023v2

ΟΙ  ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ : ΣΤ΄ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ & Π/ΘΜΙΑ  ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Σχολιάστε

Top