Πίσω στο σπίτι…

- Δεκ• 18•12
Πίσω στο σπίτι…

της Κωνσταντίνας Ζήκου, μαθήτριας του Α1

Το cocooning είναι όρος που εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και περιέγραφε τη μείωση της κοινωνικότητας σε συνδυασμό με την εμφάνιση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η τάση αυτή πλέον αντιπροσωπεύει την επιστροφή στο σπίτι και συνάμα στο μαζί, καθώς το σπίτι πάντα χάριζε ασφάλεια και θαλπωρή. Η έννοια του cocooning μέχρι να αποκτήσει την σημερινή της σημασία χρησιμοποιούνταν για να εκφράσει μια εμπορικής φύσεως τάση, η οποία οδηγούσε κυρίως στην αγορά προϊόντων από το διαδίκτυο και γενικά στην διευκόλυνση της ζωής μας μέσω των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων (π.χ. δουλειά από το σπίτι, ψυχαγωγία στο σπίτι). Δημιουργήθηκε από την Faith Popcorn, στρατηγικό σύμβουλο μάρκετινγκ.

Βέβαια στις μέρες μας λόγω της οικονομικής κρίσης, της κακοκεφιάς και του παγερού χειμώνα που επικρατεί, οι συνθήκες για cocooning είναι αρκετά ευνοϊκές. Έτσι, λοιπόν, παρ’ όλο που παλαιότερα το να μείνει κάποιος στο σπίτι συνιστούσε σχεδόν έγκλημα, σήμερα οι βεράντες γεμίζουν το καλοκαίρι και το χειμώνα οι καναπέδες και τα σαλόνια σφύζουν από το χορτασμένο από διασκέδαση κοινό. Οι άνθρωποι προτιμούν πια να αποξενωθούν από τον έξω κόσμο και με λίγη καλή παρέα να φτιάξουν μια δική τους εικονική και ατάραχη πραγματικότητα μέσα σε ένα γενικό κλίμα άνεσης και ζεστασιάς και φυσικά μακριά από τα ασφυκτικά γεμάτα με κόσμο μπαράκια και τα εστιατόρια με τα αμφιβόλου ποιότητος φαγητά. Οι πιο συνηθισμένες δραστηριότητες για τις συγκεντρώσεις αυτές είναι η προβολή ταινιών, τα επιτραπέζια παιχνίδια και οι συζητήσεις για ένδοξες στιγμές του παρελθόντος ή μελλοντικά σχέδια σε συνδυασμό πάντα με το φαγητό.

Δυστυχώς, όμως, τα λεφτά που ίσως προσπαθούν να γλιτώσουν μερικοί μέσω του cocooning ξοδεύονται για τέλεια ηχοσυστήματα και μεγάλες ψηφιακές τηλεοράσεις. Είναι αλήθεια, ακόμη, ότι το cocooning απομακρύνει τους ανθρώπους από την πραγματικότητα και τα προβλήματα της, τα οποία οφείλουν να αντιμετωπίσουν. Έχει γίνει μέσο χειραγώγησής τους από τους ισχυρούς του εμπορίου και μετατροπής τους σε καταναλωτικές μηχανές. Εδώ έρχεται συχνά η επιλογή του σπιτιού να καλύψει την ανάγκη για ξεκούραση και απομόνωση.

Συνεπώς, διασκεδαστικές είναι και οι περιστασιακές συγκεντρώσεις φίλων για βράδια χαλάρωσης και ηρεμίας αλλά η πιο ευφυής κίνηση θα ήταν να ακούσετε την κραυγή του ραδιοφωνικού σποτ «Μη μένετε σπίτι». Ένας ολόκληρος κόσμος σας καλεί να τον εξερευνήσετε και ως νέοι να αποκτήσετε εμπειρίες. Αν και οι υποχρεώσεις καθημερινά σε σχολεία, πανεπιστήμια και δουλείες είναι πολλές, το σίγουρο είναι ότι κανενός οι μπαταρίες δεν είναι άδειες. Γι αυτό αν ποτέ αμφιταλαντευτείτε για το αν στον ελεύθερο χρόνο σας πρέπει να μείνετε σπίτι ή όχι, απλά σκεφτείτε αν η κατάσταση που θα επικρατεί σε λίγο καιρό θα είναι cocooning ή … εσείς κι ο κούκος;

Σχολιάστε

Top