Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό της Euroscola και αυτήν τη χρονιά. Τρεις μαθητές, ο Ευριπίδης Αβούρης, Β3, η Αλεξία Γκότση, Γ1 και η Ελένη Κονιδάρη, Β3, που συμμετείχαν με έκθεση στο διαγωνισμό, επιλέχτηκαν να επισκεφθούν για τρεις μέρες το Στρασβούργο, την πόλη σύμβολο ενότητας της Ευρώπης και έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Με ποια αφορμή δηλώσατε συμμετοχή στο διαγωνισμό;
Ευρ. «Ήθελα μια σανίδα σωτηρίας, να ξεφύγω από την κόλαση της καθημερινότητας. Επιθυμούσα ένα διάλειμμα συνοδευόμενο από ένα ταξίδι.»
Η δική σου άποψη Ελένη;
Ελ. «Συμφωνώ με τον Ευριπίδη και θα ήθελα να προσθέσω την επιθυμία διαπαιδαγώγησης σε Ευρωπαϊκά θέματα.»
Εσύ Αλεξία;
Αλ. «Ένας συμμαθητής μου είχε λάβει μέρος, μια προηγούμενη χρονιά και μου είχε μεταφέρει τις καλύτερες εντυπώσεις.»
Πείτε μας για την ειδική προετοιμασία που απαιτήθηκε για την έκθεση από την οποία κριθήκατε άξιοι συμμετοχής στο Euroscola.
Ευρ. «Χρειάστηκε αρκετή προετοιμασία, η αλήθεια είναι. Αλλά εφόσον ήθελα πολύ να επιτύχω στο διαγωνισμό, έκατσα και δούλεψα.»
Πίστευες πως είχες περάσει τη στιγμή που ολοκλήρωσες την έκθεση;
Ευρ. «Όχι! Διότι δεν είχα παρακολουθήσει τη δουλειά άλλων παιδιών.»
Όσον αφορά το Euroscola. Πες μου Αλεξία, ποιος είναι ο σκοπός αυτής της Ημερίδας;
Αλ. «Να ενημερωθούμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση και την πραγματοποίηση μιας συνεδρίας των Ευρωπαϊκών Κοινοβουλευτών.»
Έχει πρακτική εφαρμογή αυτός ο σκοπός;
Ελ. «Νομίζω πως ναι. Καθώς γινόμαστε πιο ενημερωμένοι Ευρωπαίοι πολίτες.»
Πιστεύετε πως επιτεύχθηκε αυτός ο στόχος;
Ευρ. «Σε ένα βαθμό. Σε εμένα αυτό που έμεινε ήταν κυρίως η ωραία εκδρομή.»
Αλ. «Πάντως ενημερωθήκαμε. Προσωπικά έμαθα αρκετά πράγματα για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που δεν γνώριζα.»
Πώς σας φάνηκε η επικοινωνία με ανθρώπους ξένων χωρών;
Ελ. «Ήταν πολύ καλή. Κυρίως με τους Κύπριους και τα παιδιά από τις νότιες χώρες.»
Γνώριζαν Αγγλικά;
Αλ. «Όχι πολύ καλά. Ειδικά οι Ιταλοί και οι Βούλγαροι.»
Υπήρχε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία στο ταξίδι σας;
Ευρ. «Μόνο στην επικοινωνία με τους κατοίκους του Στρασβούργου, διότι δεν ήξεραν καλά τη διεθνή γλώσσα.»
Αν δεν κάνω λάθος, μιλήσατε με κάποιους αρμόδιους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πως ήταν η εμπειρία αυτή;
Ευρ. «Μου έκανε αρκετά άσχημη εντύπωση το γεγονός πως δεν απάντησε σε μία ερώτησή μου. Ο ίδιος είπε πως ήταν πολιτικής φύσεως και δεν είχε την αρμοδιότητα να απαντήσει.»
Κάποια άλλη αρνητική εντύπωση;
Ελ. «Δεν ήταν αρκετά οργανωμένο το Euro Game»
Τι είδους παιχνίδι ήταν αυτό;
Αλ. «Χωριζόμαστε σε ομάδες των 4 ατόμων, από διαφορετική χώρα ο καθένας. Στόχος μας ήταν να απαντήσουμε σε ορισμένες ερωτήσεις γνώσεων που αφορούσαν τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»
Ποιες ήταν οι σχέσεις σας με τα άλλα παιδιά;
Αλ. «Είχαμε πολύ καλή επικοινωνία. Γνωριστήκαμε. Ήδη επικοινωνούμε διαδικτυακά με παιδιά άλλων χωρών.»
Ευρ. «Και αυτός ήταν ο στόχος κατά τη γνώμη μου. Γνωρίσαμε τις συνήθειες και τα έθιμα τους.»
Από ποιες περιοχές, εκτός Πατρών, της Ελλάδος, συμμετείχαν μαθητές;
Αλ. «Από όλη την περιφέρεια δυτικής Ελλάδας.»
Θα συμβουλεύατε κάποιον να συμμετάσχει στον ίδιο διαγωνισμό;
Ευρ. «Φυσικά! Θα πάει σε μια ξένη χώρα, θα ταξιδέψει με αεροπλάνο και θα χαρεί μια δημιουργική εκδρομή.»
Αλ. «Είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Αποκομίσαμε πολλά πράγματα.»
Μάλιστα! Λοιπόν παιδιά, να σας συγχαρούμε και πάλι για την επιτυχία σας! Ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη!
Τηλέμαχος Ασημακόπουλος B3
Θέμης Αναστασίου B3