Το Α2 δημιουργεί… με αφορμή τη Δημιουργία του ανθρώπου!

Οι μαθητές και μαθήτριες του Α2 τμήματος στο μάθημα των Θρησκευτικών εμπνεύστηκαν διαβάζοντας αποσπάσματα από το πρώτο βιβλίο της Αγίας Γραφής με τίτλο Γένεσις, με θέμα τη Δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου.

Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα ζητήθηκε να γράψει ένα παράδειγμα λάθους συμπεριφοράς του ανθρώπου προς το περιβάλλον. Στη συνέχεια τα κείμενα δόθηκαν στους μαθητές/τριες της δεύτερης ομάδας για να συνεχίσουν την ιστορία αναφέροντας όμως τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να διορθωθεί η λάθος συμπεριφορά. Αφορμή για τη δραστηριότητα υπήρξε η συζήτηση που προηγήθηκε με θέμα την ευθύνη του ανθρώπου για το περιβάλλον, έτσι όπως περιγράφεται στα αποσπάσματα του βιβλίου της Γένεσις που αναφέρονται στη Δημιουργία του ανθρώπου.  Στόχος της δραστηριότητας είναι να συνδέσουν το γνωστικό αντικείμενο με τις παραστάσεις από την καθημερινότητά τους και αποτελεί μία ακόμη αφορμή για την έκφραση της δημιουργικότητας και φαντασίας τους, μέσω της τεχνικής της δημιουργικής γραφής.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1

Μία μέρα η κυρία Δέσποινα για ένα μπάνιο στη θάλασσα με την οικογένειά της. Κάποια στιγμή αποφάσισε να μπει στη θάλασσα και κρατούσε μαζί της ένα πλαστικό μπουκάλι. Μπήκε λοιπόν αλλά ξέχασε ότι κρατούσε το μπουκάλι και το πέταξε μέσα στη θάλασσα. Μετά από λίγο είχε βγει έξω αλλά κάποιοι που ήταν μέσα στη θάλασσα την είδαν αλλά δεν είχαν πει τίποτα. ………………………….. Κάποια στιγμή ένας κύριος είχε το θάρρος και πήγε να της μιλήσει για το σκηνικό. Έτσι βγήκε από την θάλασσα και την πλησίασε. Της εξήγησε πως ήταν μεγάλο λάθος αυτό που έκανε. Εκείνη στην αρχή δεν κατάλαβε για πιο πράγμα μιλούσε όμως στη συνέχεια κατάλαβε το σφάλμα της. Ένιωσε μεγάλη ντροπή που έκανε κάτι τέτοιο χωρίς να το καταλάβει. Μετάνιωσε και είπε πως δεν θα ξανακάνει κάτι τέτοιο.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2

Η Μαρία είχε πάει βόλτα με μια φίλη της. Η Μαρία πήρε ένα παγωτό με γεύση φράουλα – βανίλια από το περίπτερο να δροσιστεί διότι είχε πολύ ζέστη. Και αφού το έγλυψε και τελείωνε το ωραίο παγωτάκι της από το περίπτερο πέταξε η Μαρία το περιτύλιγμα και το ξυλάκι στο γρανάζι, αλλά δεν πήγε καμία να πάει να μαζέψει. ……………… Όταν το είδε αυτό ο γείτονας της Μαρίας ο κύριος Κώστας, που περπατούσε λίγο πιο πίσω από τα κορίτσια, απογοητεύτηκε πολύ. Πήγε μάζεψε το περιτύλιγμα και το ξυλάκι από το γρασίδι και το πέταξε. Ύστερα όταν τη συνάντησε μέρα την χαιρέτησε και της είπε για το συμβάν που είδε χθες και τον στεναχώρησε. Της είπε επίσης πως αυτό δεν ήταν σωστό και πως δεν πρέπει να το ξανακάνει γιατί έτσι γίνεται συνήθεια και μετά μολύνουμε πολύ το περιβάλλον μας.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3

Ένα βράδυ σε μία παραλία είχε γίνει ένα πάρτυ και υπήρχαν πολλά παιδιά και αυτά που άφησαν πίσω όταν τελείωσε το πάρτυ ήταν απαράδεχτα, πεταμένα μπουκάλια, μισοαναμμένα τσιγάρα, σακούλες από πατατάκια πεταμένα στη θάλασσα κτλ. Αυτό που έκαναν νομίζουν ότι είναι σωστό αλλά μια μέρα θα μετανιώσουν που κατέστρεψαν το περιβάλλον.  …………………. Το λάθος τους θα μπορούσαν να το λύσουν παίρνοντας σακούλες σκουπιδιών, να φορέσουν γάντια και να αρχίσουν να μαζεύουν τα σκουπίδια από τη θάλασσα θα μπορέσουν να τα μπορούν μόνο με ένα τρόπο όπου είναι να ανέβουν σε ένα καράβι να πετάξουν το δίχτυ στη θάλασσα και να μαζέψουν τα σκουπίδια και έτσι η παραλία έλαμπε πάλι.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 4

Μία φορά κι έναν καιρό ήταν η κυρία Μαριγώ έπινε καφέ, ώσπου τελείωσε. Αργότερα την πήραν τηλέφωνο από τη δουλειά της. Της είπαν ότι απολύθηκε και από τα νεύρα της πέταξε το άδειο πλαστικό μπουκαλάκι μέσα στη θάλασσα. Κάθε μέρα για μία εβδομάδα πετούσε αρκετά πλαστικά στη θάλασσα στο χώμα. Ακόμα και όταν ήταν δίπλα σε κάδο τα πετούσε από έξω. ……………… Την Κυριακή είπε να πάει στη λαϊκή για να αγοράσει ψάρια. Είχε αργήσει και νόμιζε ότι οι πάγκοι θα ήταν άξιοι. Ξαφνιάστηκε όμως όταν είδε ότι κανένα ψάρι δεν είχε πουληθεί. Αναρωτήθηκε γιατί φαινόντουσαν πολύ φρέσκα. Όμως όσο πλησίαζε η μυρωδιά ψαρίλας ανακατευόταν με μία δόση πλαστικού στην ατμόσφαιρα. Την αγνόησε για λίγο και αγόρασε τα ψάρια σε εξευτελιστική τιμή.

Μόλις έφτασε στο σπίτι της άναψε τον φούρνο και έβαλε το ψάρι να το καθαρίσει. Συνέχεια έβλεπε μικρά, μικρά πραγματάκια σαν λιωμένα καλαμάκια και ποτηράκια. Τα αγνόησε και συνέχισε το καθάρισμα. Όταν ήταν έτοιμο το φαγητό το έβγαλε από το φούρνο. Έστρωσε το τραπέζι και έφαγε. Το βράδυ άρχισε να πονάει η κοιλιά της. Αυτό συνεχίστηκε και για την άλλη μέρα αλλά δεν άντεχε άλλο και πήγε στο νοσοκομείο. Της έκαναν κάποιες εξετάσεις και βρήκαν ίχνη πλαστικού στο στομάχι της και ευτυχώς προλάβουν να της κάνουν πλύση στομάχου και έζησε.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 5

Μια μέρα ο κύριος Μπάμπης μαζί με την οικογένειά του πήγανε στην παραλία. Έτσι όπως περπατούσαν ζεστάθηκαν και πήραν αναψυκτικά, αλλά όταν τελείωσαν τα αναψυκτικά τα κουτάκια τα πέταξαν στη θάλασσα. ……………………….. Ύστερα ήρθε ο Μπάτμαν και τους μάλωσε. Τους εξήγησε ότι τα ψάρια πεθαίνουν και κατάλαβαν το λάθος τους. Τέλος πήγαν να τα μαζέψουν και ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα!

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 6

Ήταν μια ηλιόλουστη και ζεστή μέρα. Η κυρία Βαγγελίτσα με τον κυρ Θοδωρή και το κοριτσάκι τους την Δήμητρα, πήγαν μία βολτίτσα στο δάσος. Εκεί συνάντησαν τη Τζένη με το παιδί της τον Μανόλη. Αποφάσισαν να καθίσουν όλοι μαζί και να κάνουν πικνικ. Μετά το φαγητό και τα γέλια επί δύο ώρες ο κυρ Θοδωρής άναψε το τσιγάρο του. ¨όμως άθελά του ξέχασε που βρίσκεται και όταν το πέταξε φούντωσε πυρκαγιά που απλώθηκε και πλημμύρισε όλο το καταπράσινο δάσος!!!  …………………………..   Ο κυρ Θοδωρής πανικοβλήθηκε και δεν ήξερε τι να κάνει. Ο Μανωλάκης όμως, σαν έξυπνο παιδάκι κάλεσε την πυροσβεστική. Η Τζένη ένιωθε περήφανη για το παιδί της που έκανε το σωστό. Καλό είναι να προσέχουμε όλοι που βρισκόμαστε και τι κάνουμε!

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 7

Ο άνθρωπος μπορεί να καταστρέψει το περιβάλλον: πετώντας σκουπίδια στην παραλία, καίγοντας τα δάση, πετώντας πετρέλαιο στη θάλασσα, από τα εργοστάσια και τέλος από τα καυσαέρια.     ……………………………………..  Ο άνθρωπος μπορεί να βοηθήσει το περιβάλλον: κάνοντας ανακύκλωση τα σκουπίδια, να φυτέψει νέα δέντρα και να μαζέψει τα καμένα, να χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης