
Την Δευτέρα 12 Μαϊου το σχολείο μας πραγματοποίησε ημερήσια εκδρομή στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης και στην Καλαμάτα.
Η πρώτη στάση έγινε στην Αρχαία Μεσσήνη. Η αρχαία πόλη ιδρύθηκε το χειμώνα του 370 π.Χ.-369 π.Χ. από το Θηβαίο στρατηγό Επαμεινώνδα, μετά τη νίκη του επί των Σπαρτιατών στη μάχη των Λεύκτρων και την εισβολή του στη Λακωνία. Ο Επαμεινώνδας απελευθέρωσε τη Μεσσηνία από τη σπαρτιατική επιρροή και επέλεξε τους πρόποδες του όρους Ιθώμη για να χτίσει την πρωτεύουσα των ελεύθερων Μεσσηνίων. Χτίστηκε σχεδόν ταυτόχρονα με την αρκαδική Μεγαλόπολη, ώστε να αποκλειστεί η Σπάρτη από εχθρικά κράτη και να εκλείψει η επιρροή της έξω από τη Λακωνική λεκάνη.


Στο αρχαιολογικό πάρκο των 400 στρεμμάτων βρίσκονται χιλιάδες κινητά ευρήματα, μνημεία, εσωτερικές διαδρομές, περιγραφές που δίνουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ειδικό και μη κοινό. Στο σημείο βρίσκεται, επίσης, ένα θέατρο στο οποίο κάποτε περίπου 10.000 θεατές παρακολουθούσαν ψυχαγωγικές παραστάσεις αλλά και πολιτικές συγκεντρώσεις. Χτίστηκε τον 3ο-2ο π.Χ. αιώνα και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα της ελληνικής αρχαιότητας. Σήμερα -όπως και το Στάδιο- χρησιμοποιείται για παραστάσεις, συναυλίες και άλλα πολιτιστικά δρώμενα.
Ανάμεσα σε αυτά που είδαμε μεταξύ άλλων είναι το Θέατρο, τα ιερά της Αγοράς, το Ασκληπείο, το λουτρό, το βουλευτήριο, το εκκλησιαστήριο, μία αστική έπαυλη, το γυμνάσιο, η Παλαίστρα και το Μαυσωλείο. Ιδιαίτερα σημαντικό να ειπωθεί είναι ότι ενώ το αρχαιολογικό πάρκο μοιάζει απέραντο, στην πραγματικότητα, δεν έχει αποκαλυφθεί παραπάνω από το 1/4 έως 1/3 της Αρχαίας Μεσσήνης.
Στην συνέχεια επισκεφθήκαμε την όμορφη πόλη της Καλαμάτας όπου είχαμε ελεύθερο χρόνο για φαγητό, βόλτα και ξεκούραση.


Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι κάθε εκδρομή έχει πάντα τριπλό στόχο: τον μορφωτικό, τον ψυχαγωγικό αλλά και κυρίως τον κοινωνικό. Δεν είναι τόσο οι καινούριες γνώσεις που αποκομίζουν οι μαθητές, όσο ουσιαστικές και αν είναι αυτές. Είναι κυρίως η ολότελα διαφορετική αίσθηση που διαμορφώνουν για τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου. Μακριά για λίγες ώρες από την οικογενειακή εστία τα παιδιά αυτονομούνται σε μια συνθήκη καθ’ όλα συλλογική βιώνοντας τη σχολική ζωή με τρόπο περισσότερο άμεσο και προσωπικό. Ωριμάζουν και μαθαίνουν να ελέγχουν τα όρια και τις σχέσεις τους.
Αρχηγός της εκδρομής ήταν ο Διευθυντής Καραγιάννης Χρήστος και συνοδοί καθηγητές/τριες οι Ανδριανάκος Βαγγέλης, Τσιλιγκίρης Παναγιώτης, Κόρακα Ειρήνη, Βλάχου Μαρία, Αστερή Ευφροσύνη, Παπαδοπούλου Κατερίνα και Μπαλτά Ζωή.
https://blogs.sch.gr/…/imerisia-ekdromi-se-archaia…/

