Η μελέτη δεδομένων δεκαετίας από τον μετεωρολογικό σταθμό του σχολείου μας αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο για την κατανόηση των κλιματικών αλλαγών στην περιοχή μας. Αυτά τα δεδομένα όχι μόνο καταγράφουν τις καιρικές συνθήκες αλλά και αποτυπώνουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες για τις μελλοντικές στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης.
Η έρευνα αυτή συνδέεται άμεσα με το πρόγραμμα Erasmus KA210 «Protect Your Nature, Protect Your Future», καθώς ενισχύει τη γνώση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Τα ευρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην «Σχολική Βιοκλιματική Αίθουσα», επισημαίνοντας την ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές και την εφαρμογή τεχνολογιών που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση.
Μέσω αυτής της έρευνας, οι μαθητές αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες και ενδυναμώνονται να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, προάγοντας μια κουλτούρα οικολογικής συνείδησης και κοινωνικής υπευθυνότητας. Η συνδυασμένη γνώση από τον μετεωρολογικό σταθμό και τη βιοκλιματική αίθουσα καθιστά το σχολείο μας πρωτοπόρο όσον αφορά την προώθηση της εκπαίδευσης γύρω από τη βιωσιμότητα και την καινοτομία.
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας σήμερα. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η απελευθέρωση θερμοκηπιακών αερίων και η αποψίλωση των δασών, έχουν οδηγήσει σε αυξημένες θερμοκρασίες, αλλαγές στα κλιματολογικά πρότυπα και ακραία καιρικά φαινόμενα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι ποικίλες και περιλαμβάνουν αύξηση της στάθμης της θάλασσας, καταστροφικά καιρικά φαινόμενα, απώλεια βιοποικιλότητας και επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης για πολλά είδη. Η ανάλυση δεδομένων δεκαετίας από μετεωρολογικούς σταθμούς μπορεί να αποκαλύψει σημαντικές τάσεις και μεταβολές στο κλίμα που ενδέχεται να συσχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Η αυξημένη θερμοκρασία, η συχνότερη εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς και οι αλλαγές στα μοτίβα βροχόπτωσης παρέχουν στοιχεία για την εξέλιξη του κλίματος. Ως εκ τούτου αποφασίσαμε να συλλέξουμε τις καταγραφές του μετεωρολογικού σταθμού του σχολείου μας, από τον Απρίλιο του 2014 μέχρι το Μάρτιο του 2024. Με χρήση Excel, έγινε επεξεργασία της μέσης τιμής θερμοκρασίας ανά μήνα για όλη τη δεκαετία, εύρεση συχνότητας εμφάνισης ακραίων θερμοκρασιών (μέγιστων-ελάχιστων) κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, μελέτη της μεταβολής των περιβαλλοντικών παραμέτρων κατά τους φθινοπωρινούς μήνες, σχεδιασμός γραφημάτων χρονοσειρών/θερμοκρασιακής ανωμάλιας/ συχνότητας βροχοπτώσεων κλπ. Η εργασία ολοκληρώθηκε με στατιστική επεξεργασία των δεδομένων και διατύπωση υποθέσεων για τυχόν συσχετίσεις με την κλιματική αλλαγή.
Παρατηρώντας το φετινό καλοκαίρι: