«The Connection of M.I.R.O with the New Curriculum for Kindergarten»

Writing Team:

● Koufou Evangelia
● Sotiriadou Niki
The European E-twinning program M.I.R.O (My Incredible Rainbow of Learning) is a collaborative project that aims to involve students in collaborative and creative activities inspired by the work and technique of the Catalan artist Joan Miro. Students, depending on the educational challenges of the project, are called to express themselves in a creative and imaginative way, to argue, to use web tools, to express themselves through visual arts, music, theatrical play, and play. In addition, they learn to vote and justify their opinions, to present their ideas, to criticize, to collaborate, and to solve problems that arise.
The connection of this project with the New Curriculum for Kindergarten is mainly made in the thematic field D. Child, body, creation, and expression, and specifically in axis D.2 in the field of Arts. The expected outcomes in relation to the knowledge that preschool students are expected to acquire are:
● To identify different techniques (e.g., collage, mosaic) and styles (e.g., cubism) of creating and representing works of art.
● To distinguish the means that are useful for composing a visual creation.
● To recognize the contribution of all senses to the composition of an artistic creation.
● To name well-known visual artists and painters and to identify the main messages they communicate through their works.
● To become familiar with the visual language and international visual terminology (e.g., pastel, easel).
● To recognize national and global visual creation.
● To name the special places where works of art are exhibited.
● To recognize ways of their involvement in the artistic shaping of their immediate and indirect environment.
● To define the conditions for team collaboration.
The skills that students are expected to acquire are:
● To experiment with mixing colors.
● To transform and use different materials and everyday objects into visual media.
● To create original works in response to a stimulus (music, painting, etc.), combining materials in a creative way.
● To use the capabilities of digital technology to produce a digital visual creation.
● To describe the materials and media they use and the process for creating a work of art.
● To observe a work of art and make assumptions about its content.
● To relate its content to personal experiences and emotions that arise from viewing a work of art.
● To propose and implement rules and strategies for collaboration.
● To distinguish between needs that are met individually and those that are better fulfilled through collaboration.
The attitudes that students are expected to cultivate are:
● To approach the process of composing a work of art with imagination and creativity.
● To gradually adopt their personal style of artistic expression.
● To collaborate to create a work of art.
● To gradually gain confidence in the oral presentation of visual creations.
● To realize that works of art are subject to subjective interpretations.
● To form personal criteria and preferences for works of art and to respect the preferences of others.
● To appreciate art as a «global» form of expression and communication.
● To develop teamwork and collaboration for organizing sports and artistic activities and events.
● To contribute to collaborative activities.
● To enjoy socializing and collaborating with other children.
● To communicate and collaborate with children from other schools and their families in Greece and around the world to learn about their customs.
● To collaborate in designing and modifying simple constructions to solve problems both inside and outside the classroom.
● To interact with children who have similar and different perceptions and opinions.

«Η σύνδεση του M.I.R.O με το νέο πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο»

Συγγραφική Ομάδα:
Κουφού Ευαγγελία
Σωτηριάδου Νίκη

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-twinning M.I.R.O(My incredible rainbow of learning) είναι ένα συνεργατικό έργο που σκοπό έχει να εμπλέξει τους μαθητές σε συνεργατικές και δημιουργικές δραστηριότητες εμπνευσμένες από το έργο και την τεχνική του Καταλανού καλλιτέχνη Joan Miro. Οι μαθητές ανάλογα με τις εκπαιδευτικές προκλήσεις του έργου καλούνται να εκφραστούν με δημιουργικό και ευφάνταστο τρόπο, να επιχειρηματολογήσουν, να κάνουν χρήση web εργαλείων, να εκφραστούν μέσω της εικαστικής τέχνης, της μουσικής, του θεατρικού παιχνιδιού, του παιχνιδιού. Επιπλέον, μαθαίνουν να ψηφίζουν και να αιτιολογούν την άποψη τους, να προβάλουν τις ιδέες τους, να ασκούν κριτική, να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν.
Η σύνδεση αυτού του έργου με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το νηπιαγωγείο γίνεται κυρίως στο θεματικό πεδίο Δ. Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση και συγκεκριμένα στον άξονα Δ.2 στο πεδίο Τέχνες. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα σε σχέση με τις γνώσεις που προβλέπεται να αποκτήσουν οι μαθητές προσχολικής ηλικίας είναι:
● Να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές (π.χ. κολάζ, ψηφιδωτό) και τεχνοτροπίες (π.χ. κυβισμός) δημιουργίας και αναπαράστασης έργων τέχνης
● Να διακρίνουν τα μέσα που τους είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας
● Να αναγνωρίζουν τη συμβολή όλων των αισθήσεων για τη σύνθεση μιας καλλιτεχνικής δημιουργίας
● Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους
● Να εξοικειώνονται με την εικαστική γλώσσα και τη διεθνή εικαστική ορολογία (π.χ. παστέλ καβαλέτο)
● Να αναγνωρίζουν την εθνική και παγκόσμια εικαστική δημιουργία.
● Να ονομάζουν τους ειδικούς χώρους όπου εκτίθενται τα έργα τέχνης
● Να αναγνωρίζουν τρόπους εμπλοκής τους στην καλλιτεχνική διαμόρφωση του άμεσου και έμμεσου περιβάλλοντός τους
● Να ορίζουν τις προϋποθέσεις συνεργασίας της ομάδας.

Οι δεξιότητες που αναμένεται να αποκτήσουν οι μαθητές είναι:
● Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων
● Να μετασχηματίζουν και τη χρήση διαφορετικών υλικών καθημερινά αντικείμενα σε εικαστικά μέσα
● Να δημιουργούν πρωτότυπα έργα ως απόκριση σε σένα ερέθισμα (μουσική, πίνακας ζωγραφικής, κτλ), συνδυάζοντας υλικά με δημιουργικό τρόπο.
● Να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας για την παραγωγή μιας ψηφιακής εικαστικής δημιουργίας.
● Να περιγράφουν υλικά και μέσα που χρησιμοποιούν και τη διαδικασία για τη δημιουργία ενός έργου τέχνης.
● Να παρατηρούν ένα έργο τέχνης και να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενό του.
● Να συσχετίζουν περιεχόμενό του προσωπικές εμπειρίες και συναισθήματα που προκύπτουν από τη θέαση ενός έργου τέχνης.
● Να προτείνουν και να εφαρμόζουν κανόνες και στρατηγικές συνεργασίας.
● Να διακρίνουν τις ανάγκες που καλύπτονται ατομικά από αυτές που καλύπτονται καλύτερα μέσα από τη συνεργασία.
Οι στάσεις που αναμένεται να καλλιεργήσουν οι μαθητές είναι:
● Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης
● Να υιοθετούν σταδιακά το προσωπικό τους στιλ καλλιτεχνικής έκφρασης.
● Να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνήματος
● Να αποκτούν σταδιακά αυτοπεποίθηση στην προφορική παρουσίαση εικαστικών δημιουργιών
● Να συνειδητοποιούν ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες
● Να διαμορφώνουν προσωπικά κριτήρια και προτιμήσεις για τα έργα τέχνης και να σέβονται τις προτιμήσεις των άλλων
● Να εκτιμούν την τέχνη ως μια «παγκόσμια» μορφή έκφρασης και επικοινωνίας.
● Να αναπτύσσουν ομαδικότητα και συνεργασία για την οργάνωση αθλητικών και καλλιτεχνικών δράσεων και εκδηλώσεων.
● Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.
● Να απολαμβάνουν τη συναναστροφή και τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά.
● Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με παιδιά από άλλα σχολεία και τις οικογένειές τους, στην Ελλάδα και τον κόσμο για να γνωρίσουν τις συνήθειές τους.
● Να συνεργάζονται για να κατασκευάσουν και να μετασχηματίσουν απλές κατασκευές με σκοπό να επιλύσουν προβλήματα εντός και εκτός της τάξης.
● Να αλληλεπιδρούν με παιδιά που έχουν ίδιες και διαφορετικές αντιλήψεις και απόψεις.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης