ΤΑ ΔΥΟ ΠΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Στην εποχή μας η τεχνολογία εξελίσσεται με τόσο γρήγορο ρυθμό με αποτέλεσμα κάποιες φορές να μη μπορούμε ούτε να το αντιληφθούμε. Πριν κάποια χρόνια μας φαινόταν δύσκολο έως και αδιανόητο ότι θα έφτανε η επιστήμη στο σημείο να δημιουργήσει αυτοκίνητο που θα πετάει ή αυτοκίνητο που θα λειτουργεί πλήρως αυτόνομα και θα μας μεταφέρει με ασφάλεια(σύμφωνα πάντα με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας),θέτοντάς του μόνο τον προορισμό.
SMART VISION EQ
Η εικόνα αυτή έχει αντληθεί από το flickr και η αρχική πηγή βρίσκεται στην ιστοσελίδα:https://www.flickr.com/photos/30478819@N08/36553137974. Άδεια χρήσης Creative Commons CC0
Το όχημα αυτό έχει τα γνωστά χαρακτηριστικά και τις αναλογίες του Smart με έντονες καμάρες στις τέσσερις γωνίες και χωρίς προεξοχές. Πληθώρα ψηφιακών επιφανειών μέσα και έξω επιτρέπει το επόμενο επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και οχήματος. Εσνωματώνει τεχνολογίες και στοιχεία που η εταιρεία θεωρεί ότι θα είναι έτοιμη να τα διαθέσει στην αγορά από το 2025. Το συγκεκριμένο όχημα κατασκευάστηκε από την εταιρία με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για “ride sharing”.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ VISION EQ
Έχοντας δυνατότητα αυτόνομης κίνησης το Smart Vision EQ μπορεί να κινείται χωρίς την παρουσία οδηγού κάτι που φανερώνει και η απουσία τιμονιού και πεντάλ. Το όχημα λειτουργεί με φωνητικές εντολές ή χρησιμοποιώντας το κινητό του επιβάτη. Όταν ωστόσο δεν χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών και είναι σε κατάσταση αναμονής, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να προβάλει διάφορες πληροφορίες (π.χ στις πόρτες), σχετικές με αγώνες, με τον καιρό κ.ά. Όταν επίσης δεν χρησιμοποιείται, και στην περίπτωση που το επίπεδο φόρτισης διαπιστωθεί ότι βρίσκεται κοντά σε ένα συγκεκριμένο όριο, το αυτοκίνητο θα κατευθύνεται από μόνο του στον σταθμό ανεφοδιασμού/ φόρτισης. Για να κινείται, το ηλεκτρικό, αυτόνομο όχημα της Mercedes-Benz χρησιμοποιεί μπαταρίες και έναν ηλεκτροκινητήρα 30 kWh.
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ VISION EQ
Η εικόνα αυτή έχει αντληθεί από το WIKIMEDIA COMMONS και η αρχική πηγή βρίσκεται στην ιστοσελίδα:https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Smart_Vision_EQ_Fortwo,_Frankfurt_(1Y7A3435).jpg. Άδεια χρήσης Creative Commons για χρήση και δημοσίευση.
Συγκεκριμένα, στο εσωτερικό του, ο πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από οθόνη 24 ιντσών, η οποία εμφανίζει τα πάντα, από πλοήγηση μέχρι βίντεο και εικόνες, ενώ δύο μικρότερες οθόνες 4” πλαισιώνουν τον κεντρικό πίνακα. Επιπλέον, είναι τοποθετημένοι 2 προτζέκτορες που προβάλουν την εικόνα ή το video που επιθυμούν οι επιβάτες στο εσωτερικών των γυάλινων θυρών.Όπως καταλαβαίνεται λοιπόν σε αυτό το καινοτόμο όχημα οι πόρτες χρησιμοποιούνται και ως οθόνες.
PAL – V (Ιπτάμενο αυτοκίνητο)
Η εικόνα αυτή έχει αντληθεί από το WIKIMEDIA COMMONS και η αρχική πηγή βρίσκεται στην ιστοσελίδα:https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pal-V_Front_III_Genf_2018.jpg#filelinks. Άδεια χρήσης Creative Commons CC0
Το “ιπτάμενο αυτοκίνητο” PAL-V έχει ήδη βγει στην κυκλοφορία απο το 2019 με την ελάχιστη τιμή του να ανέρχεται στα 300.000 ευρώ. Πρέπει να τονίσουμε ότι για να επιχειρήσει πτήση ο κάτοχος επιβάλλεται ειδικό δίπλωμα/δίπλωμα πιλότου.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Το τεχνολογικά προηγμένο όχημα PAL-V διαθέτει 2 κινητήρες βενζίνης οι οποίοι αποδίδουν περίπου 100 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητά του οδικώς φτάνει τα 160 k/h και έχει αυτονομία 1315 χιλιόμετρα ενώ κατά την διάρκεια πτήσης πλησιάζει τα 180 k/h με αυτονομία 500 χιλιόμετρα.
Η εναλλαγή του σε λειτουργία πτήσης υπολογίζεται ότι χρειάζεται περίπου δέκα λεπτά και προϋποθέτει την απουσία ανθρώπων από το εσωτερικό του κάτι που φανερώνει ότι πρέπει να είναι σταθμευμένο
Η απογείωση του καθίσταται εύκολη αφού απαιτεί μόνο 330 μέτρα καθαρού δρόμου. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με την προσγείωση κατά την οποία χρειάζεται μόνο 30 μέτρα για να σταματήσει στο έδαφος.
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Η εικόνα αυτή έχει αντληθεί από το WIKIMEDIA COMMONS και η αρχική πηγή βρίσκεται στην ιστοσελίδα:https://en.wheelsage.org/pal-v/liberty/flying_car_pioneer_edition/pictures/dwjkkl/. Άδεια χρήσης Creative Commons για χρήση και δημοσίευση.
Ο εσωτερικός χώρος δυστυχώς περιλαμβάνει μόνο τα απαραίτητα, παραλείπει περιττές προσθήκες, πολυτελή χαρακτηριστικά αποβλέποντας στην ελάφρυνση του οχήματος ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη αυτονομία πτήσης.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Smart Vision EQ
Φράγκου, Γ. ONEMAN. (Πριν από 22 μήνες). Διαθέσιμο από: <https://www.oneman.gr/keimena/autokinito/apo-shmera-mporeis-na-agoraseis-ki-esu-ena-iptameno-aytokinhto.5114365.html> [Τελευταία πρόσβαση: 12/1/2020].
ΖΟΥΓΛΑ. (Σάββατο 9 νοεμβρίου 2019). Διαθέσιμο από: <https://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/to-smart-vision-eq-den-exi-timoni> [Τελευταία πρόσβαση: 12/1/2020]
PAL-V
Διαθέσιμο από: <https://www.pal-v.com/en/explore-pal-v> [Τελευταία πρόσβαση: 12/1/2020].
Σκουφής, Γ. CNN Greece. (Δευτέρα, 05 Φεβρουαρίου 2018). Διαθέσιμο από: <https://www.cnn.gr/style/aytokinito/story/116367/poso-mporei-na-kostizei-to-proto-iptameno-aytokinito-paragogis> [Τελευταία πρόσβαση: 12/1/2020].