Οι μαθητές που έχουν δυσγραφία συχνά έχουν προβλήματα όσον αφορά την ακολουθία ή αλλιώς αλληλουχία. Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζονται προβλήματα αντίληψης με την εξής συμπτωματολογία:
- αντιστροφή γραμμάτων/ αριθμών (π.χ. 42 αντί για 24)
- γράφουν λέξεις ανάποδα
- γράφουν γράμματα χωρίς κάποια λογική σειρά
- έχουν έναν πολύ πρόχειρο (κακό) γραφικό χαρακτήρα
- μπορούν επίσης να δυσκολεύονται στην επεξεργασία πληροφοριών με βάση την αλληλουχία ή την ορθή λογική.
Κάποιες φορές παρατηρείται:
- Τα δάχτυλα είναι στριμωγμένα μεταξύ τους όταν πιάνουν το μολύβι ή το στυλό ή το άτομο τα πιάνει με έναν ασυνήθιστο (δικό του) τρόπο.
- Yπάρχουν στο γραπτό του πολλές στραβές γραμμές ή συχνά σβησίματα και μουτζούρες.
- Aσυνέπεια στην γραφή με ανακατεμένα κεφαλαία και μικρά γράμματα, κάποια γράμματα είναι καλλιγραφικά και άλλα όχι, άλλα γράμματα είναι μικρότερα κι άλλα μεγαλύτερα, έχουν ακανόνιστο σχηματισμό ή κλίση.
- Kολλάει τις λέξεις μεταξύ τους και δεν αφήνει τα απαιτούμενα κενά.
- Το άτομο έχει δυσκολία στο να γράφει πάνω στις γραμμές του τετραδίου ή μέσα στα περιθώρια.
- Το άτομο γράφει πολύ αργά και κουράζεται εύκολα.
- Κακός γραφικός χαρακτήρας.