Ένα παιδί με δυσαριθμησία είναι πιθανό να:
- Δυσκολεύεται στην αναγνώριση αριθμών.
- Χρειάζεται πολλή ώρα για να μετρήσει.
- Δυσκολεύεται να συνδυάσει τα αριθμητικά σύμβολα (5) με τις αντίστοιχες λέξεις (πέντε).
- Δυσκολεύεται στην αναγνώριση μοτίβων και στην ταξινόμηση αριθμών.
- Χρησιμοποιεί οπτικά βοηθήματα για διευκόλυνση στο μέτρημα (πχ. επικουρική χρήση δαχτύλων).
- Δυσκολεύεται πολύ να εκτελέσει βασικές μαθηματικές πράξεις, όπως η πρόσθεση, η αφαίρεση και οι πίνακες πολλαπλασιασμού.
- Αδυνατεί να κατανοήσει τα προβλήματα μαθηματικών.
- Δυσκολεύεται να αντιληφθεί οπτικοχωρικές έννοιες όπως τα γραφήματα και οι πίνακες.
Η δυσαριθμησία ωστόσο επηρεάζει τα παιδιά κι εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, καθώς μπορεί να:
- Δυσκολεύονται στην απομνημόνευση αριθμών όπως νούμερα τηλεφώνου, ταχυδρομικοί κώδικες ή βαθμολογίες παιχνιδιών.
- Δυσκολεύονται σε οικονομικά θέματα, όπως το να δώσουν τα σωστά ρέστα ή να υπολογίσουν το κόστος.
- Δυσκολεύονται να υπολογίσουν αποστάσεις και την ώρα που θα χρειαστούν για να πάνε από το ένα μέρος στο άλλο.
- Να παρουσιάζουν δυσκολία στον προσανατολισμό.
- Να παρουσιάζουν δυσκολία στις έννοιες δεξιά & αριστερά.
- Μπερδεύονται εύκολα σε παιχνίδια που απαιτούν συνεχή καταμέτρηση βαθμολογίας ή μέτρημα.
- Δυσκολεύονται να διαβάσουν και να πουν την ώρα.