
Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ FACEBOOK
Στις 04 Φεβρουαρίου 2004, ξεκίνησε τη λειτουργία της η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook.
Κατασκευάστηκε από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, για να έχουν επικοινωνία μεταξύ τους οι φοιτητές του Χάρβαρντ.
Από δεξιά προς τα αριστερά, Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Πηγή www.sansimera.gr
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μαζί με τέσσερις ακόμα συμφοιτητές του , προς το τέλος του 2003, έφτιαξαν μία πλατφόρμα δικτύωσης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας του Χάρβαρντ.
Το Facebook ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2003 και η ομάδα που το κατασκεύασε χρησιμοποίησε φωτογραφίες των φοιτητών και τους χώρισε σε «hot» και «not».
Σε φοιτητές δηλαδή που ήταν δημοφιλής και αγαπητοί στους υπόλοιπους φοιτητές και σε αυτούς που δεν ήταν.
Η διεύθυνση του πανεπιστημίου διέκοψε την αρχική μορφή του Facebook, ο Ζάκερμπεργκ όμως το επόμενο εξάμηνο προσπάθησε να δημιουργήσει μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης αποκλειστικά για τα μέλη της κοινότητας του Χάρβαρντ.
Η προσπάθεια του πέτυχε και μέχρι τον Μάρτιο του 2004 επεκτάθηκε και σε άλλα μεγάλα πανεπιστήμια.
Στη συνέχεια άρχισε να χρησιμοποιείται από τα σχολεία και σιγά σιγά κατάφεραν να αποκτήσουν χρηματοδότηση πάνω από δέκα εκατομμύρια δολάρια.
Μετά από δύο χρόνια η πρόσβαση επιτρεπόταν σε όλους τους χρήστες του internet αρκεί να ήταν πάνω από 13 χρονών και να έχουν email.
Από το 2007 έως το 2011 οι χρήστες έφτασαν 750 εκατομμύρια και το 2012 ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο.
Πολλοί πιστεύουν ότι η επιτυχία του Facebook βασίζεται στο πλήκτρο «Like».
Παρά την μεγάλη επιτυχία της, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί ότι δεν διαχειρίζεται σωστά τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών της. Ότι ο έλεγχος που γίνεται δεν είναι αρκετός και ότι υπάρχουν χρήστες ηλικίας κάτω των 10 ετών.
Κατηγορήθηκαν ότι αυτό μπορεί να ήταν και η αιτία για διάφορες παράνομες πράξεις που έγιναν.
Για αυτό το λόγο πολλές μουσουλμανικές χώρες έχουν μπλοκάρει εντελώς την πρόσβαση στο Facebook.
Σήμερα έχει επηρεάσει πολύ την κοινωνική ζωή των ανθρώπων καθώς οι χρήστες μπορούν να είναι συνεχώς σε επικοινωνία με φίλους, συγγενείς και άλλους γνωστούς,
Όμως έχουν γίνει έρευνες που έδειξαν ότι έχει και αρνητικά αποτελέσματα γιατί προκαλεί αισθήματα ζήλειας. Κοιτώντας κάποιος τις φωτογραφίες των άλλων χρηστών από διακοπές ή οικογενειακές στιγμές, μπορεί να νιώσει άσχημα για τη δική του ζωή.
Γι΄αυτό η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γίνεται πάντα με μέτρο και με μεγάλη προσοχή γιατί μπορεί να μην καταλάβουμε τους κινδύνους που μπορεί να κρύβονται.
Πηγή www.sansimera.gr
Ζαρονίκος Δημήτρης
Πρέπει να ξέρουμε για την τεχνολογία . Ενδιαφέρον και με ωραίο λεξιλόγιο
Ενδιαφέρον άρθρο!!!
Πολύ ωραίο άρθρο με πολλές ωραίες πληροφορίες!!!!
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα ωραία σας σχόλια!!!!
Πολύ ενδιαφέρον.