ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Αφρ               Εκπαιδευτική Ρομποτική

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι η δραστηριότητα στην οποία τα παιδιά σχολικής ηλικίας μαθαίνουν να συναρμολογούν και να προγραμματίζουν μια ρομποτική κατασκευή, που είναι απαραίτητη για να πετύχει η αποστολή που τους έχει ανατεθεί.

Τα παιδιά σε κάθε στάδιο πρέπει να βελτιώνουν δεξιότητες και να αναπτύσσουν συμπεριφορές που είναι όλες απαραίτητες για τον 21ο αιώνα. Ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού υπάρχουν επίπεδα εκμάθησης:

  • Από  5 – 6 ετών: Robo-starters
  • Από 7 – 8 ετών: Robo-junior
  • Από 9 -10 ετών: Robo-senior
  • Από 11+ ετών: Robo-pro

Η ύλη που καλύπτεται είναι:

  • Φυσική  (κίνηση, τριβή, ενέργεια, πίεση, δυνάμεις)
  • Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μεγέθη, περίμετρος, γωνίες, εμβαδά)
  • Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)
  • Προγραμματισμός (αισθητήρες, αλγοριθμική αντίληψη, ψηφιακή νοημοσύνη)

Τα μαθήματα ρομποτικής ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.E.M. Ο όρος “STEM” (Science, Technology, Engineering and Mathematics) είναι το ακρωνύμιο των αντικειμένων Φυσικής, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών.

Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής αναπτύσσονται και πολλές προσωπικές ικανότητες των παιδιών, όπως η αυτοπεποίθηση, η ορθολογική σκέψη, η δημιουργικότητα και η φαντασία, η συνεργασία στην ομάδα, η παρατηρητικότητα, η αντίληψη και η καινοτομία.

Στην ηλικία των 11+ πιο διαδεδομένα προγράμματα που χρησιμοποιούνται είναι το WeDo 2.0 Advanced, Scratch και SPIKE Prime. Κάθε ένα από αυτά είναι το ένα συνεχόμενο του άλλου π.χ. για να παρακολουθήσει κάποιο παιδί το πρόγραμμα SPIKE Prime θα πρέπει πρώτα να έχει καταλάβει τον τρόπο που λειτουργεί η ρομποτική μέσω του προγράμματος WeDo Scratch.

ΑφρΗ δική μου εμπειρία μου άρχισε το προηγούμενο καλοκαίρι που συμμετείχα σε ένα summer camp που έκανε ρομποτική. Επειδή μου άρεσε πολύ ζήτησα από τους γονείς μου να κάνω μαθήματα ρομποτικής. Στις αρχές Σεπτεμβρίου κέρδισα μια υποτροφία για να παρακολουθήσω ένα έτος με μαθήματα ρομποτικής για την ηλικία μου. Ένοιωσα ενθουσιασμένη που την κέρδισα και θα είχα την ευκαιρία να μάθω κάτι καινούργιο που ήξερα ήδη ότι με ενδιαφέρει.

Τα μαθήματα άρχισαν τον Οκτώβριο και μου άρεσε ο χώρος, τα ρομποτάκια που συναρμολογούσαμε και με ενθουσίαζε όταν τα προγραμματίζαμε να κάνουν τις κινήσεις που θέλαμε. Αυτό που μου είχε κάνει όμως μεγάλη εντύπωση, ήταν ότι στο τμήμα είχε πολύ λίγα κορίτσια -μόνο 3 από τα 9 παιδιά!

Στην αρχή πηγαίναμε στην τάξη όταν τα σχολεία ήταν ανοιχτά. Μετά που έκλισαν κάναμε τα μαθήματα διαδικτυακά. Τότε η εμπειρία ήταν διαφορετική και δεν είχε το ίδιο ενδιαφέρον που είχε όταν είμαστε στην τάξη. Όμως ολοκλήρωσα τον κύκλο των μαθημάτων με επιτυχία.

ΧριστούγενναΚατά τη διάρκεια των ψηφιακών μαθημάτων, κατάλαβα ότι θα μου άρεσε να μάθω να γράφω σε γλώσσα προγραμματισμού που μου φαινόταν πιο ενδιαφέρον γιατί θα μάθαινα να φτιάχνω παιχνίδια. Γι’ αυτό και ρώτησα αν μπορώ να παρακολουθήσω τμήμα που θα γράφαμε εντολές και κώδικα. Ευτυχώς τα κατάφερα, κι έτσι μέσα σε 12 ώρες και 12 μαθήματα έμαθα πάρα πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα και εντολές. Αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ ήταν ότι έμαθα να φτιάχνω και να προγραμματίζω παιχνίδια σε γλώσσα Python! Η γλώσσα προγραμματισμού Python είναι πάρα πολύ χρήσιμη γιατί χρησιμοποιείται πάρα πολύ και σε πολλές εφαρμογής της καθημερινής ζωής σε κινητά (για να φτιάξουν παιχνίδια) αλλά και πολλά άλλα πράγματα.

Μέσα από τα μαθήματα αυτά έμαθα να χρησιμοποιώ τις έννοιες των μεταβλητών και της αλγοριθμικής σκέψης κάτι που θα με βοηθήσει πολύ στα μαθηματικά και στο μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο.

Συμπερασματικά, όλη αυτή η διαδικασία μου άρεσε πολύ και μακάρι να μου δοθεί η ευκαιρία να μάθω περισσότερα πράγματα στο μέλλον σχετικά με τη ρομποτική γιατί θα με βοηθήσει πολύ και σαν ψηφιακό εργαλείο στην ενήλικη ζωή μου.

επιχειρημ

Εβελίνα Ανεστοπούλου                              

 

 

1 Σχόλιο

Υποβολή απάντησης