Την έννοια της μουσικής μπορούμε να την προσεγγίσουμε με διάφορα παιχνίδια με τα παιδιά . Καθημερινά μας δίνονται πολλές ευκαιρίες για ακρόαση, τραγούδι και πειραματισμούς.
ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Ο ΗΧΟΣ:
- Δίνουμε στα παιδιά χαρτόνια σε μέγεθος Α4 και τα προτρέπουμε να το κουνήσουν μπροστά στο πρόσωπό τους πάνω – κάτω και να νιώσουν τον αέρα, αλλά να ακούσουν και τον “ήχο” που βγάζει. (Ο αέρας κι ο ρόλος του στην παραγωγή ήχου)
- Δίνουμε πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια στα παιδιά να φυσήξουν μέσα και να ακούσουν και πάλι τους ήχους που βγαίνουν.
- Χτυπούν τα κουδουνάκια και μετά τα σταματούν
- Παράγουν ήχους με διάφορους τρόπους ( με τα δάκτυλα, σφυρίζοντας, παλαμάκια κ.α.)
ΧΡΟΙΑ:
- Ακουστικό παιχνίδι. Δένουμε τα μάτια ενός παιδιού και προσπαθεί να αναγνωρίσει διάφορους ήχους, ( την φωνή ενός άλλου παιδιού, ένα μουσικό όργανο, φωνή ζώων, κλπ).
- Τα παιδιά μιμούνται τις φωνές ζώων εντοπίζοντας τις διαφορές στη χροιά, π.χ λιοντάρι βροντερή και χοντρή, γάτα ψηλή και σιγανή κλπ.
- Εντοπίζουμε διαφορές στην χροιά των μουσικών οργάνων
ΕΝΤΑΣΗ:
- Χτυπάμε παλαμάκια δυνατά και σιγά
- Τραγουδάμε το αγαπημένο μας τραγούδι δυνατά και σιγά
- Λέμε το όνομά μας με αυξομειώσεις στην ένταση
- Χτυπάμε το ταμπουρίνο δυνατά και σιγά
- Συνδέουμε κίνηση και ένταση
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
Χτυπάμε το ντέφι σε διάρκεια , τα παιδιά τρέχουν, το σταματάμε, μένουν ακίνητα
ΥΨΟΣ:
- Μιλάμε με την χοντρή και την ψιλή φωνή μας.
- Στις χαμηλές νότες καθόμαστε στο έδαφος, στις ψηλές νότες σηκωνόμαστε όσο πιο ψηλά μπορούμε.