Δεύτερο βραβείο συνέντευξης στην κατηγορία ΠΡΟΣΩΠΑ – Βασίλης Ξερικός

unnamed

Ιούλιος Ζακυνθινάκης

Καλησπέρα σας

-Πως σας φάνηκε η πρόταση να δουλέψετε στην EA?

Eξαιρετική αφού είναι παραγωγός μερικών από τις πιο αγαπημένες μου σειρές παιχνιδιών (Battlefield, Dragon Age). Η πρόταση επίσης ήρθε σε μια περίοδο που αναζητούσα δουλειά αφού η σύμβασή μου με την προηγούμενη μου εταιρεία είχε λήξει δύο μήνες (Rovio entertainment, επίσης στη Φινλανδία).

-Αλλάξατε χώρα και περιβάλλον σας φάνηκε εύκολο να συνηθίσετε τις συνθήκες;

Ναι γιατί αφ’ενός ήξερα που πήγαινα (είχα σπουδάσει στη Φινλανδία παλαιότερα) αφ’ετέρου οι συνθήκες είναι πολύ ανώτερες από τις ελληνικές.

-Στα παιχνίδια των Next Gen κονσολών τα γραφικά είναι σε σχέση με παλιές κονσόλες εξαιρετικά βελτιωμένα ήταν δύσκολο να τα βελτιώσετε?

Το ανώτερο hardware στις νέες κονσόλες επιτρέπει γραφικά υψηλότερης πιστότητας από το παρελθόν (περισσότερο compute για εφέ και antialiasing, περισσότερα πολύγωνα, ανώτερο memory bandwidth κοκ). Ουσιαστικά η εξέλιξη των γραφικών είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία απλά επιταχύνεται όταν νέες κονσόλες κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά.

-Τι θέση έχετε στην EA?

Αναλυτής ποιότητας. Όταν ένα πρότζεκτ βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού δίνω μιαν αρχική εκτίμηση ρίσκου για προβλήματα και σε ποιους τομείς αυτά μπορεί να εμφανιστούν. Όταν το σχέδιο περάσει στην πράξη, καταστρώνω πλάνα εξαντλητικών δοκιμών που οι δοκιμαστές αναλαμβάνουν να εκτελέσουν.
-Επίσης πόσες ώρες δουλεύετε κάθε μέρα?

Το τυπικό οκτάωρο που ισχύει στις ευρωπαϊκές χώρες, πέντε ημέρες την εβδομάδα. Κατά καιρούς υπάρχει ανάγκη για υπερωρίες , οι οποίες φυσικά και είναι πάντοτε επί πληρωμή.

-Συμμετέχετε σε ιδέες για ένα νέο παιχνίδι?

Ναι, όλη η ομάδα συμμετέχει ενεργά με ιδέες (brainstorming)

-Διαμορφώνετε τα γραφικά και την ιστορία ενός παιχνιδιού?

Όχι, τα γραφικά είναι η δουλειά του καλλιτεχνικού τμήματος και των προγραμματιστών γραφικών, ενώ η ιστορία είναι αρμοδιότητα των σχεδιαστών και συγγραφέων.
-Τα παιχνίδια που περιέχουν και 4k ανάλυση είναι δυσκολότερα στην δημιουργία τους?

Όχι ιδιαίτερα, απλά δίνεται λίγο μεγαλύτερη προσοχή στις υφές (textures). Υψηλότερη ανάλυση σημαίνει υψηλότερη ευκρίνεια. Οι σημερινές οθόνες αποτελούνται από χιλιάδες μικρά σημεία-τελείες (pixels) και όσες περισσότερες υπάρχουν τόσο υψηλότερη εν δυνάμει ευκρίνεια (η οποία είναι μια από τις σημαντικότερες συνιστώσες της ποιότητας εικόνας) λαμβάνουμε. Είναι δυσκολότερο να τρέξεις παιχνίδια σε τέτοια ανάλυση όμως, ειδικά σε ικανοποιητικό framerate. Aυτό που επιβαρύνεται ιδιαιτέρως σε τόσο υψηλές αναλύσεις είναι το hardware και πιο συγκεκριμένα το κύκλωμα γραφικών (GPU). Ουσιαστικά μόνο PC με πανάκριβές κάρτες γραφικών AMD ή nvidia είναι κατάλληλα για τέτοιου είδους gaming.

-Προτιμάτε Xbox one η Ps4?

Είμαι από 10 χρονών PC gamer αλλά από τις δύο κονσόλες προτιμώ το PS4 για ιστορικούς λόγους (είχα PS κάθε γενιάς,από το πρώτο PSX το οποίο αγόρασα το 1998 μέχρι και τις μέρες μας με το PS4), αλλά και για την ικανότερη GPU που διαθέτει.

-Πριν «βγάλετε» ένα παιχνίδι στην αγορά το δοκιμάζετε βελτιώνοντας μικρά λάθη σε γραφικά η μερικά bugs στο online?

O εξαντλητικός ποιοτικός έλεγχος (Quality Assurance) είναι απαραίτητος γιατί λάθη και bugs υπάρχουν σε κάθε εφαρμογή software, όχι μόνο τα παιχνίδια. Ο ποιοτικός έλεγχος συνεχίζεται και μετά την κυκλοφορία των τίτλων γιατί αναπόφευκτα κάποια λάθη φτάνουν μέχρι την παραγωγή οπότε πρέπει να διορθωθούν.

-Εσείς δουλεύετε μόνο στα γραφεία ή δουλεύετε και στο σπίτι σας?

Υπάρχει η δυνατότητα να δουλέψω ορισμένες μέρες το χρόνο από το σπίτι αλλά δεν υπάρχει λόγος αυτήν τη στιγμή.Η εργασία μου απέχει μόλις 20 λεπτά με τα πόδια από την κατοικία μου και οι εγκαταστάσεις είναι εξαιρετικές.

 

 

Σχολιάστε

Top