Τρίτο βραβείο συνέντευξης στην κατηγορία ΠΡΟΣΩΠΑ – Βασίλης Ξερικός

unnamed

Χρήστος Πολυχρονάκης

 

1.Ποια είναι η γνώμη σας για την εταιρεία;

 

Η εργασιακή κουλτούρα της εταιρείας είναι πολύ καλή, ενώ η τωρινή ηγεσία της έχει κάνει άλματα για την σωστή εξυπηρέτηση των πελατών και την βελτίωση της εικόνας προς τα έξω.

 

2.Ποιο είναι το αντικείμενο της εργασίας που κάνετε στην EA;

 

Αναλυτής ποιότητας. Όταν ένα πρότζεκτ βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού δίνω μιαν αρχική εκτίμηση ρίσκου για προβλήματα και σε ποιους τομείς αυτά μπορεί να εμφανιστούν. Όταν το σχέδιο περάσει στην πράξη, καταστρώνω πλάνα εξαντλητικών δοκιμών που οι δοκιμαστές αναλαμβάνουν να εκτελέσουν.

 

 

3.Πόσο καιρό εργάζεστε στην εταιρεία;

 

Σε λίγες εβδομάδες κλείνω δύο χρόνια.

 

4.Πως επιλέξατε αυτήν τι δουλειά;

 

Μπορούμε να πούμε πως με επέλεξε αυτή κατά μια έννοια. Απογοητευμένος από τις εργασιακές συνθήκες και προοπτικές της Ελλάδας, έψαξα πριν μερικά χρόνια για εργασία στο εξωτερικό. Η Φινλανδία αποτελούσε μια πολύ καλή περίπτωση αλλά η ελλιπής γνώση της γλώσσας με περιόριζε σε εταιρείες παραγωγής software , όπου συχνά πυκνά η γλώσσα εργασίας είναι αποκλειστικά η αγγλική.

 

5.Μικρός με τι θέλατε να ασχοληθείτε καθώς δεν υπήρχαν τέτοιου ίδιους εταιρείες;

 

Κι όμως υπήρχαν τέτοιου είδους εταιρείες και όταν ήμουν παιδί! Η ΕΑ ιδρύθηκε μάλιστα το 1982 (είμαι γεννημένος τέλη του 1979). Μικρότερος υπολόγιζα είτε να ασχοληθώ με τις επιχειρήσεις είτε να ενταχθώ στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Και τα δύο σχέδια ναυάγησαν γύρω στο 2010 με την μεγάλη οικονομική κρίση, οπότε στράφηκα στο πάθος μου (τα παιχνίδια) και πέτυχα να το μετατρέψω σε καριέρα.

 

6.Ποιες είναι η προϋποθέσεις για κάποιον να προσληφθεί σε αυτήν την εταιρεία;

 

Εξαρτάται από τον ρόλο. Απλός δοκιμαστής παιχνιδιών είναι μια θέση αρκετά προσιτή, χωρίς να απαιτούνται φοβερά προσόντα αλλά δυστυχώς (από την σκοπιά του Έλληνα) η ΕΑ έχει τους δοκιμαστές της κυρίως στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, στην Χάιντεραμπαντ της Ινδίας και το Μπατον Ρουζ της Λουιζιάνα. Οι πιο σύνθετοι και προχωρημένοι ρόλοι (πχ. Προγραμματιστές, παραγωγοί, αναλυτές, μάενατζερ, καλλιτέχνες κλπ) συνήθως απαιτούν και προϋπηρεσία. Και εγώ άλλωστε πρωτού ενταχθώ στην ΕΑ εργαζόμουν στη Rovio Entertainment.

 

7.Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε στην δουλειά σας;

 

Το παιχνίδι στο οποίο εργάζομαι αυτήν τη στιγμή (SimCity Buildit) είναι ταυτόχρονα και μια ζωντανή υπηρεσία, που σημαίνει πως το υποστηρίζουμε με σχεδόν καθημερινές προσθήκες και τροποποιήσεις. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον , αφού μιλάμε για έναν τίτλο με τρία εκατομμύρια παίκτες ανά ημέρα και έσοδα εκατομμυρίων. Κάθε λάθος μπορεί να κοστίσει πανάκριβα.

 

8.Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο στην δουλειά σας;

 

Γενικά η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών μαστίζεται από εργασιακή ανασφάλεια μακροπρόθεσμα,αφού πρόκειται για έναν υπερδυναμικό κλάδο ο οποίος κρίνεται εκ του αποτελέσματος καθημερινά.

 

9.Τι είναι αυτό που σας ευχαριστεί περισσότερο δουλειάς;

 

Γενικά είμαι λάτρης της τεχνολογίας και απεχθάνομαι τις στατικές καταστάσεις. Η δυναμική φύση των εταιρειών ανάπτυξης software ειναι ευλογία και κατάρα ουσιαστικά.

 

10.Τι σπουδαίο έχετε πετύχει;

 

Χωρίς να θέλω να ακουστώ μετριόφρων, θεωρώ πως δεν έχω επιτύχει τίποτα πραγματικά σπουδαίο. Αγαπώ τη δουλειά μου αλλά είναι και αυτή μια ημερήσια ρουτίνα. Παραδείγματα ανθρώπων που έχουν επιτύχει σπουδαία πράγματα στη βιομηχανία gaming είναι οι John Carmack, John Romero και Johan Andersson (αυτός της ΕΑ).

 

11.Είχατε καμιά αποτυχία και αν ναι πως την αντιμετωπίσατε;

 

Σφάλματα συμβαίνουν και θα συμβαίνουν αφού είναι ανθρώπινο γνώρισμα. Αυτό που έχει σημασία είναι ο ταχύτατος εντοπισμός του λάθους, η γρήγορη επιδιόρθωση και η βελτίωση της παραγωγικής και εργασιακής διαδικασίας έτσι ώστε παρόμοιο λάθος να μην επαναληφθεί.

 

12.Ποια κατά την γνώμη σας είναι τα κυριότερα προτερήματα σας και ποια τα ελαττώματα σας αν έχετε;

 

Για να αναφέρουν τα προτερήματα μου νομίζω  είναι πιο αρμόδιοι οι κοντινοί μου άνθρωποι και συνεργάτες. Πάντως θεωρώ τον εαυτό μου 100% ορθολογικό και αναλυτικό άτομο. Όσο για ελαττώματα , για να πιάσω το 100% της απόδοσής μου πρέπει να αποκτήσω κίνητρο και αυτό μερικές φορές συμβαίνει δύσκολα δυστυχώς.

 

13.Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

 

Να είμαι μέλος ομάδων ανάπτυξης περισσότερων επιτυχημένων τίτλων, κατά προτίμηση στην ΕΑ πάντα.

 

14.Ποια είναι τα όνειρα σας για την εταιρία;

 

Mα να κατακτήσουμε την κορυφή από πλευράς μεγέθους. Δεν απέχουμε πολύ.

 

15.Γιατί να προτιμήσουμε την εταιρεία σας;

 

Διότι παράγει μερικά από τα ποιοτικότερα παιχνίδια στον κόσμο, φυσικά. FIFA, Battlefield, Need for Speed, Sims, Simcity, Dragon Age, Star Wars, Mass Effect, υπάρχει κάτι για όλους τους παίκτες.

 

16.Υπάρχουν κίνδυνοι κατά την διάρκεια της εργασίας και αν ναι ποιοι;

 

Ουσιαστικοί κίνδυνοι όχι. Απλά επιβαρύνεται η όραση από τις πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή. Επίσης η δουλειά είναι εντελώς καθιστική πράγμα που αντιμετωπίζω με πολύ περπάτημα και γυμναστήριο τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα.

 

17.Παίζετε ηλεκτρονικά παιχνίδια και αν ναι ποιο είναι το αγαπημένο σας;

 

Φυσικά και παίζω! Τα αγαπημένα μου παιχνίδια όλων των εποχών είναι τo Diablo II,το Gabriel Knight ΙΙ, το World of Warcraft, η σειρά των Battlefield ,όλα τα Deus Ex  (στο PC) και η σειρά των Gran Turismo (στο Playstation)

 

18.Ποιο καινούριο project ετοιμάζει η εταιρεία σας για τη χρονιά 2017-2018

 

H EA είναι μία από τις τρεις-τέσσερις εταιρείες παιχνιδιών στον κόσμο οπότε υπάρχουν δεκάδες παιχνίδια που κυκλοφορεί κάθε χρόνο. Δυστυχώς όμως δεν μπορώ να σχολιάσω ακυκλοφόρητα projects.

 

19.Πόσο καιρό χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα παιχνίδι;

 

Εξαρτάται για τι είδους παιχνίδι μιλάμε. Για τους εμπορικούς τίτλους, ένα απλό παιχνίδι match 3 τύπου bejeweled ή candy crush saga μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες, Ενα ΑΑΑ First Person shooter χρειάζεται οπωσδήποτε δύο με τρία χρόνια ενώ έχουν υπάρξει και ΜΜΟ που να έμειναν στο στάδιο παραγωγής περισσότερα από τέσσερα χρόνια.

 

20.Τι άλλο κάνει η εταιρεία σας εκτός από το να φτιάχνει ηλεκτρονικά παιχνίδια;

Εκτός από τους τίτλους που αναπτύσσει η ίδια, η ΕΑ λειτουργεί και ως εκδότης παιχνιδιών. Σε κάθε περίπτωση όμως, αποτελεί μια εταιρεία παιχνιδιών αποκλειστικά.

 

Σχολιάστε

Top