Η παγκοσμιοποίηση έχει επιφέρει καταστάσεις πολιτισμικής ανάμειξης σε όλες τις κοινωνίες σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και στην Ελλάδα, η οποία τις τελευταίες δεκαετίες έχει γίνει χώρος υποδοχής πολλών μεταναστών και προσφύγων. Η εισροή των μεταναστών στα ελληνικά σύνορα έχει προκαλέσει αλλαγές τόσο σε κοινωνικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Στον χώρο της εκπαίδευσης παρατηρούνται προσπάθειες της ελληνικής Πολιτείας για την εφαρμογή νέων τροποποιητικών μέτρων και πρακτικών, με στόχο την υιοθέτηση διαπολιτισμικού χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου.
Η διαπολιτισμική εκπαίδευση συνεισφέρει στην κοινωνική μάθηση που επιτυγχάνεται μέσα από τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, την ψυχική και κοινωνική υποστήριξη των μαθητών, καθώς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Είναι αναγκαίος ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ειδικά διαμορφωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με βάση τις επικρατούσες τοπικές συνθήκες, τις κοινωνικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, τον σεβασμό και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια πολυπολιτισμικού πνεύματος.
Ωστόσο, η Ελλάδα τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια διατηρεί έναν αφομοιωτικό τρόπο εκπαίδευσης στα Διαπολιτισμικά Σχολεία, με αποτέλεσμα οι αλλόγλωσσοι μαθητές να δυσκολεύονται στη μαθησιακή τους εμπειρία και να οδηγούνται σε σχολική αποτυχία. Αποτελεί άμεση ανάγκη η βελτίωση και τροποποίηση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών καθώς και των σχολικών εγχειριδίων, ενώ προτείνεται και η ενισχυτική διδασκαλία εκτός του σχολικού ωραρίου.
Γενικότερα, η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση θα πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών, λαμβάνοντας υπόψη και τα ερεθίσματα από διαφορετικές εθνοπολιτισμικές ομάδες. Τέλος, αναγκαία προϋπόθεση αποτελεί ο σεβασμός στη διαφορετικότητα από τους εκπαιδευτικούς, η επαφή τους με τις ιδιαιτερότητες των μαθητών, ο εφοδιασμός τους με νέες εκπαιδευτικές δεξιότητες και η καλλιέργεια ενσυναίσθησης.
Ζερδελή, Μ. (2021). Διαπολιτισμική εκπαίδευση στην πολυπολιτισμική τάξη της ελληνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μελέτη περίπτωσης: Διαπολιτισμικά Σχολεία της Θράκης. Διπλωματική Εργασία. Αλεξανδρούπολη: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Σχολή Επιστημών Της Αγωγής – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης – Τομέας Παιδαγωγικής Και Ψυχολογίας.

