Ημέρα Εκπαίδευσης: Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση έξι σχολείων του Δικτύου e – τύπος

Η 24η Ιανουαρίου είναι αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα της Εκπαίδευσης. Με αφόρμηση τον εορτασμό της συγκεκριμένης μέρας έξι σχολεία του δικτύου μας e – τύπος πραγματοποίησαν διαδικτυακή συνάντηση με θέμα την ανταλλαγή απόψεων των μαθητών μας σε όψεις μιας ενδεχόμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το 1ο Γυμνάσιο Βέροιας, το 1ο Γυμνάσιο Ελευθερίου – Κορδελιού, το 2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, το ΓΕΛ Χορτιάτη, το 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου – Κορδελιού, το ΕΝΕΕΓΥΛ Αργολίδας.

Συζητήθηκαν θέματα όπως κτιριακό και υλικοτεχνική υποδομή, ωράριο και πρόγραμμα σπουδών, διδακτικές μέθοδοι, σχέσεις καθηγητών – μαθητών, σε μία διαδικτυακή συνάντηση διάρκειας περίπου μίας ώρας.

Στο κτιριακό, υλικοτεχνική υποδομή οι μαθητές αναφέρθηκαν στους υπολογιστές, στους διαδραστικούς πίνακες, στις οπτικές ίνες, στην ταχύτητα και στην προσβασιμότητα του δικτύου, εκδηλώνοντας είτε την ικανοποίησή τους, είτε την ανάγκη αναβάθμισης. Επεσήμαναν ότι η απόσταση του σχολείου τους από το κέντρο της πόλης, όπου υφίσταται, επιβαρύνει μαθητές/τριες με το καθημερινό αντίτιμο εισιτηρίων. Τόνισαν την ανάγκη εξειδικευμένων χώρων, όπου δεν υπάρχουν, εστίασης, βεστιάριων, γηπέδων, αθλητισμού, καλών τεχνών, κυλικείου. Άλλοτε πάλι διαπίστωναν την προνομιακή θέση του σχολείου τους μέσα σε ένα αυθεντικό φυσικό περιβάλλον.

Στο ωράριο και πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές αναφέρθηκαν στην ενδεχόμενη μετακύλιση του πρωινού ωραρίου κατά μία ώρα αργότερα, στις ελλείψεις καθηγητών και ειδικοτήτων, στην μελέτη τους στο σχολείο ώστε να μην έχουν ανάγκη φροντιστηρίων ή δουλειάς στο σπίτι.

Στον τρόπο διδασκαλίας διαπίστωσαν ότι η μετωπική διδασκαλία είναι πλέον παρωχημένη, ως τέλος εποχής. Πιστεύουν ότι οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν δρώντας, πράττοντας, ακόμη και με εξορμήσεις έξω από το σχολείο. Πρότειναν την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, για παράδειγμα για την έκφραση των συναισθημάτων τους στο μάθημα της λογοτεχνίας, τον αλληλοσεβασμό και την ενσυναίσθηση.

Στις σχέσεις καθηγητών – μαθητών ζήτησαν ένα περισσότερο δημοκρατικό σχολείο, με επικοινωνία, διάλογο, κατανόηση, κάτι στο οποίο, ενδεχομένως θα μπορούσε να συμβάλλει το να υπηρετούν πολλά χρόνια οι καθηγητές σε ένα σχολείο.

Στιγμιότυπο 1ης διαδικτυακής συνάντησης

Στιγμιότυπο 1ης διαδικτυακής συνάντησης

 

Στιγμιότυπο 1ης διαδικτυακής συνάντησης

Στιγμιότυπο 1ης διαδικτυακής συνάντησης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης