Social Media

Social Media

Ο όρος μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ή αλλιώς social media) αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζονται σε διάφορες μορφές όπως π. χ. το Facebook, το Twitter, το TikTok, κ.α.Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και ιδέες μέσα σε εικονικές κοινότητες και δίκτυα. Τα κοινωνικά δίκτυα σήμερα θεωρείται ότι αποτελούν κυρίαρχο κομμάτι της καθημερινότητας των σύγχρονων ανθρώπων.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων είναι ότι απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών, καθώς γίνεται εφικτή η επικοινωνία από σημείο προς σημείο (Shannon and Weaver, 1948), αλλά και από σημείο προς πολυσημείο, δηλαδή παρατηρείται μεγάλη εμβέλεια και μαζικότητα. (Norbert Wiener, 1970). Ακόμη, υπάρχει πρόσβαση σε αυτά από πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών, παραδειγματικά από κινητά (έξυπνα τηλέφωνα), ταμπλέτες, ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

 

Τα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Υποστηρίζουν ποικιλία των μορφών περιεχομένου, όπως κείμενο, βίντεο , φωτογραφίες , ήχο , κ.τ.λ. Πολλά από αυτά κάνουν χρήση περισσοτέρων του ενός από αυτές τις επιλογές ως προς το περιεχόμενο
  • Επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις που περνούν μία ή περισσότερες πλατφόρμες μέσω διαμοιρασμού, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τροφοδοσίες
  • Χαρακτηρίζονται από διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής του χρήστη οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν , να σχολιάσουν ή να παρακολουθούν σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης
  • Απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών
  • Προσφέρουν ενός- προς-ένα, ενός-προς-πολλούς και πολλών προς-πολλούς επικοινωνία
  • Επιτρέπουν την επικοινωνία αυτή να πραγματοποιείται είτε σε πραγματικό χρόνο ή ασύγχρονη με την πάροδο του χρόνου
  • Είναι ανεξάρτητα της συσκευής: Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη διείσδυση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης έναν υπολογιστή, ή κινητές συσκευές (ταμπλέτες και έξυπνα τηλέφωνα ιδιαίτερα)
  • Επεκτείνει εμπλοκή με τρεις τρόπους: με τη δημιουργία σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακές εκδηλώσεις, με την επέκταση σε απευθείας σύνδεση αλληλεπιδράσεις δια ζώσης εκδηλώσεις, και τελευταία με την υποστήριξη ζωντανών εκδηλώσεων

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιπρόσθετα, στέκονται ικανά να συντελέσουν στην προβολή αφενός της κοινής γνώμης, καθώς καθιστούν τους χρήστες δέκτες αλλά και εκδότες  περιεχομένου μέσω της ανατροφοδότησης, ενώ παρέχουν κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη ( Evans, 2008). Αφετέρου, τα ΜΚΔ αποτελούν εξαιρετικό σύμμαχο στην προώθηση συγκεκριμένων ιδεών, αξιών, ακόμη και προϊόντων (Μάρκετινγκ), ώστε επιχειρήσεις, πολιτικοί, ομάδες συμφερόντων κ.α. ‘μάχονται’ για την αλλοίωσή της, στο σκληρό πλαίσιο του ανταγωνισμού.

Προς επίρρωση των παραπάνω, δεν εκλείπουν φαινόμενα τρολλαρίσματος, επεξηγηματικά: η αθέμιτη χρήση των μέσων για συναισθηματική κακοποίηση, που επιτυγχάνεται με δημοσίευση δυσμενών σχολίων που στοχεύουν στην πρόκληση θυμού ή λύπης. Επιπλέον, συχνό φαινόμενο αποτελεί η μετάδοση επιλεγμένων πληροφοριών με σκοπό τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης και ο βομβαρδισμός διαφημιστικών μηνυμάτων, με στοχοθεσία των αποπροσανατολισμό ( Marcon κ.α., 2011).

θετικά +

1.Ενημέρωση στον ελεύθερο χρόνο σε εξελίξεις και ό,τι μας ενδιαφέρει

2.Παρακολούθηση σημαντικών ανθρώπων που μας βελτιώνουν σε προσωπικό η επαγγελματικό επίπεδο.

3.Εύκολη προσέγγιση ανθρώπων που μας αφορούν ή θα θέλαμε να μας επηρεάζουν

4.Γρήγορες και απλές συνομιλίες

5.Πρόσβαση σε πληροφορίες σε παγκόσμιο επίπεδο

6. Δημιουργία αυτονομίας και ελευθερίας λόγου.

7. Βοηθά τους επαγγελματίες στον τομέα των δημοσίων σχέσεων και εξυπηρέτησης πελατών.

8.Ξεκούραστος τρόπος να βγάλεις επιπλέον εισόδημα ή να προσεγγίσεις νέους πελάτες στην επιχείρησή σου.

Αρνητικά –

1.Μείωση των εξωτερικών δραστηριοτήτων

2.Εξάρτηση από τον επιφανειακό θαυμασμό

3.Πολύωρη ενασχόληση με τις εφαρμογές και δυσλειτουργίες στην κανονική ζωή, όπως διακυμάνσεις στις ώρες του ύπνου.

4.Εύκολη προσέγγιση ειδικά σε ηλικίες εφήβων από παράξενους ανθρώπους.

5.Εύκολες απάτες με ψεύτικα προφίλ που έχουν άμεση πρόσβαση σε προσωπικές μας φωτογραφίες και πληροφορίες.

6.Εκτείνεται το αίσθημα μοναξιάς εφόσον μειώνεται η άμεση επικοινωνία.

7.Δημιουργία συναισθηματικών ψευδαισθήσεων όπως, φιλίας, αποδοχής, αγάπης, που δεν μπορούν να στηριχτούν στην πραγματικότητα.

Να μην ξεχνάμε πως θα πρέπει να εξυπηρετούμαστε και όχι να ακολουθούμε εμείς πιστά τις τάσεις των social media.

Μπορούμε να κρατάμε συγκεκριμένο χρόνο που ασχολούμαστε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ιωάννα Βλαβιανού(Αρχισυντάκτης)

Αναστασία Γαβαλά(Συντάκτης)

Ελευθερία Πάσσαρη(Συντάκτης)

Παναγιώτης Μετάι (Συνεργάτης)

Σωτήρης Οικονομίδης (Συνεργάτης)

Μάρκ Κρόποτοβ (Συνδρομητής)

 

7 Σχόλια

  1. Είναι πολύ καλό το άρθρο . Έχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα social media .Βοηθάει πολύ το γεγονός ότι μας ενημερώνει για τα θετικά και τα αρνητικά.Μπράβο σε όλους σας .

  2. Μπράβο παιδιά πολύ ωραία εργασία!!!
    Αναφέρετε ότι χρειάζεται για να ικανοποιήσετε έναν αναγνώστη.
    Επίσης είναι πολύ υπέρ για το άρθρο σας το ότι αναφέρατε τα θετικά και τα αρνητικά.

Υποβολή απάντησης