Συνέντευξη με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας κ.Χουλιάρα-Σιδερά Παναγιώτα
Την Παρασκευή 2/6/2023 επισκεφτήκαμε τα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας και είχαμε την τιμή και τη χαρά να συναντήσουμε και να γνωρίσουμε από κοντά τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Χουλιάρα-Σιδερά Παναγιώτα. Μας υποδέχθηκε με ιδιαίτερη θέρμη και αγάπη ώστε μας έφυγε το άγχος της προγραμματισμένης μας συνέντευξης. Την ευχαριστούμε πολύ για την τόσο ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε, ακούσαμε πολύ ωραία πράγματα για την εκπαίδευση και τη ζωή γενικότερα και φύγαμε ενθουσιασμένοι!
Τι σημαίνει να είναι κάποιος Διευθυντής Εκπαίδευσης;
«Εκπροσωπώ όλα τα σχολεία του Νομού(Δημοτικά, Νηπιαγωγεία), φροντίζω να λειτουργούν όλα σωστά, να έχουν τα παιδιά τους εκπαιδευτικούς, να είναι όλοι ασφαλείς και επικοινωνώ με το Υπουργείο Παιδείας και όλους τους φορείς που συνδέονται με το σχολείο.»
Τι χρειάζεται να σπουδάσει κάποιος για αυτή τη θέση;
«Χρειάζονται πρόσθετες σπουδές, όσο περισσότερες τόσο καλύτερα! Αρχικά να είσαι εκπαιδευτικός, να έχεις διοικητική εμπειρία και να έχεις κουλτούρα διοίκησης.»
Ποιες δυσκολίες συναντήσατε μέχρι να φτάσετε σε αυτή τη θέση;
«Επαγγελματικά, δεν νομίζω πως συνάντησα δυσκολίες. Η δυσκολία ήταν να τα βάλω με τον εαυτό μου, να στερηθώ τον ελεύθερό μου χρόνο και το πραγματικό στοίχημα είναι ότι η ζωή μου είναι περισσότερο επαγγελματική παρά ιδιωτική.»
Ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες στη δουλειά σας;
«Όταν απουσιάζει κάποιος εκπαιδευτικός και δεν έχω τη δυνατότητα να στείλω άλλον. Επίσης, ανησυχώ καθημερινά να φύγουν όλα τα παιδιά με ασφάλεια στο σπίτι τους.»
Τι σας αρέσει περισσότερο σε αυτό που κάνετε;
«Η επικοινωνία με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Καθημερινά νιώθω μεγάλη ικανοποίηση αν έχω καταφέρει να κάνω λίγα από αυτά που θεωρώ χρέος μου απέναντι στα παιδιά γιατί τα αγαπάω πολύ.»
Έχετε συγκεκριμένο ωράριο;
«Το ωράριο ενός διευθυντή εκπαίδευσης είναι ακαθόριστο. Είσαι υπεύθυνος 24 ώρες το 24ωρο για τα όλα σχολεία του νομού.»
Ήσασταν ποτέ δασκάλα σε σχολείο;
«Ήμουν δασκάλα τάξης 28 χρόνια. Τα 3 τελευταία χρόνια βγήκα από την τάξη.»
Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτό το επάγγελμα ;
«Αρχικά ήθελα να γίνω αρχιτέκτονας αλλά θυμάμαι ότι από μικρή μου άρεσε να «παίζω» την δασκάλα. Μεγαλώνοντας οι οικογενειακές συνθήκες με οδήγησαν στο επάγγελμα της δασκάλας.»
Από πού κατάγεστε;
«Είμαι από τις Φέρες Αλεξανδρούπολης στη Θράκη.»
Πώς ήταν τα δικά σας σχολικά χρόνια;
«Τα σχολικά μου χρόνια ήταν όμορφα, με αγαπητούς δασκάλους και συμμαθητές, με γέλιο και χαρά. Νομίζω ότι έκανα πολλές δραστηριότητες σαν αυτές που κάνετε κι εσείς τώρα στα σχολεία σας.»
Ποιο γεγονός θυμάστε περισσότερο από την ιδιότητα της δασκάλας;
«Είναι πολλά αλλά ξεχωριστό είναι η περίπτωση ενός μαθητή μου που στο σχολείο ήταν πολύ αδύναμος, διστακτικός, μαζεμένος κι ερχόταν συνεχώς πίσω μου. Κάποια μέρα μου έστειλε στο Facebook ένα μεγάλο μήνυμα και μου είπε ότι είναι στο εξωτερικό, ότι έγινε εκπαιδευτικός στη Γερμανία και κάθε φορά που έχει να αντιμετωπίσει δυσκολίες με θυμάται.»
Ποιο είναι το καλύτερο και το χειρότερο χαρακτηριστικό του εαυτού σας;
«Είμαι δυναμική, υπομονετική και ανεχτική αλλά παρορμητική και συναισθηματική. Είμαι θετικός άνθρωπος και αισιόδοξη. Βλέπω την θετική πλευρά της ζωής γιατί έτσι μπορώ να καταπολεμήσω τα προβλήματα που παρουσιάζονται».
Έχετε ελεύθερο χρόνο και τι σας αρέσει να κάνετε ;
«Ελεύθερο χρόνο δεν έχω πολύ αλλά είναι δημιουργικός. Μου αρέσει να ακούω μουσική και να συναντώ τους φίλους μου.»
Είστε υπέρ της υπαίθριας εκπαίδευσης;
«Επειδή έχουμε υπέροχο καλοκαίρι και υπέροχο κλίμα είμαι υπέρ. Θα μπορούσε να λειτουργεί όλο το καλοκαίρι και να ισχύσει ένα μοντέλο που να συνδυάζει την εκπαίδευση με την κατασκήνωση. Υπάρχουν χώροι και εγκαταστάσεις σε όλη την Ελλάδα που χρειάζονται τα μέσα για να λειτουργήσουν.»
Πολλοί άνθρωποι είναι κατά των τεστ και των μαθημάτων στο σπίτι. Εσείς;
«Δεν είμαι κατά, απλά θεωρώ πως όλα πρέπει να γίνονται με μέτρο. Όλοι πρέπει να γράψουν ένα τεστ για να ελέγξουν τη γνώση τους. Πρέπει όλοι να καλλιεργήσουμε κουλτούρα αξιολόγησης γιατί ένα τεστ δεν είναι μόνο για να ελέγξουμε αν ο μαθητής κατέκτησε τη γνώση. Πρώτα από όλα ο εκπαιδευτικός πρέπει να ελέγξει αν ο ίδιος δίδαξε σωστά τη γνώση και ακόμα περισσότερο αν η πολιτεία έχει δώσει τα κατάλληλα εργαλεία στους δασκάλους για να διδάξουν. Όλα πρέπει να γίνονται με μέτρο και οι εργασίες και τα τεστ να δίνονται μόνο όταν κρίνονται απαραίτητα».
Θα μπορούσατε να κάνετε μια εισήγηση στο Υπουργείο Παιδείας, για να μπορούμε να έχουμε και εμείς στο σχολείο μας προσωπικούς υπολογιστές;
«Προσωπικά πιστεύω πώς το να δουλεύεις με το βιβλίο δε συγκρίνεται με το να δουλεύεις με τον υπολογιστή. Ναι, θα μπορούσαμε να έχουμε κι εμείς προσωπικούς υπολογιστές και νομίζω θα συμβεί στα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή δουλέψτε με τον τρόπο που έχουμε και γνωρίζετε, με τη γραφή, την αντιγραφή, την ορθογραφία και την ανάγνωση γιατί πρέπει να ξέρετε ότι είναι ο αλάνθαστος τρόπος να μάθετε την ελληνική γλώσσα. Στις μέρες μας, που όλοι σας και όλοι μας, έχουμε ένα κινητό στο χέρι και μας παρασύρει συνεχώς η δύναμη της εικόνας ας κρατήσουμε στα σχολεία μας τον κλασικό τρόπο εκπαίδευσης και επιδίωξή μας θα είναι γρήγορα όλοι οι μαθητές να έχουν τον δικό τους υπολογιστή.»
Κατά τη γνώμη σας, μήπως πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα για την παιδεία ώστε να εξοπλιστούν τα σχολεία και να είναι άρτια προετοιμασμένα στον σύγχρονο τρόπο εκπαίδευσης;
«Ναι, πρέπει. Ποτέ δεν πρέπει να θεωρούμε ότι είναι αρκετά τα χρήματα για την εκπαίδευση και την υγεία γιατί η παιδεία και η υγεία πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα κάθε κράτους. Στην εκπαίδευση διαμορφώνουμε τους καθημερινούς πολίτες, τους πολίτες του αύριο.»
Κανονικά, δε θα έπρεπε κάθε σχολείο να έχει ένα νοσηλευτή και έναν ψυχολόγο; Κάποια παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς.
«Σίγουρα είναι απαραίτητη η παρουσία του νοσηλευτή και του ψυχολόγου στα σχολεία. Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας προσπάθειας θα φανούν τα επόμενα χρόνια. Στα σημερινά δεδομένα το ρόλο αυτό επιτελούν οι δάσκαλοι, οι οποίοι θα μπορούσα να πω, ότι με τη βοήθεια προγραμμάτων επιμόρφωσης και σεμιναρίων, τα καταφέρνουν μια χαρά. Μεγάλο πρόβλημα στις μέρες μας είναι ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε και κάποιες παράδοξες συμπεριφορές από λίγους, ευτυχώς, γονείς. Οι σημερινές οικογένειες καθώς και οι κλειστές κοινωνίες δεν έχουν ακόμη αποκτήσει την κουλτούρα και την ανάγκη να υπάρχει ένας ψυχολόγος σε κάθε εργασιακό χώρο. Οι περισσότεροι βλέπουν με δυσπιστία μια τέτοια κίνηση και δύσκολα «ανοίγονται» σε συνεδρία μαζί του»
Ποια είναι τα πιο σημαντικά ζητήματα σε ένα σχολείο και ποια τα λιγότερο;
«Δεν υπάρχουν λιγότερο σημαντικά, όλα είναι σημαντικά, οφείλουμε να παρέχουμε όλα αυτά που χρειάζονται τα παιδιά. Τα πιο σημαντικά είναι οι κτηριακές συνθήκες ώστε να είναι ασφαλή τα κτήρια, η υγεία των παιδιών και να υπάρχει όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου».
Ποιο είναι το όραμά σας για την εκπαίδευση;
«Το όραμά μου είναι ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και όπως συνηθίζω να λέω, να μην έχει τοίχους αλλά γύρω γύρω γυαλί. Να είμαστε ορατοί σε όλους! Κατά τη διάρκεια της θητείας μου θέλω να βοηθήσω ώστε να υπάρχει πολύ καλή οργάνωση στη λειτουργία των σχολείων, να υπάρχει επαρκές προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, να βελτιωθούν οι ψηφιακές και κτιριακές εγκαταστάσεις, να συμμετέχουν όλα τα σχολεία σε δράσεις και ευρωπαϊκά προγράμματα και όλα αυτά να γίνουν γνωστά στην κοινωνία έχοντας συμπαραστάτες τους γονείς και όλους τους φορείς.»
Η μαθήτρια Αργυρίου Δήμητρα προσέφερε τη ζωγραφιά της «Καλοκαίρι στα Άσπρα σπίτια»
Οι μαθητές-δημοσιογράφοι της ΣΤ τάξης:
Ειρήνη Αθανασίου, Δήμητρα Αργυρίου,
Ευφροσύνη Γκικοπούλου, Αντώνης Καλύβας,
Άννα Κουτσοπούλου, Πολυτίμη Κωνσταντινίδη,
Γιάννης Λιάσκος, Πέτρος Μελίδης και Γιώργος Νταλιάνης
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.