
Έχοντας υπόψη την πολυμορφία των μαθησιακών δυσκολιών, χρειάζεται για την αντιμετώπιση τους ένα ευέλικτο σχήμα διδασκαλίας, το οποίο να είναι προσαρμοσμένο στις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε μαθητή.
Στρατηγικές μάθησης
Πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε στρατηγικής μάθησης είναι απαραίτητη η επικοινωνία και κατ΄επέκταση συνεργασία του εκπαιδευτικού με την οικογένεια για την ανταλλαγή πληροφοριών και την ανεύρεση των καταλληλότερων τρόπων υποστήριξης.
Μερικές στρατηγικές μάθησης που μπορούν να είναι χρήσιμες και αποτελεσματικές είναι οι εξής:
1.Ατομική προσέγγιση: Προσαρμογή του διδακτικού υλικού και των δραστηριοτήτων μάθησης στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή.
2. Πολυαισθητηριακή μάθηση :Χρήση διαφορετικών μέσων και εργαλείων μάθησης όπως εικόνες, βίντεο, ακουστικά αρχεία για την κάλυψη του διαφορετικού
μαθησιακού προφίλ του κάθε μαθητή.
3. Δομή και οργάνωση: Δημιουργία σαφούς δομής και οργάνωσης στις δραστηριότητες και τα μαθήματα, με ξεκάθαρες οδηγίες και βήματα.
4. Διδασκαλία με μικρά βήματα και επαναλήψεις: Διδασκαλία με μικρά βήματα και τακτικές επαναλήψεις.
5. Θετική ενίσχυση: Επιβράβευση των προσπαθειών και των επιτευγμάτων του παιδιού, γεγονός που ενισχύει την αυτοπεποίθησή του και την πίστη στις δικές του δυνατότητες.
6. Διαχείριση του περιβάλλοντος μάθησης: Για τη διευκόλυνση της μάθησης είναι απαραίτητο ένα ήσυχο και ελκυστικό περιβάλλον.
7. Ενθάρρυνση της συνεργασίας: Προώθηση της συνεργασίας, της αλληλεπίδρασης με άλλα παιδιά και της ανταλλαγής αμοιβαίων εμπειριών.
Αυτές είναι κάποιες από τις στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να επιτύχουν στο σχολείο και στη ζωή.
ΚΑΣΑΠΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΠΕ02 Εκπαιδευτικός ΕΑΕ